Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Απογείωση αεροπορικών με κέρδη ρεκόρ μετά την πανδημία

Οι αεροπορικές εταιρείες επανέρχονται δυναμικά στην κερδοφορία μετά τη βαθιά κρίση της πανδημίας, η οποία οδήγησε τον κλάδο σε υπαρξιακή κρίση, καθώς οι πτήσεις καθηλώθηκαν επί μια μακρά περίοδο, λόγω των παρατεταμένων lockdowns. Τα κέρδη-ρεκόρ της IAG, η οποία κατέχει την British Airways, και της Air France-KLM, μαζί με τα ισχυρά αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστος easyJet και Ryanair, επιβεβαίωσαν τη διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια, παρά την ακρίβεια και το ζοφερό οικονομικό περιβάλλον.

Μολονότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 30%, έτσι όπως ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης, προτεραιότητα δόθηκε στις διακοπές και τα ταξίδια στο εξωτερικό. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η IAG όταν δημοσιοποίησε κέρδη της τάξεως του 1,25 δισ. ευρώ για το β’ τρίμηνο του έτους, έναντι των 295 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Διπλάσια ήταν, αντιστοίχως, τα κέρδη της Αir France-KLM, φθάνοντας τα 604 εκατ. ευρώ χάρη σε μια αύξηση των πωλήσεων κατά 14%, στα 7,6 δισ. ευρώ.

Αρκετά υψηλότερα των προβλέψεων ήταν τα κέρδη της Ryanair, της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη σε αριθμό επιβατών, φθάνοντας τα 663 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο. Μετά την αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 40% που κατέγραψε η easyJet από τις αρχές του έτους, τα κέρδη διαμορφώθηκαν στις 203 εκατ. στερλίνες ή 262,5 εκατ. δολάρια μέσα στο γ’ τρίμηνο, σύμφωνα με το Bloomberg.

Σε παγκόσμια κλίμακα, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) να καταγράψουν κέρδη σχεδόν 10 δισ. δολαρίων, μια πρόβλεψη που είναι υπερδιπλάσια από αρχικές εκτιμήσεις.

Όπως είχε δηλώσει ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουάλς, προ ενός μηνός, η ενίσχυση της κερδοφορίας των αεροπορικών εταιρειών αποδίδεται στην αύξηση των εσόδων από τη μεταφορά εμπορευμάτων, το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας μετά την κατάργηση της τριετούς πολιτικής των μηδενικών κρουσμάτων και την υποχώρηση των τιμών στα αεροπορικά καύσιμα. Πάνω απ’ όλα, όμως, καθοριστικό ρόλο έχει διαδραματίσει η διάθεση των καταναλωτών για ταξίδια.

Έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, αναλυτικά, η επιβατική κίνηση θα φθάσει τα 4,35 δισ. άτομα και τα καθαρά κέρδη των αεροπορικών εταιρειών θα κινηθούν στα 9,8 δισ. δολάρια, έναντι προγενέστερων προβλέψεων για 4,7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ.

Η θετική εικόνα της ΙΑΤΑ συνάδει με πρόσφατη εκτίμηση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου πως έληξε η οικονομική κρίση της πανδημίας και η λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων έχει επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα. Παρά δε την αύξηση του κόστους δανεισμού από τις κεντρικές τράπεζες και την αναταραχή στον τραπεζικό κλάδο των ΗΠΑ μετά την κατάρρευση τριών περιφερειακών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, οι οικονομίες αντιστέκονται σε ένα δύσκολο περιβάλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!