THEPOWERGAME
Κοντά στο στόχο της για δίκτυο άνω των 300 καταστημάτων franchise, εκ των οποίων 200 AB Shop & Go μέχρι στο τέλος του 2023, φέρεται να βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος, που διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με περισσότερα από 600 καταστήματα συνολικά – όταν ο ηγέτης της αγοράς -βάσει τζίρου-, ο όμιλος Σκλαβενίτη, αριθμεί περίπου 500.
Στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος μιλώντας στο powergame.gr για τη στρατηγική της εταιρείας αναφέρουν ότι το 2023 διαφαίνεται ως μια δυναμική χρονιά περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου franchise. «Επενδύουμε συνεχώς στη διεύρυνση του δικτύου franchise, καθώς θεωρούμε ότι έχει εξαιρετική δυναμική και πολλές προοπτικές ανάπτυξης», σημειώνουν μεταξύ άλλων. Συνολικά στο δίκτυο της ΑΒ λειτουργούν σήμερα 240 καταστήματα μέσω franchising έχοντας ανοίξει το πρώτο ΑΒ Franchise το 2002.
Ειδικά το δίκτυο των καταστημάτων ΑB Shop & Go, που είναι το κυρίαρχο brand, στην αρχή του 2023 έφτασε να αριθμεί 150 καταστήματα σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Συνολικά, το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει 602 καταστήματα, εταιρικά και franchise (AB Shop & Go Shell, ΑΒ Shop&Go και ΑΒ Food Market).
Σήμερα η ΑΒ Βασιλόπουλος δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά με δύο franchise brands. Πρόκειται για το κατάστημα «ΑΒ Shop & Go» που απευθύνεται σε μεγάλες πυκνοκατοικημένες αστικές πόλεις και εξυπηρετεί την κάλυψη των καθημερινών αναγκών ενός νοικοκυριού και το κατάστημα Συνεργάτης ΑΒ Βασιλόπουλος που δραστηριοποιείται στη μικρή επαρχία και τα νησιά και αντιπροσωπεύει την κάλυψη των εβδομαδιαίων αγορών ενός νοικοκυριού.
Τα νέα franchise στο πλάνο και το κόστος επένδυσης
Η στρατηγική της ΑΒ Βασιλόπουλος υπαγορεύει συνεχείς επενδύσεις στην ανάπτυξη του δικτύου franchise, με πρόβλεψη στο τρέχον πλάνο για δημιουργία 50 νέων καταστημάτων franchise. Σε ερώτημα του powergame.gr για τους ειδικότερους στόχους αναφορικά με την επέκταση του δικτύου σε τουριστικές/νησιωτικές περιοχές, στελέχη της εταιρείας δεν αποκαλύπτουν ποσοτικούς στόχους. Μεταφέρουν ότι το μοντέλο franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι προσαρμοσμένο στην κάλυψη κάθε ανάγκης που έχει ο καταναλωτής και απευθύνεται τόσο στις μεγάλες πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα κ.ά.), όσο και τις μικρές επαρχίες και νησιά σε όλη την ελληνική επικράτεια.
Επιπλέον, σχετικά με το κόστος επένδυσης για δυνητικό επενδυτή σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος αναλαμβάνει το κόστος που απαιτείται για τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος, το οποίο αποπληρώνει ο συνεργάτης μέσα από ένα ανταγωνιστικό πρόγραμμα υποστήριξης διακανονισμού το οποίο εκτείνεται σε όλο το μήκος της συνεργασίας. Αυτό έγινε και κατά τη διάρκεια των πρόσφατων κρίσεων και ειδικά της έντονης πληθωριστικής πίεσης που επικρατεί στη χώρα. Σύμφωνα με στελέχη ΑΒ, «η εταιρεία λαμβάνοντας τον παλμό της αγοράς και κατανοώντας τις δυσκολίες που υπάρχουν, δημιούργησε το μοντέλο υποστήριξης στη χρηματοδότηση, ώστε να δώσει ανάσα σε όποιον επιθυμεί να αποκτήσει το δικό του κατάστημα ΑΒ, εξασφαλίζοντας σε αυτόν και την οικογένειά του και μία θέση εργασίας».
Οι στόχοι και ο ανταγωνισμός
Σήμερα, που και άλλοι μεγάλοι παίκτες του κλάδου υιοθετούν το μοντέλο franchise για να ενισχύσουν το αποτύπωμά τους στην αγορά, όπως π.χ. η METRO με τα My market Local, η ΑΒ συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξής της με έντονους ρυθμούς. Στα σχέδιά της, όπως σημειώνεται, μελετώνται αρκετές ιδέες για εξέλιξη των store concepts και για την ενίσχυση του μοντέλου franchise που ακολουθείται.
Εξάλλου, η ενίσχυση του δικτύου συνεργατών franchisee αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής της ΑΒ Βασιλόπουλος που στοχεύει σε διεύρυνση του αποτυπώματός της εν μέσω ισχυρού ανταγωνισμού και προκλήσεων στο οικονομικό περιβάλλον. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υποχώρησε από το φράγμα των 2 δισ. ευρώ στις δύο τελευταίες οικονομικές χρήσεις και αποτελεί στοίχημα για τη νέα διοίκηση, με CEO τον Νίκο Λαβίδα, η ανάκτηση μεριδίου στην αγορά που οργανωμένου λιανεμπορίου που αναπτύσσεται με ρυθμό πάνω από 9%.
Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει την ενίσχυση του δικτύου με νέα σημεία, ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων, επέκταση αποθηκών, καθώς και στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού και επένδυση στην πιστότητα των πελατών.