THEPOWERGAME
Η πώληση της ΑΚΤΩΡ θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελλάκτωρ, Θύμιος Μπουλούτας, στη σημερινή τακτική γενική συνέλευση. Για να ολοκληρωθεί η συμφωνία απαιτείται η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Μετά την έγκριση η Ελλάκτωρ θα εισπράξει 100 εκατ. ενώ τα υπόλοιπα 114 εκατ. που αποτελούν το συμφωνημένο τίμημα, θα καταβληθούν σταδιακά εντός 19 μηνών ως αποπληρωμή του ενδοομιλικού δανεισμού.
Ο κ. Μπουλούτας εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η Ελλάκτωρ αποχωρεί από τον τομέα κατασκευών. Όπως είπε ο όμιλος είχε ζημιές από τις κατασκευές 150 εκατ. ευρώ όταν εξαγοράστηκε από τους Ολλανδούς, ποσό που περιορίστηκε στα 75 εκατ. ευρώ την επόμενη χρονιά και έφτασε στο break even (δηλαδή σχεδόν στο μηδενισμό των ζημιών) στην τελευταία χρήση οπότε και υπήρξε η συμφωνία πώλησης στην Intrakat.
Όπως είπε ο επικεφαλής της Ελλάκτωρ, οι κατασκευές είναι ένας τομέας με έντονες διακυμάνσεις και γι’ αυτό το λόγο οι βασικοί μέτοχοι αποφάσισαν να πουλήσουν, κρίνοντας ότι είναι καλύτερη η χρήση των κεφαλαίων στις παραχωρήσεις που έχουν σταθερές ταμειακές ροές και επαναλαμβανόμενα έσοδα. Συνολικά, είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, έχουν χαθεί περισσότερα από 600 εκατ. Ο ίδιος τόνισε πως η κατασκευή θα πάψει να αποτελεί κομμάτι του ομίλου με την ολοκλήρωση της πώλησης και ότι στις οικονομικές καταστάσεις, η ΑΚΤΩΡ θα περάσει στις διακοπείσες δραστηριότητες στο α΄τρίμηνο του 2023.
Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η Ελλάκτωρ ενισχύει την ρευστότητά της και μπορεί πλέον να αναχρηματοδοτήσει τα μεγάλα επενδυτικά της σχέδια αλλά και να επιστρέψει κεφάλαια στους μετόχους. Παράλληλα αναμένεται σύμφωνα με την διοίκηση, η απόκτηση της ευελιξίας που απαιτείτε ώστε να επικεντρωθεί σε υποδομές με μεγαλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερο κίνδυνο.
Ο όμιλος θα επικεντρωθεί πλέον στις παραχωρήσεις με προβλεπόμενες ταμειακές ροές ύψους 1,3 δισ. τα επόμενα χρόνια. Η διοίκηση επανέλαβε το μεγάλο ενδιαφέρον της για τον εν εξελίξει διαγωνισμό της Αττικής Οδού, λέγοντας ότι η κοινοπραξία που συμμετέχει είναι έτοιμη να καταθέσει μια ανταγωνιστική προσφορά.
Σημαντικές επενδύσεις προωθούνται και στον τομέα των ακινήτων, όπου ο όμιλος μέσω της REDS υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 350 εκατ. ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνονται το κτήμα Καμπά (150 εκατ.), η μαρίνα Αλίμου (100 εκατ.) και οι Γούρνες Ηρακλείου (150 εκατ.) με την αποδοτικότητα αυτών των επενδύσεων να είναι μεγαλύτερη από 10%.
Ο όμιλος κατάφερε όπως είπε ο κ. Μπουλούτας να ολοκληρώσει μια σειρά από πρωτοβουλίες που έβαλλαν τις βάσεις για μια υγιή ανάπτυξη. Ετσι ολοκληρώθηκε η απόσχιση του κλάδου της ενέργειας και η πώλησή του σε ποσοστό 75% στην Motor Oil, αποφέροντας κέρδη 497 εκατ. ευρώ. Στον τομέα των ΑΠΕ, η εταιρεία διατηρεί το 25% και συνεχίζει να αναπτύσσει την δραστηριότητά της με στρατηγικό εταίρο τον όμιλο της Μotor Oil έχοντας εγκατεστημένη ισχύ 550 MW. Σε διάφορα στάδια ανάπτυξης είναι συνολικά 1,5 GW.
Επιπλέον εξασφαλίστηκε η ενδιάμεση χρηματοδότηση του ομίλου και η αποπληρωμή του ομολογιακού δανείου δύο έτη νωρίτερα από την λήξη του, απαλλάσσοντας σε ετήσια βάση την εταιρεία από χρηματοοικονομικά βάρη ύψους 42 εκ.
Έπειτα από 10 χρόνια ο όμιλος από ζημιές, πέρασε σε κερδοφορία, εξέλιξη που του δίνει μεγαλύτερη κεφαλαιακή επάρκεια και ταμειακά διαθέσιμα που θα επιτρέψουν την διανομή μερίσματος από την επόμενη χρονιά. «Αυτός είναι ο στόχος να υπάρχουν μερίσματα από την στιγμή που υπάρχει κερδοφορία» δήλωσε στους μετόχους η διοίκηση.
Το 2022 ο τομέας της κατασκευής εμφάνισε έσοδα 555 εκ. καταγράφοντας αύξηση 20%, η οποία προήλθε από την δραστηριότητα στην Ελλάδα με την συνεισφορά νέων έργων κατά 68% και κατά 32% από το εξωτερικό. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων στα τέλη του 2022 ανήλθε σε 2,9 δισ.