Γ.Δ.
1539.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
0,00%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.19
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
0,00%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.884
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
0,00%
4.05
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.68
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
0,00%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.81
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
0,00%
33.24
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.235
ΕΛΠΕ
0,00%
7.55
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
8.474
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.476
ΕΧΑΕ
0,00%
4.725
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.61
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.22
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.382
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
0,00%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.782
ΟΤΕ
0,00%
14.95
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
4.365
ΠΕΡΦ
0,00%
5.43
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
0,00%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Απογείωση αεροπορικών με κέρδη ρεκόρ μετά την πανδημία

Οι αεροπορικές εταιρείες επανέρχονται δυναμικά στην κερδοφορία μετά τη βαθιά κρίση της πανδημίας, η οποία οδήγησε τον κλάδο σε υπαρξιακή κρίση, καθώς οι πτήσεις καθηλώθηκαν επί μια μακρά περίοδο, λόγω των παρατεταμένων lockdowns. Τα κέρδη-ρεκόρ της IAG, η οποία κατέχει την British Airways, και της Air France-KLM, μαζί με τα ισχυρά αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστος easyJet και Ryanair, επιβεβαίωσαν τη διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια, παρά την ακρίβεια και το ζοφερό οικονομικό περιβάλλον.

Μολονότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 30%, έτσι όπως ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης, προτεραιότητα δόθηκε στις διακοπές και τα ταξίδια στο εξωτερικό. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η IAG όταν δημοσιοποίησε κέρδη της τάξεως του 1,25 δισ. ευρώ για το β’ τρίμηνο του έτους, έναντι των 295 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Διπλάσια ήταν, αντιστοίχως, τα κέρδη της Αir France-KLM, φθάνοντας τα 604 εκατ. ευρώ χάρη σε μια αύξηση των πωλήσεων κατά 14%, στα 7,6 δισ. ευρώ.

Αρκετά υψηλότερα των προβλέψεων ήταν τα κέρδη της Ryanair, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη σε αριθμό επιβατών, φθάνοντας τα 663 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο. Μετά την αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 40% που κατέγραψε η easyJet από τις αρχές του έτους, τα κέρδη διαμορφώθηκαν στις 203 εκατ. στερλίνες ή 262,5 εκατ. δολάρια μέσα στο γ’ τρίμηνο, σύμφωνα με το Bloomberg.

Σε παγκόσμια κλίμακα, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) να καταγράψουν κέρδη σχεδόν 10 δισ. δολαρίων, μια πρόβλεψη που είναι υπερδιπλάσια από αρχικές εκτιμήσεις.

Όπως είχε δηλώσει ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουάλς, προ ενός μηνός, η ενίσχυση της κερδοφορίας των αεροπορικών εταιρειών αποδίδεται στην αύξηση των εσόδων από τη μεταφορά εμπορευμάτων, το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας μετά την κατάργηση της τριετούς πολιτικής των μηδενικών κρουσμάτων και την υποχώρηση των τιμών στα αεροπορικά καύσιμα. Πάνω απ’ όλα, όμως, καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια.

Έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, αναλυτικά, η επιβατική κίνηση θα φθάσει τα 4,35 δισ. άτομα και τα καθαρά κέρδη των αεροπορικών εταιρειών θα κινηθούν στα 9,8 δισ. δολάρια, έναντι προγενέστερων προβλέψεων για 4,7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ.

Η θετική εικόνα της ΙΑΤΑ συνάδει με πρόσφατη εκτίμηση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου πως έληξε η οικονομική κρίση της πανδημίας και η λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων έχει επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα. Παρά δε την αύξηση του κόστους δανεισμού από τις κεντρικές τράπεζες και την αναταραχή στον τραπεζικό κλάδο των ΗΠΑ μετά την κατάρρευση τριών περιφερειακών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, οι οικονομίες αντιστέκονται σε ένα δύσκολο περιβάλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!