Γ.Δ.
1534.78 -0,31%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,67%
9.74
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,49%
8.15
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,12%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,80%
1.85
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.755
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+4,81%
4.245
ΑΛΦΑ
-1,75%
1.7365
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,56%
11.04
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,51%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,51%
18.8
ΔΑΑ
+2,64%
8.312
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
+0,55%
12.88
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.53
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+1,20%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,68%
1.21
ΕΤΕ
-1,53%
8.344
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-3,11%
2.399
ΕΧΑΕ
+1,90%
4.815
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+0,29%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,64%
3.305
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,87%
1.394
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,13%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,63%
3.02
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
25.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,16%
30.75
ΟΛΥΜΠ
+0,78%
2.57
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.777
ΟΤΕ
-0,07%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.24
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,21%
4.312
ΠΕΡΦ
-0,92%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Η&Μ: Η νέα στρατηγική στο e-commerce και ο ανταγωνισμός με τη Zara

Την ώρα που η Marta Ortega, κόρη του ιδρυτή της Zara, Amancio Ortega, και πρόεδρος του ομίλου Inditex (από τα τέλη του 2021), προωθεί premium συλλογές, με συνεργάτες όπως ο Νεοϋορκέζος σχεδιαστής Narciso Rodriguez, χτίζοντας στο Διαδίκτυο μια εικόνα για τη Zara ως ένα brand που πωλεί μόδα, η H&M διαφοροποιείται, ενσωματώνοντας εμπορικά σήματα τρίτων στο χαρτοφυλάκιό της.

Η τελευταία έχει προσθέσει περί τα 70 brands στην πλατφόρμα της σε έξι αγορές, από είδη αθλητικών ειδών και καλλυντικά μέχρι είδη σπιτιού, ενώ η Helena Helmersson, διευθύνουσα σύμβουλος της H&M, προανήγγειλε στο Reuters επέκταση αυτής της πολιτικής.

Το νέο μοντέλο απαιτεί logistics και άλλες υποδομές και ως εκ τούτου θα επεκταθεί σταδιακά. Δεν έχει έρθει ακόμη στην Ελλάδα, όπου η H&M διατηρεί διαδικτυακές πωλήσεις, καθώς και δίκτυο 36 ομώνυμων καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένου ενός καταστήματος με το σήμα COS (στο εμπορικό κέντρο Golden Hall). Αν και οι επιδόσεις της H&M επιβεβαιώνουν την επιστροφή της στην κανονικότητα μετά τις ζημίες που υπέστη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από άλλες πολυεθνικές και ειδικότερα από τα σήματα της Inditex. Σημειώνεται ότι η τελευταία διατηρεί δίκτυο 148 καταστημάτων στην Ελλάδα (με τα σήματα Zara, Zara Home, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius και Oysho) και επανατοποθετείται στην αγορά με μεγάλα καταστήματα, που ειδικά για το νέο concept καταστημάτων, που θα συστεγάζονται Zara και Zara Home, θα φτάνουν τα 2.500-3.000 τ.μ.. Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, το 2022 εκτιμάται ότι έκλεισε εξαιρετικά θετικά, ξεπερνώντας τους στόχους για την τοπική αγορά. Υπενθυμίζεται ότι με βάση επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία το 2021, ο τζίρος του ομίλου Inditex στην Ελλάδα ανήλθε σε 457,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση περίπου 39%.

Ωστόσο, και η H&M υπεραποδίδει. Σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσίευσε προ ημερών στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών στην οικονομική χρήση 1.12.2021 έως 30.11.2022 ανήλθε σε 182,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 49,43% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση, και τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 3,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 6,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η εταιρεία έχει «παγώσει» τα επεκτατικά της σχέδια στην Ελλάδα και άλλες χώρες τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να ανακτήσει τις απώλειες της πανδημίας. Το 2023 ωστόσο έχει ανεβάσει τον πήχη των επενδύσεων, στοχεύοντας μεταξύ άλλων στο άνοιγμα 100 καταστημάτων. Στο πλαίσιο των συνεργασιών που προωθεί με τρίτους παίκτες, αξίζει να σημειωθεί ότι στις αγορές που εφαρμόζεται το μοντέλο, όπως στη Σουηδία π.χ., oι πελάτες της H&M μπορούν ήδη να αγοράζουν μέσω των καταστημάτων και των e-shops των brand του χαρτοφυλακίου της H&M αθλητικά παπούτσια επωνυμιών, όπως Adidas, New Balance, Fila, καθώς και καλλυντικά αλλά και ρούχα εταιρειών, όπως Levi’s, Napapijri κ.ά.

Η στρατηγική της H&M, την οποία ακολουθούν και άλλες πολυεθνικές, εντάσσεται σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από ισχυρά marketplaces, όπως Shein, Zalando, ASOS, Amazon κ.ά. Διαπιστώνεται ότι αυτή η στρατηγική ενισχύει τη σχέση εμπιστοσύνης υφιστάμενων πελατών και ανοίγει τον δρόμο για την προσέλκυση νέων πελατών, ιδιαίτερα μάλιστα σε ένα περιβάλλον πληθωριστικών πιέσεων, όπου ο ανταγωνισμός ενισχύεται.

Η πολιτική της H&M, πάντως, έρχεται σε αντίθεση με την προσέγγιση της ανταγωνίστριάς της Zara, του ομίλου Inditex, που προωθεί μόνο αποκλειστικές συνεργασίες, όπως πιο πρόσφατα με τους οίκους Ader Error και Clarks. Η Zara, πέρα από τα πιο οικονομικά βασικά είδη, διαθέτει και πιο κομψά ρούχα, που επιλέγουν διάσημοι για πάρτι, γάμους και άλλες εμφανίσεις. Αυτή η επιλογή συντηρεί ένα μέρος του χαρτοφυλακίου της Zara σε υψηλότερες τιμές, ευνοώντας τα περιθώρια κέρδους. Βέβαια, καθώς ο πληθωρισμός επιμένει και αυξάνει τα λειτουργικά έξοδα, μένει να αποτυπωθεί στη συμπεριφορά των καταναλωτών ποιες στρατηγικές είναι πιο αποτελεσματικές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!