THEPOWERGAME
«Έχουμε τον πιο ισχυρό στρατό για να κερδίσουμε την πιο σημαντική μάχη». Με αυτό τον τρόπο ο CEO της SOFTONE, ηγέτιδας στην ελληνική αγορά business software, Πάνος Μαρτίνης, περιγράφει τη δυναμική που έχει χτίσει η εταιρεία στην αγορά επιχειρηματικού λογισμικού σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη.
Μια δυναμική που αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω, με τη SOFTONE να μεθοδεύει νέες εξαγορές, πιθανότατα πέραν της μιας, εντός του έτους, έχοντας ήδη στο ενεργητικό της άλλες πέντε μόνο το 2022-2023 (IMPACT, cosmoONE, Regate, AppSoft, QBS).
«Κοιτάμε συνεχώς νέες εξαγορές. Θα ακούσετε κάτι σχετικό από εμάς στο άμεσο μέλλον», τόνισε χθες ο CEO της μη εισηγμένης SOFTONE, η οποία βρίσκεται υπό την ομπρέλα του Olympia Group, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, ενώ ποσοστά στο μετοχικό κεφάλαιο μετέχουν ο Πάνος Βερέμης του BigPi Venture Capital και επενδυτικός όμιλος υπό τον Franck Cohen.
Όπως εξήγησε, πάντως, ο κ. Μαρτίνης, αν και οι εξαγορές βρίσκονται σταθερά στην ατζέντα της εταιρεία και αποτελούν πραγματικότητα στον χώρο της Πληροφορικής, δεν είναι αυτοσκοπός.
Όπως είπε, η εταιρεία δεν επιδιώκει να αθροίσει τζίρους μέσα από τις εξαγορές (σ.σ.: η οργανική ανάπτυξη εισφέρει το 60% του τζίρου), αλλά να επεκταθεί σε νέες αγορές και να δημιουργήσει άμεσες συνέργειες, στο πλαίσιο ενός συνολικού οικοσυστήματος. Ενός οικοσυστήματος η αξία του οποίου αναμένεται να υπερβεί φέτος τα 120 εκατ. ευρώ και να ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ το 2026.
Κεφαλαιακή επάρκεια
Ως απόρροια της στρατηγικής της, η SOFTONE προσβλέπει για το 2023 σε κύκλο εργασιών της τάξης των 49 εκατ. ευρώ, με EBITDA 12,8 εκατ., θέτοντας τις βάσεις για ακόμη πιο ισχυρές επιδόσεις και το 2024.
«Η πορεία των οικονομικών μεγεθών δίνει στην εταιρεία την απαραίτητη ρευστότητα για να συνεχίσει να χρηματοδοτεί τα πλάνα της στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη. Η κεφαλαιακή επάρκεια μας δίνει την άνεση να πάμε ακόμη πιο γρήγορα», υπογράμμισε σε ενημερωτική εκδήλωση ο CEO του ομίλου.
Εκτός συνόρων ανάπτυξη
Την ίδια στιγμή που ιχνηλατεί την αγορά για νέες εξαγορές, η SOFTONE βαθαίνει το επιχειρηματικό της αποτύπωμα στις διεθνείς αγορές, όπου έχει ήδη παρουσία και δη στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Κύπρο, ενώ κοιτά και νέες χώρες, με στόχο να διευρύνει τους ορίζοντες της εξωστρέφειάς της.
«Κοιτάμε και νέες αγορές εκτός συνόρων. Ωστόσο, η Ρουμανία και η Βουλγαρία έχουν τεράστια προοπτική και γι’ αυτό είναι προτεραιότητά μας. Έχουμε ισχυρή θέση σε αυτές τις αγορές, οι οποίες δεν είναι μεν τόσο αναπτυγμένες όσο η Ελλάδα, αλλά έχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης, καθώς αναπόφευκτα μπαίνουν και αυτές στη λογική της ψηφιακής μετάβασης», εξήγησε ο κ. Μαρτίνης, σημειώνοντας ότι η εταιρεία πέτυχε 50% αύξηση του κύκλου εργασιών από τη διεθνή αγορά το 2022.
Έντονα θετικό πρόσημο στο τρίμηνο
«Διαθέτουμε πλέον ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα, με πρωτοπορία σε τεχνολογίες αιχμής, όπως το cloud, στρατηγικές εξαγορές με ισχυρή στόχευση, διευρυμένο χαρτοφυλάκιο καινοτόμων προϊόντων, σταθερή διείσδυση σε ξένες αγορές και διοικητική ομάδα που έχει στο DNA της την καινοτομία», σημείωσε ο κ. Μαρτίνης, αναφερόμενος στα γερά χαρτιά που έχει σήμερα στα χέρια της η επιχείρηση.
Τις εκτιμήσεις της διοίκησης της SOFTONE φαίνεται να επιβεβαιώνει η πορεία των μεγεθών της, η οποία απογειώθηκε το 2022, με το α’ τρίμηνο του 2023 να συνεχίζει στους ίδιους ρυθμούς. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 11 εκατ. ευρώ τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, αυξημένος κατά 40,8%, ενώ το EBITDA αυξήθηκε κατά 42,6%, στα 4,6 εκατ. ευρώ.
Το 2022 έκλεισε για την εταιρεία με άνοδο κύκλου εργασιών κατά 41% στα 36,2 εκατ. ευρώ και αύξηση EBITDA κατά 33%, στα 8,3 εκατ. ευρώ, με τα επαναλαμβανόμενα έσοδα να υπερβαίνουν το 75%, γεγονός που επιβεβαιώνει τη διαχρονική επένδυση του ομίλου στο Cloud και το μοντέλο Software-as-a-Service (SaaS).
Μάλιστα, η SOFTONE, η διοίκηση της οποίας απέκλεισε χθες την είσοδό της στο Χρηματιστήριο, αναμένει ότι το 2023 η συμμετοχή των Cloud υπηρεσιών θα εκτοξευθεί στο 57%, σημειώνοντας αύξηση +64% έναντι του 2022. «Η ελληνική αγορά επιταχύνει προς το cloud και εμείς είμαστε έτοιμοι να εκμεταλλευθούμε αυτήν την ευκαιρία», τόνισε ο κ. Μαρτίνης.
Να σημειωθεί ότι ο κορυφαίος πάροχος cloud-based λύσεων επιχειρηματικού λογισμικού στην ελληνική αγορά μετρά σήμερα πάνω από 75.000 ενεργούς πελάτες, εκ των οποίων οι 50.000 στο Cloud. Διαθέτει επίσης ένα πανελλαδικό δίκτυο 600+ εξειδικευμένων συνεργατών και 4.500 προγραμματιστών και συμβούλων.