Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Στη μάχη της μεταποίησης ρούχων Zara – H&M: Η εξίσωση κέρδους και βιωσιμότητας

Μέχρι πρόσφατα οι fast – fashion εταιρείες, όπως οι H&M, Uniqlo και Zara, μας είχαν συνηθίσει στις τεράστιες εκστρατείες για να μας πείσουν να αγοράζουμε συνεχώς καινούργια ρούχα. Ωστόσο, όπως επισημαίνει σε ρεπορτάζ της η αμερικανική εφημερίδα «The Wall Street Journal», οι όμιλοι έχουν πλέον αλλάξει γραμμή πλεύσης και αντί να δελεάζουν τους καταναλωτές να αγοράζουν, τους παρακινούν να επιδιορθώνουν τα παλιά τους ρούχα.

Για πολυτελείς μάρκες, όπως η Hermès ή η Louis Vuitton, οι επιδιορθώσεις θεωρούνται ήδη απαραίτητη υπηρεσία, με τους πελάτες να έχουν ισχυρό κίνητρο να επιδιορθώσουν μια τσάντα ή ένα παλτό που τους κόστισε χιλιάδες ή ακόμη και δεκάδες χιλιάδες δολάρια ή ευρώ. Ωστόσο, για τις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες μόδας, που πωλούν φθηνότερα ρούχα, η εξίσωση είναι πιο περίπλοκη: Οι καταναλωτές μπορεί να θεωρούν ότι δεν τους συμφέρει η μεταποίηση κάποιου ρούχου ή αξεσουάρ, που δεν κόστισε πολύ αρχικά.

Παρόλα αυτά, η ταχεία διάδοση των υπηρεσιών επιδιόρθωσης αποτελεί ένα νέο εγχείρημα και για όλες πλέον τις μεγάλες επιχειρήσεις μόδας, των οποίων τα ρούχα είναι συνήθως πολύ φθηνότερα.

Φέτος, η ισπανική εταιρεία ρούχων Zara (θυγατρική της Inditex) εγκαινιάζει υπηρεσίες επιδιόρθωσης και μεταποίησης σε αρκετές από τις μεγάλες αγορές όπου δραστηριοποιείται παγκοσμίως. Επίσης, η Uniqlo προσθέτει «στούντιο» επιδιόρθωσης σε ορισμένα καταστήματα και η εταιρεία Cos, που ανήκει στην H&M, συνεργάζεται με μια νεοφυή εταιρεία για να βοηθήσει τους πελάτες και τις πελάτισσες να επιδιορθώσουν φθαρμένα φορέματα και μπουφάν.

Ζara: Πειρασμός οι επιδιορθώσεις για να μεταμορφώσουμε τους εαυτούς μας

«Οι επιδιορθώσεις και άλλες πρωτοβουλίες για τη βιωσιμότητα αποτελούν έναν “πειρασμό” για να μεταμορφώσουμε τους εαυτούς μας και τον τομέα (της μόδας)», δήλωσε ο Óscar García Maceiras, διευθύνων σύμβουλος της μητρικής της Zara, Inditex, στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας τον Ιούλιο.

Ήδη αναπτύσσεται σε Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία η υπηρεσία «Zara preowned», η οποία επιτρέπει στους πελάτες να επισκευάζουν, να πωλούν ή να δωρίζουν μεταχειρισμένα ρούχα στα καταστήματα και στο διαδίκτυο. Η Zara παραλαμβάνει ρούχα για επισκευή και πραγματοποιεί τις πληρωμές, χρησιμοποιεί ωστόσο ένα δίκτυο επιδιορθωτών για να κάνει τη δουλειά. Για παράδειγμα, η επιδιόρθωση μιας τρύπας κοστίζει περίπου 13 δολάρια. Αυτή η υπηρεσία της Zara θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε όλες τις μεγάλες αγορές της μέχρι το 2025, αφού έγινε η αρχή στο Ηνωμένο Βασίλειο στα τέλη του περασμένου έτους.

H&M: Ζωτικής σημασίας η παράταση ζωής των ρούχων

Το αντίπαλον δέος της Zara εκ Σουηδίας ορμώμενο, η H&M ισχυρίζεται ότι η παράταση της διάρκειας ζωής των ρούχων μέσω της μεταποίησης και άλλων μέσων «είναι ζωτικής σημασίας για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων» της βιομηχανίας της μόδας.

Αν και αναλυτές ισχυρίζονται ότι υπάρχει ο κίνδυνος ο στόχος της βιωσιμότητας να αποτελέσει τροχοπέδη στις νέες πωλήσεις, η H&M στοχεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της αυτή τη δεκαετία, μειώνοντας ταυτόχρονα στο μισό τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη λειτουργία της.

Η H&M έχει εγκαινιάσει «σταθμούς επιδιόρθωσης» σε καταστήματα σε επτά μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, μεταξύ των οποίων το Παρίσι και στη Στοκχόλμη. Η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα για διαδικτυακά σεμινάρια επισκευής και πωλεί προϊόντα, όπως διακοσμητικά μπαλώματα, που έχουν σχεδιαστεί για να δίνουν στους πελάτες το θάρρος να επιδιορθώνουν μόνοι τους τα ρούχα τους.

«Πρόκειται για μια υπηρεσία που χαίρει εκτίμησης, όπου την προσφέρουμε», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της H&M, Helena Helmersson, σε συνέντευξη της. «Αλλά για μια προσιτή μάρκα είναι πιο δύσκολο να υπάρξει ζήτηση στον βαθμό, που να γίνει κερδοφόρα η υπηρεσία», συμπλήρωσε. «Αντί για την επιδιόρθωση, η μεταπώληση μεταχειρισμένων ρούχων θα παραμείνει πιθανότατα ο κύριος άξονας των προσπαθειών της H&M για τη μείωση των περιβαλλοντικών αποβλήτων», συμπλήρωσε.

Η ΕΕ «δείχνει» τον δρόμο

Πιέσεις ασκούνται τόσο από καταναλωτές όσο και από ρυθμιστικές αρχές ώστε οι εταιρείες μόδας να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους. Η επιδιόρθωση ρούχων είναι μία διαδικασία που μειώνει τη σπατάλη, άρα χρησιμοποιούνται λιγότεροι πόροι για την αντικατάστασή τους.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τον Ιούνιο μια νέα στρατηγική που καλεί τις εταιρείες μόδας, που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, να υιοθετήσουν καλύτερα περιβαλλοντικά standards.

Tα νομοθετικά όργανα της Ένωσης είναι σε διαδικασία σύνταξης περισσότερων από 12 νέων νομοσχεδίων, που θα απαιτούν από τις εταιρείες μόδας να βάλουν «οικολογικό πρόσημο» στις διαδικασίες παραγωγής τους και να αναλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης για τα απόβλητα που σχετίζονται με τα προϊόντα τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!