Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η&Μ: Η νέα στρατηγική στο e-commerce και ο ανταγωνισμός με τη Zara

Την ώρα που η Marta Ortega, κόρη του ιδρυτή της Zara, Amancio Ortega, και πρόεδρος του ομίλου Inditex (από τα τέλη του 2021), προωθεί premium συλλογές, με συνεργάτες όπως ο Νεοϋορκέζος σχεδιαστής Narciso Rodriguez, χτίζοντας στο Διαδίκτυο μια εικόνα για τη Zara ως ένα brand που πωλεί μόδα, η H&M διαφοροποιείται, ενσωματώνοντας εμπορικά σήματα τρίτων στο χαρτοφυλάκιό της.

Η τελευταία έχει προσθέσει περί τα 70 brands στην πλατφόρμα της σε έξι αγορές, από είδη αθλητικών ειδών και καλλυντικά μέχρι είδη σπιτιού, ενώ η Helena Helmersson, διευθύνουσα σύμβουλος της H&M, προανήγγειλε στο Reuters επέκταση αυτής της πολιτικής.

Το νέο μοντέλο απαιτεί logistics και άλλες υποδομές και ως εκ τούτου θα επεκταθεί σταδιακά. Δεν έχει έρθει ακόμη στην Ελλάδα, όπου η H&M διατηρεί διαδικτυακές πωλήσεις, καθώς και δίκτυο 36 ομώνυμων καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένου ενός καταστήματος με το σήμα COS (στο εμπορικό κέντρο Golden Hall). Αν και οι επιδόσεις της H&M επιβεβαιώνουν την επιστροφή της στην κανονικότητα μετά τις ζημίες που υπέστη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από άλλες πολυεθνικές και ειδικότερα από τα σήματα της Inditex. Σημειώνεται ότι η τελευταία διατηρεί δίκτυο 148 καταστημάτων στην Ελλάδα (με τα σήματα Zara, Zara Home, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius και Oysho) και επανατοποθετείται στην αγορά με μεγάλα καταστήματα, που ειδικά για το νέο concept καταστημάτων, που θα συστεγάζονται Zara και Zara Home, θα φτάνουν τα 2.500-3.000 τ.μ.. Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, το 2022 εκτιμάται ότι έκλεισε εξαιρετικά θετικά, ξεπερνώντας τους στόχους για την τοπική αγορά. Υπενθυμίζεται ότι με βάση επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία το 2021, ο τζίρος του ομίλου Inditex στην Ελλάδα ανήλθε σε 457,5 εκατ. ευρώ, με αύξηση περίπου 39%.

Ωστόσο, και η H&M υπεραποδίδει. Σύμφωνα με τον ισολογισμό που δημοσίευσε προ ημερών στο ΓΕΜΗ, ο κύκλος εργασιών στην οικονομική χρήση 1.12.2021 έως 30.11.2022 ανήλθε σε 182,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 49,43% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση, και τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε κέρδη 3,7 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 6,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η εταιρεία έχει «παγώσει» τα επεκτατικά της σχέδια στην Ελλάδα και άλλες χώρες τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να ανακτήσει τις απώλειες της πανδημίας. Το 2023 ωστόσο έχει ανεβάσει τον πήχη των επενδύσεων, στοχεύοντας μεταξύ άλλων στο άνοιγμα 100 καταστημάτων. Στο πλαίσιο των συνεργασιών που προωθεί με τρίτους παίκτες, αξίζει να σημειωθεί ότι στις αγορές που εφαρμόζεται το μοντέλο, όπως στη Σουηδία π.χ., oι πελάτες της H&M μπορούν ήδη να αγοράζουν μέσω των καταστημάτων και των e-shops των brand του χαρτοφυλακίου της H&M αθλητικά παπούτσια επωνυμιών, όπως Adidas, New Balance, Fila, καθώς και καλλυντικά αλλά και ρούχα εταιρειών, όπως Levi’s, Napapijri κ.ά.

Η στρατηγική της H&M, την οποία ακολουθούν και άλλες πολυεθνικές, εντάσσεται σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από ισχυρά marketplaces, όπως Shein, Zalando, ASOS, Amazon κ.ά. Διαπιστώνεται ότι αυτή η στρατηγική ενισχύει τη σχέση εμπιστοσύνης υφιστάμενων πελατών και ανοίγει τον δρόμο για την προσέλκυση νέων πελατών, ιδιαίτερα μάλιστα σε ένα περιβάλλον πληθωριστικών πιέσεων, όπου ο ανταγωνισμός ενισχύεται.

Η πολιτική της H&M, πάντως, έρχεται σε αντίθεση με την προσέγγιση της ανταγωνίστριάς της Zara, του ομίλου Inditex, που προωθεί μόνο αποκλειστικές συνεργασίες, όπως πιο πρόσφατα με τους οίκους Ader Error και Clarks. Η Zara, πέρα από τα πιο οικονομικά βασικά είδη, διαθέτει και πιο κομψά ρούχα, που επιλέγουν διάσημοι για πάρτι, γάμους και άλλες εμφανίσεις. Αυτή η επιλογή συντηρεί ένα μέρος του χαρτοφυλακίου της Zara σε υψηλότερες τιμές, ευνοώντας τα περιθώρια κέρδους. Βέβαια, καθώς ο πληθωρισμός επιμένει και αυξάνει τα λειτουργικά έξοδα, μένει να αποτυπωθεί στη συμπεριφορά των καταναλωτών ποιες στρατηγικές είναι πιο αποτελεσματικές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!