THEPOWERGAME
Αύξηση του κύκλου εργασιών και βελτίωση του περιθωρίου μεικτού και καθαρού κέρδους είναι οι βασικές προτεραιότητες για τον Γρηγόρη και τον Στέλιο Κωνσταντινίδη, συνεχιστές της οικογενειακής παράδοσης και εκπροσώπους της σημερινής διοίκησης της ιστορικής αλυσίδας ζαχαροπλαστείων, που έκανε σήμα κατατεθέν της το μιλφέιγ.
Αν και δραστηριοποιείται σε έναν κλάδο που έχει υποστεί συρρίκνωση τα τελευταία χρόνια, με δεκάδες λουκέτα σε αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία και έντονο ανταγωνισμό από τη μαζική αγορά των σούπερ μάρκετ, η αλυσίδα Κωνσταντινίδης διατηρεί ηγετική θέση στην αγορά, με αυξανόμενο πελατολόγιο. Αν και είχε απώλειες στις κρίσεις που προηγήθηκαν -δεδομένου ότι διαθέτει 12 καταστήματα, ενώ το δίκτυο έφτασε να αριθμεί πάνω από 20 ζαχαροπλαστεία-, τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε πρόσφατα στο ΓΕΜΗ επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητά της εν μέσω διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και ανατιμήσεων σε σειρά σημαντικών πρώτων υλών για τη δραστηριότητά της. Το 2022 εμφάνισε κύκλο εργασιών 10,05 εκατ. ευρώ, από 9,8 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, με αύξηση 2,5%. Παραμένει κερδοφόρα, αλλά οι αυξήσεις σε όλες τις γραμμές κόστους, από το ηλεκτρικό ρεύμα και τις πρώτες ύλες μέχρι το delivery, τα ενοίκια και τη μισθοδοσία, εκτόξευσαν το λειτουργικό κόστος των καταστημάτων. Σε συνδυασμό δε με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης και της διάθεσης των καταναλωτών, η συγκυρία έφερε πίεση στα περιθώρια κέρδους.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) υποχώρησαν σε 642.218 ευρώ από 1,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν σε 333.878,46 ευρώ (από 862.815 ευρώ) και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν σε 249.125 ευρώ (από 661.226 ευρώ αντίστοιχα). Σημειώνεται ότι το περιθώριο καθαρού κέρδους υποχώρησε σε 2% από 7% στην προηγούμενη χρήση, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι τα λοιπά έξοδα της εταιρείας ξεπέρασαν τα 3 εκατ. ευρώ, με αύξηση 18%, λόγω κυρίως της αύξησης προμηθειών σε συνεργαζόμενες εταιρείες delivery, των ανατιμήσεων στην ενέργεια και τα ενοίκια, αλλά και τη διαφήμιση. Πάντως, ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας Γρ. Κωνσταντινίδης παραμένει μηδενικός, με τα ταμειακά διαθέσιμα να διαμορφώνονται σε 1,9 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση προσπαθεί να αναπροσαρμόσει τις τιμές πώλησης, ώστε να αντανακλούν το αυξημένο κόστος παραγωγής, ψάχνοντας τη «χρυσή» ισορροπία μεταξύ αύξησης κόστους και αύξησης τιμών, ώστε να επηρεαστεί όσο γίνεται λιγότερο η ζήτηση.
Επιπλέον, επενδύει σε εξοπλισμό, ανάπτυξη νέων καταστημάτων, όπως αυτό στη Λεωφόρο Κηφισίας, και σε ανακαινίσεις υφιστάμενων, με το δίκτυο να αριθμεί συνολικά 12 σημεία, 10 καταστήματα στην Αθήνα και δύο στη Θεσσαλονίκη.
Οικογενειακή επιχείρηση άνω των 100 ετών
Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα ξεκίνησε από τον Μικρασιάτη Γρηγόρη Κωνσταντινίδη στη Λάρισα, με ένα υποτυπώδες ζαχαροπλαστείο που λειτουργούσε με τα παιδιά του, Λάζαρο και Στέλιο, όταν ήρθαν στην Ελλάδα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Τη σκυτάλη πήρε αργότερα ο Λάζαρος, που σπούδασε την τέχνη και άνοιξε το πρώτο σύγχρονο ζαχαροπλαστείο στη Λάρισα το 1932. Από το 1974 μπήκε στην επιχείρηση και ο μεγαλύτερος γιος του Λάζαρου, ο Γρηγόρης, που θα συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση στην Αθήνα, ανοίγοντας το 1992 το πρώτο κατάστημα στη Λεωφόρο Κηφισίας. Η εταιρεία Γρ. Κωνσταντινίδης έχει τη σημερινή της μορφή από το 2000 και σήμερα κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο, διαθέτοντας ιδιόκτητη αποθήκη, μισθωμένα καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και στόλο ιδιόκτητων και μισθωμένων μεταφορικών μέσων για την εμπορία και διανομή των προϊόντων.