Γ.Δ.
1538.01 -0,10%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,39%
5.06
CENER
+1,57%
9.73
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
-0,67%
1.485
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,12%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,53%
1.874
ΑΒΕ
-1,09%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.765
ΑΚΡΙΤ
-1,94%
0.76
ΑΛΜΥ
+4,44%
4.23
ΑΛΦΑ
-1,02%
1.7495
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,56%
11.04
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.28
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,23%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-0,52%
1.93
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,54%
18.62
ΔΑΑ
+2,07%
8.266
ΔΑΙΟΣ
+6,98%
3.68
ΔΕΗ
+0,31%
12.85
ΔΟΜΙΚ
-0,68%
2.91
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
+0,84%
1.81
ΕΕΕ
-0,18%
33.18
ΕΚΤΕΡ
-0,34%
1.744
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,20%
7.535
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-1,83%
1.822
ΕΛΧΑ
+0,96%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,35%
8.36
ΕΥΑΠΣ
+0,88%
3.43
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-1,94%
2.428
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+1,26%
4.81
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,65%
4.58
ΙΝΛΟΤ
+1,87%
1.09
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+3,57%
3.335
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.39
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
+0,31%
16.05
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.791
ΛΑΜΔΑ
-1,81%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+4,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,41%
2.795
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,47%
21.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,15%
25.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,41%
34.44
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,69%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,81%
0.76
ΟΤΕ
-0,13%
14.93
ΟΤΟΕΛ
-1,07%
11.08
ΠΑΙΡ
+2,40%
1.065
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,34%
4.35
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,98%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.92
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Nissan: Πού και γιατί επενδύει 647 εκατ. ευρώ

Το ποσό των 100 δισ. γεν (647 εκατ. ευρώ) αναμένεται να επενδύσει η Nissan στην Ampere, τη θυγατρική κατασκευάστρια αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων που θα δημιουργήσει η Renault με στόχο μάλιστα να την εισαγάγει στο Χρηματιστήριο του Παρισιού στις αρχές του 2024.

Την επένδυση αυτή δημοσίευσε η ιαπωνική εφημερίδα «Yomiuri» και εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας εποχής στις σχέσεις συνεργασίας των δύο κατασκευαστών που εγκαινίασε η συμφωνία-πλαίσιο μεταξύ Reunault και Nissan τον περασμένο Φεβρουάριο.

Η συνεργασία στην Ampere είναι ο «ακρογωνιαίος λίθος» της συμφωνίας του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). Μια συνεργασία που στόχο έχει να θεραπεύσει τα τραύματα που άνοιξαν στους δύο παλαιούς επιχειρηματικούς συνεργάτες οι περιπέτειες του πληθωρικού πρώην διευθύνοντα συμβούλου, γαλλο-λιβανέζου Κάρλος Γκοσν, ο οποίος ως γνωστόν συνελήφθη προ πενταετίας για οικονομικές ατασθαλίες στην Ιαπωνία και δραπέτευσε με κινηματογραφικό τρόπο στο Λίβανο μέσα σε μια βαλίτσα για να γλιτώσει από το «μεροληπτικό και απρόβλεπτο», κατ’ αυτόν, ιαπωνικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης.

Η ολοκλήρωση της νέας συμφωνίας συνεργασίας Renault-Nissan του Φεβρουαρίου καθυστέρησε επί μήνες εξαιτίας διαφορετικών απόψεων που εξέφραζαν επ’ αυτής ανώτατα στελέχη του ιαπωνικού ομίλου. Αυτά όμως φαίνεται πως αποτελούν παρελθόν, καθώς οι δύο παλαιοί συνεργάτες φέρονται να έχουν ξεπεράσει τις διαφωνίες τους.

«Η Nissan και η Renault συμμετέχουν σε εποικοδομητικές και συνεχείς διαπραγματεύσεις. Θα κάνουμε μια δήλωση σε εύθετο χρόνο όταν συναφθούν οι συμφωνίες», σημειώνει η Nissan σε λακωνική ανακοίνωση που δημοσιοποίησε στον ιστότοπό της την Παρασκευή.

Σύμφωνα με τη «Yomiuri», Nissan και Renault υπολογίζουν την εταιρική αξία της Ampere μεταξύ 8 και 10 δισ. ευρώ. Βάσει της αποτίμησης αυτής το μερίδιο της Nissan θα πρέπει να είναι σημαντικά μικρότερο από το 10% του κεφαλαίου της Ampere, ενώ τον Φεβρουάριο ο ιαπωνικός όμιλος είχε δηλώσει την πρόθεσή του να αποκτήσει έως και το 15% της θυγατρικής.

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία

Κατά το δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας, η Nissan θα έχει εκπρόσωπο στη διευθυντική επιτροπή της Ampere και επίσης θα «διαθέσει τεχνολογίες» στη νέα αυτή εταιρεία, εφαρμόζοντας παράλληλα «ορισμένους περιορισμούς στις πατέντες της, κάτι που ήταν ένα από τα κύρια μελήματα του ιαπωνικού ομίλου».

Σημειωτέον ότι η συμφωνία Renault-Nissan που ανακοινώθηκε το Φεβρουάριο προβλέπει την εκπόνηση και υλοποίηση νέων κοινών επιχειρησιακών σχεδίων των δύο κατασκευαστών στην Ινδία και στη Λατινική Αμερική, καθώς επίσης μακροπρόθεσμα την εξισορρόπηση των διασταυρούμενων μετοχών μεταξύ των δύο εταιρειών στο 15% για κάθε εταιρεία με ίσα δικαιώματα ψήφου.

Πρόθεση αμφοτέρων είναι δηλαδή η νέα συνεργασία να «πακτωθεί» σε ισότιμη βάση. Διότι σήμερα η Renault κατέχει μερίδιο 43,4% στη Nissan, ενώ η Nissan κατέχει μόλις το 15% των μετοχών του γαλλικού ομίλου δίχως κανένα δικαίωμα ψήφου. «Η ανισορροπία της συνεργασίας αυτής υπήρξε και στο παρελθόν μια αιτία εντάσεων μεταξύ των δύο εταιρειών, που κορυφώθηκαν στα τέλη του 2018 με τη θεαματική σύλληψη και απαγγελία κατηγοριών στον μάνατζερ της συμμαχίας Κάρλος Γκον για οικονομική κακοδιαχείριση», αναφέρει το AFP.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!