Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΑΒ Βασιλόπουλος: Ανεβάζει ταχύτητα στο franchise και κερδίζει στα… σημεία

Κοντά στο στόχο της για δίκτυο άνω των 300 καταστημάτων franchise, εκ των οποίων 200 AB Shop & Go μέχρι στο τέλος του 2023, φέρεται να βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος, που διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με περισσότερα από 600 καταστήματα συνολικά – όταν ο ηγέτης της αγοράς -βάσει τζίρου-, ο όμιλος Σκλαβενίτη, αριθμεί περίπου 500.

Στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος μιλώντας στο powergame.gr για τη στρατηγική της εταιρείας αναφέρουν ότι το 2023 διαφαίνεται ως μια δυναμική χρονιά περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου franchise. «Επενδύουμε συνεχώς στη διεύρυνση του δικτύου franchise, καθώς θεωρούμε ότι έχει εξαιρετική δυναμική και πολλές προοπτικές ανάπτυξης», σημειώνουν μεταξύ άλλων. Συνολικά στο δίκτυο της ΑΒ λειτουργούν σήμερα 240 καταστήματα μέσω franchising έχοντας ανοίξει το πρώτο ΑΒ Franchise το 2002.

Ειδικά το δίκτυο των καταστημάτων ΑB Shop & Go, που είναι το κυρίαρχο brand, στην αρχή του 2023 έφτασε να αριθμεί 150 καταστήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Συνολικά, το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει 602 καταστήματα, εταιρικά και franchise (AB Shop & Go Shell, ΑΒ Shop&Go και ΑΒ Food Market).

Σήμερα η ΑΒ Βασιλόπουλος δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με δύο franchise brands. Πρόκειται για το κατάστημα «ΑΒ Shop & Go» που απευθύνεται σε μεγάλες πυκνοκατοικημένες αστικές πόλεις και εξυπηρετεί την κάλυψη των καθημερινών αναγκών ενός νοικοκυριού και το κατάστημα Συνεργάτης ΑΒ Βασιλόπουλος που δραστηριοποιείται στη μικρή επαρχία και τα νησιά και αντιπροσωπεύει την κάλυψη των εβδομαδιαίων αγορών ενός νοικοκυριού.

Τα νέα franchise στο πλάνο και το κόστος επένδυσης

Η στρατηγική της ΑΒ Βασιλόπουλος υπαγορεύει συνεχείς επενδύσεις στην ανάπτυξη του δικτύου franchise, με πρόβλεψη στο τρέχον πλάνο για δημιουργία 50 νέων καταστημάτων franchise. Σε ερώτημα του powergame.gr για τους ειδικότερους στόχους αναφορικά με την επέκταση του δικτύου σε τουριστικές/νησιωτικές περιοχές, στελέχη της εταιρείας δεν αποκαλύπτουν ποσοτικούς στόχους. Μεταφέρουν ότι το μοντέλο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι προσαρμοσμένο στην κάλυψη κάθε ανάγκης που έχει ο καταναλωτής και απευθύνεται τόσο στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.ά.), όσο και τις μικρές επαρχίες και νησιά σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Επιπλέον, σχετικά με το κόστος επένδυσης για δυνητικό επενδυτή σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος αναλαμβάνει το κόστος που απαιτείται για τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος, το οποίο αποπληρώνει ο συνεργάτης μέσα από ένα ανταγωνιστικό πρόγραμμα υποστήριξης διακανονισμού το οποίο εκτείνεται σε όλο το μήκος της συνεργασίας. Αυτό έγινε και κατά τη διάρκεια των πρόσφατων κρίσεων και ειδικά της έντονης πληθωριστικής πίεσης που επικρατεί στη χώρα. Σύμφωνα με στελέχη ΑΒ, «η εταιρεία λαμβάνοντας τον παλμό της αγοράς και κατανοώντας τις δυσκολίες που υπάρχουν, δημιούργησε το μοντέλο υποστήριξης στη χρηματοδότηση, ώστε να δώσει ανάσα σε όποιον επιθυμεί να αποκτήσει το δικό του κατάστημα ΑΒ, εξασφαλίζοντας σε αυτόν και την οικογένειά του και μία θέση εργασίας».

Οι στόχοι και ο ανταγωνισμός

Σήμερα, που και άλλοι μεγάλοι παίκτες του κλάδου υιοθετούν το μοντέλο franchise για να ενισχύσουν το αποτύπωμά τους στην αγορά, όπως π.χ. η METRO με τα My market Local, η ΑΒ συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξής της με έντονους ρυθμούς. Στα σχέδιά της, όπως σημειώνεται, μελετώνται αρκετές ιδέες για εξέλιξη των store concepts και για την ενίσχυση του μοντέλου franchise που ακολουθείται.

Εξάλλου, η ενίσχυση του δικτύου συνεργατών franchisee αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος που στοχεύει σε διεύρυνση του αποτυπώματός της εν μέσω ισχυρού ανταγωνισμού και προκλήσεων στο οικονομικό περιβάλλον. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υποχώρησε από το φράγμα των 2 δισ. ευρώ στις δύο τελευταίες οικονομικές χρήσεις και αποτελεί στοίχημα για τη νέα διοίκηση, με CEO τον Νίκο Λαβίδα, η ανάκτηση μεριδίου στην αγορά που οργανωμένου λιανεμπορίου που αναπτύσσεται με ρυθμό πάνω από 9%.

Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει την ενίσχυση του δικτύου με νέα σημεία, ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων, επέκταση αποθηκών, καθώς και στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού και επένδυση στην πιστότητα των πελατών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!