THEPOWERGAME
Ξεπερνούν τις πεντέμιση χιλιάδες οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στο μεταφορικό ισοδύναμο για την Κρήτη, μετά την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) στην οποία εντάχθηκε σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, και ο αγροτικός τομέας.
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, η ΚΥΑ για το μεταφορικό ισοδύναμο και την εφαρμογή του για τις επιχειρήσεις της Κρήτης, κατά το τρέχον έτος, έρχεται μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου και την αξιολόγηση της δράσης του από τα τέσσερα επιμελητήρια και την Περιφέρεια Κρήτης.
Όπως διευκρίνισε ο αριθμός των ωφελούμενων επιχειρήσεων διευρύνεται και από 2.144 ανέρχεται σε 5.544 επιχειρήσεις, ενώ μέσα σε αυτές εντάσσεται και ο αγροτικός τομέας, καθώς δικαιούχοι του μεταφορικού ισοδυνάμου των επιχειρήσεων, είναι, όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Αγροτικό Μητρώο και στο Μητρώο Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων. «Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου για την Κρήτη και τις επιχειρήσεις, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα τους» συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης ο οποίος αναφέρθηκε και στην ενίσχυση του κονδυλίου για τις άγονες γραμμές.
Η στήριξη των άγονων γραμμών
«Έχουμε ενισχύσει το κονδύλιο των άγονων γραμμών από 90 εκατ. που ήταν το 2019 στα 138 εκατ. για φέτος» δήλωσε ο κ.Πλακιωτάκης και διευρίνισε.
«Ενισχύουμε με 24 νέες ακτοπλοϊκές γραμμές τη νησιωτική Ελλάδα και τους νησιώτες μας, ενώ με το νέο νομοσχέδιο που ψηφίσαμε πριν από ενάμιση μήνα, δρομολογούμε τις πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. μιλάμε για συμβάσεις 10-12 ετών, προκειμένου να είναι βιώσιμες οι άγονες γραμμές και αυτό να συνδεθεί με την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου».
Η λιμενική πολιτική
Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε ότι για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας «βρισκόμαστε ήδη στο πρώτο στάδιο ολοκλήρωσης των διαγωνισμών όπου υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον από εγχώριους και μη επενδυτές», συμπληρώνοντας ότι παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας επιτήρησης», μέσω του οποίου θα υπάρχει εικόνα σε πραγματικό χρόνο επί 24ωρου βάσης, του Αιγαίου, της Κρήτης και του Ιονίου.
Σε ό,τι αφορά τα υγειονομικά πρωτόκολλα ενόψει της εκκίνησης της τουριστικής σεζόν, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, την Επιτροπή Λοιμωξιολόγων και τον ΕΟΔΥ ώστε να αναθεωρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλά με τρόπο στοχευμένο.
«Εκτός από την εμπειρία που έχουμε από το 2020, είναι σε εξέλιξη και το πρόγραμμα εμβολιασμού, οπότε οι παρεμβάσεις μας θα είναι απόλυτα στοχευμένες. Μάλιστα προωθούμε την ηλεκτρονική αίτηση του εντύπου πληροφορίων, πριν εισέλθει ο επιβάτης στο πλοίο» ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος πρόσθεσε ότι τόσο η κρουαζιέρα όσο κυρίως ο θαλάσσιος τουρισμός (yachting) εμφανίζει τεράστιο ενδιαφέρον.
«Για τον θαλάσσιο τουρισμό του yachting ήδη επεξεργαζόμαστε αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας για να δώσουμε περισσότερα κίνητρα και να έρθουν σκάφη αναψυχής στη χώρα μας. Σύνθημά μας είναι «Ανοιχτές θάλασσες για όλους, με βάση τους όρους του Ευρωπαϊκού και Διεθνή ανταγωνισμού» όπως συμπλήρωσε ο κ. Πλακιωτάκης.