THEPOWERGAME
Η Dassault Aviation είναι βέβαιη ότι θα μπορέσει να επιτύχει τον στόχο της για παράδοση 35 επιχειρηματικών αεροσκαφών Falcon το 2023, αλλά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των παραγγελιών της δεν είναι πιθανό να επεκταθεί φέτος τόσο πολύ όσο το 2022, δήλωσε στέλεχος της σε συνέντευξή του.
Η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία γνώρισε μεγάλη άνθηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καθώς οι πλούσιοι ταξιδιώτες επιδίωκαν να μειώσουν την έκθεση στον κορονοϊό, βοηθώντας τους κατασκευαστές επαγγελματικών τζετ να καταγράψουν ισχυρά στοιχεία.
Η Dassault πρόσθεσε 64 παραγγελίες Falcon στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο του 2022, αυξημένες κατά 25,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Έκτοτε, είδε σημάδια ψύξης της αγοράς, αλλά τα πράγματα αρχίζουν να θερμαίνονται και πάλι.
«Παρατηρήσαμε μια μικρή επιβράδυνση στο τέλος του περασμένου έτους, η οποία εξακολουθεί να ισχύει και φέτος, καθώς το πρώτο εξάμηνο δεν ήταν τρελό από την πλευρά μας», δήλωσε στο Reuters ο αντιπρόεδρος της Dassault για τα πολιτικά αεροσκάφη, Carlos Brana, στην αεροπορική έκθεση LABACE του Σάο Πάολο αργά το απόγευμα της Τετάρτης.
«Αλλά τώρα βλέπουμε μικρές αναταράξεις – δηλαδή, μια βελτίωση – σε σχέση με αυτό που είδαμε τους πρώτους μήνες», είπε.
«Δεν λέω ότι θα έχουμε τα ίδια νούμερα με πέρυσι. Νομίζω ότι αυτό θα ήταν πολύ αισιόδοξο, αλλά βλέπουμε την αγορά να επανέρχεται και πάλι. Αργά, αλλά επανέρχεται».
Η Dassault είναι σημαντικός παίκτης στις κατηγορίες των υπερμεσαίων, μεγάλων και μεγάλων αποστάσεων business jets, με προϊόντα όπως τα Falcons 2000 και 8X που παρουσίασε στο Σάο Πάολο.
Οι νεότερες εξελίξεις της περιλαμβάνουν το Falcon 6X, το οποίο ελπίζει ότι θα πιστοποιηθεί εντός εβδομάδων, και το 10X, ένα «game changer» για το οποίο αναμένει πιστοποίηση το 2025.
Ο Brana τόνισε ένα κύμα νέων πελατών στην αγορά επαγγελματικών τζετ ως αποτέλεσμα της πανδημίας, λέγοντας ότι περίπου το 20% των αγοραστών Falcon πέρυσι ήταν αγοραστές ιδιωτικών αεροσκαφών για πρώτη φορά.
Η Dassault παρέδωσε 32 αεροσκάφη Falcon το 2022 και στοχεύει σε 35 φέτος, καθώς προσπαθεί να ξεπεράσει τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρεάζουν τον κλάδο τα τελευταία χρόνια.
«Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε με τους περιορισμούς της αλυσίδας εφοδιασμού», δήλωσε ο Brana. «Εξακολουθούμε να στοχεύουμε στα 35».