Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Aegean: Κλειδί για αερομεταφορές και τουρισμό το ανθρώπινο δυναμικό

Yποδομές, ανθρώπινο δυναμικό και διεύρυνση της εποχικότητας αποτελούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού και των αερομεταφορών στην Ελλάδα, ανέφερε ο CEO της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, ο οποίος συμμετείχε στην εκδήλωση με τίτλο «Reimagine Tourism in Greece», την Τετάρτη 14 Ιουνίου στην Αθήνα. Όπως είπε, το θέμα των υποδομών αποτελεί καταλύτη τόσο για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού όσο και για τη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων και της χώρας συνολικά, καθώς αποτελούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις ποιοτικής διαβίωσης τόσο για τους μόνιμους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες.

Προς αυτήν την κατεύθυνση είναι πολύ σημαντικό τα ζητήματα που συνδέονται με τις υποδομές στον τουρισμό και τις αερομεταφορές να μην αναλύονται αποσπασματικά. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, «αυτά δεν σταματούν στο αεροδρόμιο ή την εναέριο κυκλοφορία». Αντίθετα αφορούν συνολικά την ενίσχυση των υποδομών σε έναν προορισμό, κυρίως στις μεταφορές, αλλά και στην ενέργεια, την ύδρευση, τη διαχείριση των απορριμμάτων κ.α

Η ενίσχυση των υποδομών μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στις αναπτυξιακές προοπτικές του τουριστικού τομέα, αλλά κυριότερα στην ποιότητα ζωής των μόνιμων κατοίκων. Είναι υποδομές που πρέπει να επιταχυνθεί η υλοποίησή τους και θα μείνουν «προίκα» στον τόπο και τον προορισμό, γιατί όταν είναι κάτι καλό για την τοπική κοινωνία, τότε είναι και για τους τουρίστες, σύμφωνα με τον CEO της Aegean.

Ανάγκη για περισσότερους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του ο κ. Γερογιάννης εξήγησε ότι ειδικά σε ότι αφορά τον κλάδο των αερομεταφορών βασικές υποδομές, για τις οποίες απαιτείται συστηματική προσπάθεια και αναβάθμιση, αποτελούν η αεροναυτιλία (διαχείριση της εναερίου κυκλοφορίας) και τα αεροδρόμια. Ωστόσο, σε αυτούς τους δύο τομείς εξακολουθούν να υπάρχουν κάποια δομικά ζητήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε ο κλάδος να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά και για τον επιβάτη, αλλά και για τους χρήστες/αεροπορικές, έτσι ώστε να μπορεί να διαχειριστεί την περαιτέρω αύξηση της κίνησης που ο τουρισμός φέρνει μαζί του και να υποστηρίξει τις συνδυασμένες, βιώσιμες μεταφορές.

Ειδικότερα στον τομέα της αεροναυτιλίας είναι επιτακτική ανάγκη η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καθώς και η αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής, καθώς η αεροναυτιλία αποτελεί συνεργασία των ανθρώπων με την τεχνολογία. Εκεί υπάρχει περιθώριο και πρέπει να γίνουν βήματα, ώστε να μπορεί να αναβαθμιστεί σημαντικά η εμπειρία του επιβάτη μπαίνοντας και βγαίνοντας από τη χώρα.

Η μεγάλη διαφορά στα 14 αεροδρόμια της Fraport

Όπως είπε, εκεί που έχει γίνει ήδη σημαντική βελτίωση, χωρίς να σημαίνει ότι δεν απαιτούνται ακόμη παρεμβάσεις συνολικά, είναι στα 14 αεροδρόμια των οποίων τη διαχείριση έχει αναλάβει η Fraport.

Σύμφωνα με τον CEO της Aegean, υπάρχει τεράστια διαφορά στην ταξιδιωτική εμπειρία τόσο για τον επιβάτη όσο και για τους χρήστες των αεροδρομίων, όπως είναι οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης. Και πρόσθεσε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν και πολλά άλλα μικρότερα (ή και μεγαλύτερα) αεροδρόμια, τα οποία χρήζουν λειτουργικής και επιχειρησιακής αναβάθμισης.

Στήριγμα για τουρισμό και αερομεταφορές το ανθρώπινο δυναμικό

Ο Δημήτρης Γερογιάννης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό, χαρακτηρίζοντάς το ως τη βασικότερη ίσως υποδομή για τον κλάδο αλλά και συνολικά για τον τουρισμό. «Για εμάς στην AEGEAN αυτό ήταν από την αρχή “δόγμα”, να επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό μας, στο upskilling, στο reskilling, στο training των ανθρώπων μας, με σκοπό να δώσουμε μακροπρόθεσμες προοπτικές στους ανθρώπους μας» σημείωσε. Και ανέφερε μεταξύ άλλων:

  • Ξεκινήσαμε με 70 υποτροφίες σε νέες και νέους πιλότους το 2018, και σήμερα, έχουμε ανανεώσει το πρόγραμμα με άλλες 120 υποτροφίες για τα επόμενα 3 χρόνια, έως το 2025.
  • Ήδη τα 70 παιδιά από τον πρώτο κύκλο βρίσκονται στα πιλοτήρια μας και είμαστε πολύ χαρούμενοι.
  • Από το 2022 χρηματοδοτήσαμε και ένα αντίστοιχο πρόγραμμα και για μηχανικούς και τεχνικούς αεροσκαφών με 40 υποτροφίες στη σχολή μηχανικών μας και ακόμα 120 για τα επόμενα 3 χρόνια.

Τα νέα αεροσκάφη της AEGEAN

Παράλληλα, με την επένδυση στο ανθρώπινο στοιχείο, η ΑEGEAN βρίσκεται στη μέση της επένδυσης, που ξεκίνησε το 2018 και η οποία αφορά στη νέα τεχνολογία αεροσκαφών και κινητήρων. Μέσω αυτής της επένδυσης επιτυγχάνεται σημαντική μείωση στο αποτύπωμα καυσίμου, καθώς ξεπερνά το 15% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά AIRBUS, που χρησιμοποιούσε η αεροπορική εταιρεία.

«Αυτήν την επένδυση ξεκινήσαμε το 2018 και τη συνεχίσαμε και μέσα στην COVID. Βρισκόμαστε περίπου στο μέσο αυτής της επένδυσης, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται στα επόμενα 2-3 χρόνια» εξήγησε ο κ. Γερογιάννης.

Τα eco-friendly καύσιμα SAF

Εκτός από την ανανέωση του στόλου, εδώ και 2 χρόνια, από το 2021 συγκεκριμένα, η AEGEAN έχει στραφεί στη χρήση των Sustainable Aviation Fuels (SAF). «Είμαστε η μόνη εταιρεία στην Ελλάδα και μια από τις λίγες στην Ευρώπη που πραγματοποιούμε ένα συστηματικό πρόγραμμα χρήσης SAF στις πτήσεις μας, με όλες οι πτήσεις μας που αναχωρούν από το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης να είναι εφοδιασμένες με SAF» τόνισε.

Παράλληλα, γνωστοποίησε ότι «αναζητούμε τρόπους ώστε σύντομα αυτό να μπορεί να πραγματοποιηθεί και για άλλους σταθμούς του δικτύου μας. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα σε μια πιο ορατή λύση για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στην αερομεταφορά».

Τα νέα «πράσινα» υπόστεγα της AEGEAN

Παράλληλα, και καθώς η επικέντρωση στον στόχο της βιωσιμότητας διαπνέει το σύνολο των επιχειρηματικών αποφάσεων της AEGEAN, «δημιουργούμε μια νέα “πράσινη” κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, στη νέα τεχνική μας βάση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για να στεγάσει με βιώσιμο τρόπο το πρώτο σύγχρονο οικοσύστημα για την αερομεταφορά στην Ελλάδα».

«Δημιουργούμε ένα από τα πρώτα “πράσινα” Hangar στην Ευρώπη, καθώς η ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, και η εγκατάσταση στο κέλυφος των κτιρίων 35.000 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ, θα οδηγήσει στην παραγωγή καθαρής ενέργειας 3 MW ισχύος κάλυψη για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των δραστηριοτήτων που θα στεγάζονται στη νέα τεχνική μας. Δηλαδή, στον χώρο τον οποίο θα στεγάσουμε και τη σχολή εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων και την τεχνική μας βάση, την οποία πλέον επεκτείνουμε, ώστε να αναλαμβάνει εργασίες συντήρησης αεροσκαφών και πτητικών μέσων και σε τρίτους» σημείωσε ο CEO της AEGEAN.

Η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν με τη συμβολή της AEGEAN

Ειδική αναφορά έκανε και στο ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου ως μια βιώσιμη λύση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που φέρνει η χρονική και χωρική συγκέντρωση του τουρισμού, αναδεικνύοντας τη συνεισφορά της AEGEAN για σχεδόν 25 χρόνια τώρα σε αυτήν την προσπάθεια.

«Ξεκινήσαμε με μια σεζόν διάρκειας 4 μηνών, συμβάλαμε ώστε αυτή να διευρυνθεί στους 5 μήνες, έπειτα στους 7 και πλέον καταφέραμε πέρυσι να την κάνουμε 9 μήνες» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γερογιάννης. Και πρόσθεσε: «Φέτος, ξεκινήσαμε τις πτήσεις μας αρχές Μαρτίου και θα τις τελειώσουμε τέλος Νοέμβριου. Καταφέραμε, λοιπόν, μια στενή εποχικότητα να την απλώσουμε σε μια σεζόν 9 μηνών. Αυτό είναι κάτι που το ξεκινήσαμε συστηματικά και το κάναμε σταδιακά».

Και έφερε ως παράδειγμα τη Θεσσαλονίκη, όπου πολλές καλοκαιρινές πτήσεις διατηρήθηκαν και τον χειμώνα με μειωμένες συχνότητες. «Και φέτος προσθέσαμε και άλλους προορισμούς με σκοπό να μπορέσουμε να τους κρατήσουμε, να τονώσουμε τη ζήτηση και να μειώσουμε το θέμα της εποχικότητας, το οποίο ταλανίζει όλο τον τουρισμό» πρόσθεσε.

H ΑEGEAN μεταφέρει επιβάτες σε 165 προορισμούς σε 46 χώρες

Παράλληλα, παρέθεσε ορισμένα στοιχεία για το 2023 για την AEGEAN και τον κομβικό της ρόλο στις αερομεταφορές τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό:

  • Επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, από τις 10 συνολικά βάσεις της σε Ελλάδα και εξωτερικό.
  • Χρησιμοποιεί στόλο 76 αεροσκαφών μεταξύ, των οποίων και τα ολοκαίνουργια Airbus A320 and A321 neo.
  • Θα προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού -2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022 και 800.000 περισσότερες από το 2019.

Κλείνοντας, ο κ. Γερογιάννης, αναφερόμενος στη πρωτοβουλία «Reimagine Tourism in Greece», ιδρυτικοί εταίροι της οποίας είναι η AEGEAN, η Attica Group, η Fraport Greece, η Τράπεζα Πειραιώς, κ.ά. επεσήμανε ότι «στόχος όλων μας θα πρέπει να είναι η κοινή προσπάθεια για αξιοποίηση των εσόδων από τον τουρισμό για τη δημιουργία υποδομών υψηλότερης προστιθέμενης αξίας και υπηρεσιών με ευρύτερο αποτύπωμα στην οικονομία, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό, που θα συνεισφέρει, αλλά και θα εισπράξει το “μέρισμα της ανάπτυξης”».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!