THEPOWERGAME
Στο μισό κόπηκαν οι πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης H&M στην Ελλάδα το τρίμηνο Δεκεμβρίου 2020-Φεβρουαρίου 2021, που είναι το πρώτο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης της αλυσίδας.
Όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη ο Σουηδικός όμιλος, οι πωλήσεις του στην Ελλάδα υποχώρησαν κατά 52% σε σουηδικές κορώνες ή 50% σε ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Στο πρώτο lockdown και συγκεκριμένα την περίοδο Μάρτιος – Μάιος η αλυσίδα έχασε το 52% του τζίρου της ενώ στο δεύτερο lockdown η πτώση άγγιξε το 30% σε ευρώ την περίοδο από 1η Σεπτεμβρίου έως 30 Νοεμβρίου.
Η αλυσίδα διαθέτει δίκτυο 35 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο.
Στην Ελλάδα ο Σουηδικός όμιλος ένδυσης καταγράφει την τέταρτη χειρότερη επίδοσή του.
Σε χειρότερη θέση βρίσκεται η Λιθουανία, η Γεωργία και η Λετονία. Στον αντίποδα οι πωλήσεις του ομίλου στην Λευκορωσία αυξήθηκαν 69%, 12% στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, 15% στην Ουκρανία, 20% στο Βιετνάμ, 24% στη Ρωσία, ενώ οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν 21%.
Όπως λέει ο όμιλος το δεύτερο κύμα της πανδημίας οδήγησε σε εκτεταμένους περιορισμούς. Περίπου 1.800 καταστήματα έκλεισαν προσωρινά, δηλαδή περίπου το 36% του συνολικού αριθμού καταστημάτων του ομίλου.
Για να αντιμετωπίσει την κρίση ο όμιλος H&M εξέδωσε ομόλογο 500 εκατ. ευρώ με σκοπό τη χρηματοδότηση, μεταξύ άλλων, μιας ταχείας μετάβασης σε ανακυκλωμένα υλικά. Το ομόλογο, το οποίο υπερκαλύφθηκε κατά 7,6 φορές, έχει διάρκεια 8,5 ετών και κουπόνι 0,25%.
Το διάστημα 1-28 Μαρτίου του 2021 οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 55% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020. Επίσης τον Μάρτιο, η H&M άνοιξε διαδικτυακά κατάστημα στο Κατάρ μέσω franchise και η H&M κυκλοφόρησε επίσης επιτυχώς στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Zalora στην Ινδονησία.
Τον Απρίλιο, η Zalora θα επεκταθεί στις Φιλιππίνες, τη Μαλαισία και τη Σιγκαπούρη.