THEPOWERGAME
Σχετικά με το Δελτίο Τύπου της Επιτροπής Ανταγωνισμού για έναρξη της Β’ φάσης διερεύνησης και αξιολόγησης της συμφωνίας εξαγοράς της Ακτωρ ΑΤΕ από την Intrakat, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, σημείωσε ότι η εξέλιξη της διαδικασίας ήταν απολύτως αναμενόμενη, μια και όλες οι συμφωνίες παρομοίου μεγέθους και σημασίας είθισται να εισέρχονται σε Β΄ φάση διερεύνησης και αξιολόγησης. Το χρονοδιάγραμμα που έχει θέσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αυτό που προβλέπεται από τη νομοθεσία και είναι εντός του χρονοδιαγράμματος που και οι αντισυμβαλλόμενες εταιρείες ανέμεναν. Η διοίκηση της εταιρείας εκφράζει την αισιοδοξία της ότι η εν λόγω συγκέντρωση θα εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού εντός του πλαισίου αυτού.
Όπως έγραφε και το πρωί η στήλη Big Mouth σε σχέση με τα χρήματα που απαιτούνται για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, οι κ. Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου από την πρώτη στιγμή έχουν καταστήσει σαφές ότι ένα μέρος θα δοθεί από τα χρήματα, που εισήλθαν από την τελευταία αύξηση της Intrakat και τα υπόλοιπα από τραπεζικό δανεισμό.
Υπενθυμίζεται πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε προ ημερών πως «στις 31 Αυγούστου 2023 κινήθηκε η διαδικασία πλήρους διερεύνησης, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 8 παρ. 4 του ν. 3959/2011, της από 02.05.2023 γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης που αφορά στην απόκτηση από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ του συνόλου (100%) του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΚΤΩΡ και επομένως του αποκλειστικού ελέγχου επ’ αυτής». Η απόφαση της ΕΑ επί της συγκέντρωσης θα εκδοθεί εντός ενενήντα (90) ημερών από την ημερομηνία κίνησης της διαδικασίας πλήρους διερεύνησης.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης:
«Επί τη βάση της προκαταρκτικής αξιολόγησης της συγκέντρωσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού εκτιμά ότι η γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά, κατά κύριο λόγο και με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, διότι:
(α) Μετά την πραγματοποίηση της υπό κρίση πράξης αυξάνεται σημαντικά ο βαθμός συγκέντρωσης των ευρύτερων αγορών κατασκευής δημόσιων και ιδιωτικών έργων (και, συνακόλουθα, των ενδεχόμενων επιμέρους σχετικών αγορών που τις συναπαρτίζουν) και καταργείται ένας σημαντικός παράγοντας ανταγωνισμού. Ως εκ τούτου η συγκέντρωση ενδέχεται να οδηγήσει σε οριζόντιες επιπτώσεις μη συντονισμένης συμπεριφοράς στις αγορές αυτές. Λόγω δεν των χαρακτηριστικών των αγορών, και ιδίως αυτής της κατασκευής δημοσίων έργων, η συγκέντρωση ενδέχεται να επιφέρει και οριζόντιες επιπτώσεις συντονισμένης συμπεριφοράς.
(β) Λαμβάνοντας υπόψη την εκτιμώμενη ισχύ της ενιαίας οντότητας στις επιμέρους αγορές των κατασκευών, η συγκέντρωση ενδέχεται να έχει κάθετες ή συσπειρωτικές επιπτώσεις στις αγορές Συμπράξεων Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα/ Παραχωρήσεων, διαχείρισης υποδομών, μεταλλικών κατασκευών, αδρανών υλικών, ανάπτυξης και διαχείρισης ακινήτων, παροχής υπηρεσιών τεχνικής διαχείρισης εγκαταστάσεων, παραγωγής και εμπορίας πρασίνου και παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε επίπεδο χονδρικής.
Κατά τη διαδικασία πλήρους διερεύνησης, η ΕΑ θα εξετάσει εάν επιβεβαιώνονται οι αμφιβολίες της ως προς το συμβατό της συγκέντρωσης με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επί μέρους αγορές στις οποίες αφορά.
Σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 8 παρ. 4 του ν.3959/2011, από τη γνωστοποίηση, στις συμμετέχουσες επιχειρήσεις, της κίνησης της διαδικασίας πλήρους διερεύνησης, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν από κοινού να προβαίνουν σε τροποποιήσεις στη συγκέντρωση ή να προτείνουν την ανάληψη δεσμεύσεων, ώστε να μην προκαλούνται σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επί μέρους αγορές, στις οποίες αφορά, και να τις κοινοποιούν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού».