THEPOWERGAME
Η αλυσίδα αθλητικής ένδυσης Zakcret είναι ο συνδυασμός δυο νησιών. Της «ωραίας τρέλας» της Ζακύνθου (Zak) και της Κρήτης (Cret).
Η ανθεκτική στην κρίση εταιρεία αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, η εταιρεία Zakcret έλκει το όνομα της από τα ακρωνύμια των δύο παραπάνω ελληνικών τόπων. Μια επιχείρηση που όχι απλά επιβιώνει αλλά αναπτύσσεται διαρκώς. Μια εταιρεία που επένδυσε και ανήκει στην οικογένεια Χαϊκάλη με δίκτυο 17 καταστημάτων στην Αττική και προοπτική για ακόμα παραπέρα.
Zakcret: Ανοδική πορεία
Οι πωλήσεις ανήλθαν το 2017 σε 17,98 εκατ. ευρώ έναντι 16,24 εκατ. ευρώ το 2016 σε μια ανοδική πορεία που καταγράφεται ως τέτοια εδώ και χρόνια. Το 2019 πριν το ξέσπασμα της πανδημίας το τζίρος της εταιρείας ξεπέρασε τα 26 εκατ. ευρώ.
Για το 2020 εκτιμάται πως λόγω του lockdown καταγράφηκε συγκρατημένη πτώση καθώς σημειώθηκε μετατόπιση της ζήτησης στο online κανάλι, όπου έχει παρουσία από το 2008 υλοποιώντας συστηματικά στρατηγική omnichannel. Ήδη από το 2019 ο διαδικτυακός τζίρος άγγιζε το 1/4 του ετήσιου κύκλου εργασιών (μερίδιο 20%-25%). Με κλειστά τα καταστήματα, η πάνω από 100% αύξηση των πωλήσεων στο online κανάλι καλλιεργεί προσδοκίες.
Η διοίκηση της οικογένειας Χαϊκάλη επειδή δεν πουλάει τζιν και είδη μόδας δεν θεωρεί ανταγωνισμό εταιρείες όπως η Intersport και η Decathlon.
Μέσα στο κραχ, η εταιρεία κινείται αναπτυξιακά λόγω του Διαδικτύου. Δεν είναι τυχαίο πως κύκλοι της εταιρείας μιλούν για μια σταθερή πορεία στην αγορά και για λογικές επενδύσεις που θα ακολουθήσουν.
Zakcret: Στροφή στην καινοτομία
Ο διευθύνων σύμβουλος της Zakcret, ο 35χρονος Τιμόθεος Χαϊκάλης, γιος των ιδρυτών της επιχείρησης Διονύση και Νικολέτας Χαϊκάλη, είναι εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς. Αυτός αποφάσισε τη στροφή στις νέες τεχνολογίες και στην καινοτομία, δημιουργώντας ένα από τα σημαντικότερα eshops στο χώρο της αθλητικής ένδυσης. Καθόλου τυχαία δεν ήταν επίσης η επιλογή του νεαρού μάνατζερ να ταυτιστεί με το ελληνικό Amazon καταγράφοντας τις νέες τάσεις. Όχι φυσικά πως η εταιρεία δεν κινείται και δια μέσω των παραδοσιακών καναλιών πώλησης ή πρακτικών που συνηθίζουν να ακολουθούν οι επιχειρήσεις αθλητικών ειδών. Η Zakcret για χρόνια χρηματοδοτεί αθλητικές εκδηλώσεις, ομάδες, δραστηριότητες σε σειρά σπορ.
Zakcret: Η ιστορία
Η ελληνική αλυσίδα αθλητικών και sportswear ειδών, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1975, ως επένδυση του νεαρού τότε Ζακυνθινού επιχειρηματία Διονύση Χαϊκάλη. Κατόπιν στην προσπάθεια θα μπει και η Κρητικιά σύζυγος του Νικολέτα που θα στηρίξει το εγχείρημα σε όλη του την πορεία.
Εκτός των διαδικτυακών πωλήσεων που έχουν γίνει θεσμός για την οικογένεια Χαϊκάλη, πυλώνας της Zakcret είναι και η έμφαση στα λανσαρίσματα δύο private labels, των District75και της Venimo.