THEPOWERGAME
Για άλλη μια φορά η Costa Navarino ανοίγει τον δρόμο για τη νέα εποχή του τουρισμού και επιχειρεί με συστηματοποιημένο τρόπο να αποκτήσει μερίδιο από μια ταξιδιωτική πίτα αξίας 211 δισ. δολαρίων, αυτήν της LGBTQ+ κοινότητας. Το W Costa Navarino είναι το πρώτο ξενοδοχείο παγκοσμίως που πιστοποιείται από το International LGBTQ+ Travel Association (IGLTA).
To IGLTA Accredited™ είναι ένα νέο πρόγραμμα, το οποίο διασφαλίζει ότι τα ταξιδιωτικά brands δεσμεύονται να προάγουν την ισότητα και την ασφάλεια για τους LGBTQ+ ταξιδιώτες. Για να αναγνωριστεί κάποιο brand ως IGTLA Accredited™, οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί, καθώς και τα ξενοδοχεία, πρέπει να πληρούν οκτώ αυστηρά κριτήρια, τα οποία πιστοποιούνται μέσω αξιολόγησης.
Αγκαλιάζοντας τη μοναδικότητα, στην Costa Navarino ξεκίνησε μια διαδρομή πριν από έναν χρόνο, με σειρά ενεργειών, ώστε να δημιουργηθούν οι συνθήκες για κατανόηση των αναγκών διαφορετικών ταξιδιωτικών κοινών, ώστε όλοι να αισθάνονται ασφάλεια και άνεση.
Οι δράσεις της Costa Navarino
Στο πλαίσιο των δράσεων που έχουν υλοποιηθεί στην Costa Navarino τον τελευταίο χρόνο είναι η συνεργασία με οργανισμούς όπως το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, η HospitableMe -ηγέτιδα εταιρεία στη συμπεριληπτική φιλοξενία- και το IGLTA, για τη διεξαγωγή ερευνών και την κατανόηση των αναγκών διαφορετικών ομάδων και πώς μπορεί ο τουριστικός κλάδος να ανταποκριθεί σε αυτές. Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν, στην Costa Navarino εφαρμόστηκε πλήθος πρακτικών, ώστε να αναγνωρίζονται οι προτιμήσεις των επισκεπτών σύμφωνα με την κουλτούρα τους, τη φυλετική ταυτότητα, τη θρησκεία ή σύμφωνα με τις δυσκολίες όρασης, ακοής, κινητικότητας που μπορεί να αντιμετωπίζουν ή αν βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού κ.λπ. Τα πρώτα βήματα έχουν γίνει, αλλά η διαδρομή προς έναν πλήρως συμπεριληπτικό προορισμό συνεχίζεται.
«H φιλοσοφία της Costa Navarino βασίζεται στον σεβασμό για τους επισκέπτες μας. Έχουμε δεσμευτεί όχι μόνο στο να ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες τους, αλλά να τις υπερβαίνουμε», ανέφερε ο Στέφανος Θεοδωρίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΜΕΣ. «Αναγνωρίζοντας τη μοναδική προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου, επιδίωξή μας είναι να προβλέπουμε τις διαφορετικές ανάγκες, ώστε κάθε άνθρωπος να νιώθει άνετα στις διακοπές του. Το γεγονός ότι το W Costa Navarino είναι το πρώτο ξενοδοχείο παγκοσμίως που λαμβάνει τη διάκριση IGLTA Accredited™, αποτελεί μεγάλη τιμή και μας δείχνει ότι βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση».
Η LGBTQ+ ταξιδιωτική αγορά
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η παγκόσμια LGBTQ+ κοινότητα υπολογίζεται ότι έχει αγοραστική ικανότητα 3,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Σε ό,τι αφορά το ταξιδιωτικό κομμάτι, ξοδεύει πάνω από 211 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και ενώ πάνω από 70 χώρες παγκοσμίως έχουν κηρύξει παράνομη την ομοφυλοφιλία. Ειδικοί εκτιμούν ότι έως το 2031 η αξία της LGBTQ+ ταξιδιωτικής αγοράς θα ξεπεράσει τα 568 δισ. δολάρια.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα «ανθεκτική» αγορά, η οποία ξεπερνά πολύ πιο γρήγορα τις όποιες κρίσεις πλήττουν κατά καιρούς την ταξιδιωτική βιομηχανία, από την τρομοκρατία μέχρι την ύφεση και τις πανδημίες. Όπως έχει αναφέρει στο Skift ο Darren Burn -ιδρυτής της πολυτελούς LGBTQ+ ταξιδιωτικής εταιρείας Out Of Office και διευθύνων σύμβουλος του Travelgay.com, ενός ιστοτόπου με μεγάλη επισκεψιμότητα για ταξίδια LGBTQ+- υπάρχουν δύο λόγοι που συμβαίνει αυτό. Ο πρώτος -μάλλον πεζός- είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αυτής της κοινότητας έχει διπλό εισόδημα (και τα δύο μέλη του ζευγαριού), δεν έχουν παιδιά, κάτι που τους επιτρέπει να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο και χρήμα σε ταξίδια. Ο δεύτερος λόγος είναι πιο υπαρξιακός: γι’ αυτούς τους ανθρώπους τα ταξίδια έχουν υψηλότερους κινδύνους απ’ ό,τι για τον μη LGBTQ+ πληθυσμό. «Αν το σκεφτείς, στέλνουμε ανθρώπους σε χώρες όπου τεχνικά θα μπορούσαν να δολοφονηθούν επειδή είναι ομοφυλόφιλοι -είναι παράνομο να είσαι ομοφυλόφιλος σε αυτές τις χώρες, κι όμως οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να ταξιδεύουν εκεί με τις συμβουλές μας, επειδή το θέλουν», σημειώνει ο Burn, ο οποίος ίδρυσε τη δική του εταιρεία αφότου αυτός και ο σύντροφός του απομακρύνθηκαν από ένα ξενοδοχείο επειδή ήθελαν δωμάτιο με διπλό κρεβάτι. «Γενικά η αγορά μας σίγουρα δεν φοβάται να ταξιδέψει σε πιο δύσκολους προορισμούς», καταλήγει.