THEPOWERGAME
Η ιδιοκτήτρια της Zara, Inditex, η οποία ήταν από τις πρώτες εταιρείες λιανικής πώλησης μόδας που αύξησαν τις τιμές, ως απάντηση στην έξαρση του πληθωρισμού, βρίσκεται σε ισχυρή οικονομική θέση, καθώς η αποδυνάμωση της ζήτησης για ρούχα ασκεί πίεση στον κλάδο να μειώσει τις τιμές, λένε οι αναλυτές.
Οι μετοχές της Inditex έχουν αυξηθεί περίπου 64% τους τελευταίους 12 μήνες, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο πέρασε με επιτυχία τις αυξήσεις του κόστους στους αγοραστές και ανακοίνωσε περιθώρια κέρδους ρεκόρ.
Αλλά μετά την προειδοποίηση αρκετών αμερικανικών λιανοπωλητών, συμπεριλαμβανομένων των Macy’s και Foot Locker, για αδύναμες καταναλωτικές δαπάνες, οι φόβοι για οικονομική επιβράδυνση έχουν επανέλθει στο επίκεντρο. Οι επενδυτές θα παρακολουθούν για τυχόν σημάδια αδυναμίας στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της Inditex την Τετάρτη.
«Νομίζω ότι οι εταιρείες θα είναι πιο πειθαρχημένες και θα μειώσουν την τιμολόγηση όπου πιστεύουν ότι μπορούν να κερδίσουν όγκους», δήλωσε ο Fabio di Giansante, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Amundi, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex.
Ο αναλυτής της Bank of America, Geoffroy De Mendez, δήλωσε ότι η Inditex θα μπορούσε να μειώσει τις τιμές κατά 2% στο οικονομικό έτος 2024, το οποίο λήγει στις 31 Ιανουαρίου 2025, αφού η εταιρεία αύξησε τις τιμές κατά περίπου 5% το 2022 και 2% φέτος. Στον αμερικανικό ιστότοπο, ένα γυναικείο σακάκι Zara που είναι κομμένο και ραμμένο κατά παραγγελία κοστίζει περίπου 129 δολάρια, ενώ ένα ζευγάρι ανδρικά παντελόνια χαλαρής εφαρμογής της πωλείται για 70 δολάρια.
«Ο λόγος για τον οποίο μπορούν να το κάνουν αυτό είναι επειδή έχουν το υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Αν υπάρχει μία εταιρεία που μπορεί να αντέξει χαμηλότερες τιμές, είναι αυτή», δήλωσε ο De Mendez.
Αύξηση πωλήσεων 12% και κερδών 33% αναμένουν οι αναλυτές
Συνολικά οι αναλυτές αναμένουν ότι η Inditex θα παρουσιάσει αύξηση 12% στις πωλήσεις και περίπου 33% άλμα στα κέρδη της στο πρώτο εξάμηνο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από έναν χρόνο. Το εξάμηνο έως τον Ιούλιο του περασμένου έτους οι πωλήσεις της Inditex αυξήθηκαν κατά 25% και τα κέρδη σκαρφάλωσαν κατά 41% -αλλά αυτό έγινε σε σύγκριση με μια περίοδο που σημαδεύτηκε από τα λουκέτα COVID-19 σε όλο τον κόσμο.
Θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι λιανοπωλητές όπως η Inditex, στα εμπορικά σήματα της οποίας περιλαμβάνονται επίσης οι Bershka και Massimo Dutti, επιδιώκουν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς ακόμη και όταν οι αγοραστές περικόπτουν τις δαπάνες τους.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Bernstein, ο βασικός αντίπαλος της Inditex, η H&M, η οποία πρόκειται να ανακοινώσει τις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου την Παρασκευή, έχει προωθήσει περισσότερες αυξήσεις τιμών απ’ ό,τι οι ανταγωνιστές της κατά το περασμένο έτος.
Οι εταιρείες λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης θα μπορούσαν επίσης να προσαρμοστούν σε ένα πιο δύσκολο οικονομικό σκηνικό, εστιάζοντας περισσότερο στα βασικά είδη γκαρνταρόμπας και στα must-haves, δήλωσε ο Di Giansante της Amundi.
«Ακόμη και στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων έχετε την ευκαιρία να είστε λιγότερο διακριτικοί και να επικεντρωθείτε περισσότερο σε αυτά που οι άνθρωποι πρέπει να αγοράσουν», τόνισε.