THEPOWERGAME
Σε 33,4 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα κέρδη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2022, από 26,7 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ οι καθαρές πωλήσεις (μετά την αφαίρεση του ειδικού φόρου κατανάλωσης ζύθου) αυξήθηκαν κατά 21,51% σε αξία, λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων και της διανομής των προϊόντων Bacardi.
Εν τω μεταξύ, σημαντική αξία επιστρέφει η ελληνική εταιρεία στη μητρική Heineken. Το προτεινόμενο μέρισμα για την περσινή χρήση ανέρχεται σε 26,6 εκατ. ευρώ, ενώ κατά τη διάρκειά της η εταιρεία διένειμε μέρισμα 23 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, στην οικονομική χρήση 2022 οι καθαρές πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανήλθαν σε 279,9 εκατ. ευρώ από 225,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Η αύξηση των πωλήσεων και των τιμών πρώτων υλών και συσκευασίας οδήγησε σε αύξηση του κόστους κίνησης αποθεμάτων κατά περίπου 36,3%, ενώ τα άλλα έξοδα αυξήθηκαν κατά 24,3%.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στις οικονομικές της καταστάσεις που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ την παραμονή του Δεκαπενταύγουστου, τα έξοδα προβολής και διαφήμισης αυξήθηκαν πέρυσι κατά 2,3 εκατ. ευρώ, τα έξοδα για δικαιώματα αυξήθηκαν κατά 3 εκατ. ευρώ, με ανάλογη αύξηση για ενέργεια, ενώ κατά 5,4 εκατ. ευρώ αυξήθηκε το μεταφορικό κόστος.
Σημειώνεται ότι το 2022 η εταιρεία έδωσε δάνειο 45 εκατ. ευρώ σε συγγενή εταιρεία του ομίλου, ενώ στα αποτελέσματά της έχει καταχωρισθεί και η αναπόσβεστη αξία των περιουσιακών στοιχείων της ΙΟΛΗ μετά την αφαίρεση του τιμήματος στο deal με την Premia. Υπενθυμίζεται ότι καταχώρισε στα διαθέσιμα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία 2,1 εκατ. ευρώ, που είναι η αξία πώλησης του αγροτεμαχίου και του κτιρίου στο Μοσχοχώρι Φθιώτιδας, όπου γινόταν η εμφιάλωση του μεταλλικού νερού ΙΟΛΗ. Το προσύμφωνο αγοραπωλησίας των ακινήτων, καθώς και η συμφωνία μεταβίβασης της ΙΟΛΗ στην Premia Properties υπεγράφη φέτος τον Μάρτιο.
Στα σημαντικά γεγονότα του 2022 για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία σημειώνεται και η δημοσίευση της απορριπτικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για στην αίτηση αναιρέσεως που είχε ασκήσει το 2017 σε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών για το πρόστιμο αρχικού ύψους 31,45 εκατ. ευρώ (το οποίο περιορίστηκε σε 26,7 εκατ. ευρώ), το οποίο της είχε επιβληθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και αντιανταγωνιστικές πρακτικές. Αυτή η εξέλιξη έχει άλλωστε οδηγήσει σε νομικές προσφυγές για διεκδίκηση αποζημιώσεων από τη μητρική Heineken εταιρείες του ανταγωνισμού, όπως η Ολυμπιακή Ζυθοποιία του Ομίλου Carlsberg και η Ζυθοποιία Μακεδονίας – Θράκης (Βεργίνα).
Η στρατηγική της διοίκησης για το τρέχον έτος παραμένει εστιασμένη σε: ενδυνάμωση των μαρκών και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα, επικοινωνία των δράσεων κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας, έλεγχο του λειτουργικού κόστους, συνεχή παρακολούθηση της ρευστότητας και του πιστωτικού κινδύνου καθώς και ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου.