THEPOWERGAME
Έπειτα από έναν χρόνο συνεχών επενδύσεων στο μοντέλο omnichannel, το Public Group έχει πετύχει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης έναντι του ανταγωνισμού στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στα φυσικά καταστήματα και φαίνεται να κερδίζει μερίδιο στις οικιακές συσκευές, που, σύμφωνα με πληροφορίες, αντιστοιχούν πλέον στο 20% του τζίρου του.
Εν μέσω των εξελίξεων που δρομολογεί στην τοπική αγορά ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών η απόφαση της βρετανικής Currys να διερευνήσει την πώληση της Κωτσόβολος, το Public Group, ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά, μέλος του ομίλου Olympia, παίρνει αποστάσεις και μένει προσηλωμένος στον στόχο του για την πρωτοκαθεδρία στην omnichannel λιανική.
Μάλιστα, σε συνέχεια της ανάπτυξης που φέρεται να πέτυχε το 2022 και με τις online πωλήσεις να εισφέρουν πάνω από 25% του τζίρου του, βρίσκεται πιο κοντά στον στόχο. Για το 2023 η διοίκηση βλέπει θετικό πρόσημο, παρά το δύσκολο περιβάλλον που δημιουργούν για τα νοικοκυριά οι πληθωριστικές πιέσεις, καθώς, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2023, ο όμιλος ξεκίνησε με το δεξί. «Τρέχει» με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και με τον τζίρο των οικιακών συσκευών να πλησιάζει το 20% των πωλήσεων.
Σημειώνεται ότι δεν έχει δημοσιεύσει ισολογισμό για το 2022, αλλά εκτιμάται ότι βελτίωσε σημαντικά πωλήσεις και αποτελέσματα από τα επίπεδα του 2021, που έκλεισε με ενοποιημένο κύκλο εργασιών 437 εκατ. ευρώ και ζημίες 61 εκατ. ευρώ.
Σήμερα βρίσκεται στην τελική ευθεία για την πλήρη απορρόφηση της μάρκας MediaMarkt κάτω από το brand Public, δίνοντας έμφαση στην αναβάθμιση 13 mega καταστημάτων MediaMarkt σε καταστήματα νέας γενιάς, με μια επένδυση 10 εκατ. ευρώ. Κατόπιν αυτού, το σύνολο του δικτύου που θα προσφέρει συσκευές για το σπίτι και όλες τις σχετικές υπηρεσίες θα φτάσει τα 30 καταστήματα το φθινόπωρο του 2023. Ουσιαστικά τα μισά καταστήματα θα προσφέρουν ηλεκτρικές συσκευές για το σπίτι, αφού συνολικά το δίκτυο αριθμεί 61 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο.
Οι επενδύσεις για το οmnichannel retail του μέλλοντος
Όπως έχει πει ο Ρόμπυ Μπουρλάς, CEO του Public Group, στόχος της εταιρείας είναι να οικοδομήσει το οmnichannel retail του μέλλοντος. Διαχρονικός στόχος της επενδυτικής του στρατηγικής είναι η διαμόρφωση ενός δυναμικού συστήματος καινοτόμων scale-up εταιρειών γύρω από το brand Public, που αναβαθμίζει την εμπειρία αγορών για τους καταναλωτές σε Ελλάδα και Κύπρο.
Οι συνέργειες με τα scale ups στα οποία έχει επενδύσει ήδη αποδίδουν σε επίπεδο πληρωμών-παραδόσεων και after sale υπηρεσιών, ενώ δεν παραβλέπονται οι επενδύσεις σε funds που προσανατολίζονται σε scale-up εταιρείες (VentureFriends, Endeavor Catalyst IV Fund, Big Pi).
Ειδικά οι επενδύσεις για καινοτόμες υπηρεσίες, που περιλαμβάνονται στο πλάνο της διετίας 2022-2023 συνολικού ύψους 120 εκατ. ευρώ, έχουν ήδη φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ, με βασικότερες:
- Τη γρήγορη επισκευή smartphones, laptops και tablets μέσω της iRepair
- Παραδόσεις 24/7 σε lockers της BOX NOW
- Next Day παράδοση από το Logistics center σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα
- Βελτιωμένη εμπειρία hand in hand παραδόσεων μέσω της Svuum
- Ευέλικτες πληρωμές χωρίς πιστωτική κάρτα με Klarna Online και στα φυσικά καταστήματα
- Μarketplace εγκατάστασης οικιακών συσκευών με Douleutaras.gr και
- Audiobooks, μέσω της πληρέστερης πλατφόρμας Bookvoice.gr.