THEPOWERGAME
Πικρή είναι η γεύση της πανδημίας για τα σοκολατάκια της Ελληνο-Βελγικής σοκολατοποιίας Confiserie Leonidas S.A. γνωστής για τα σοκολατάκια Leonidas που ίδρυσε το 1913 στις Βρυξέλλες ο Λεωνίδας Κεστεκίδης.
Όπως παραδέχθηκε πριν από λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Philippe de Selliers, ένα στα 10 καταστήματα της ενδέχεται να κλείσουν λόγω του «νεκρού» ταξιδιωτικού εμπορίου. Εάν ο τουρισμός δεν ανακάμψει σύντομα, μπορεί να χρειαστεί να κλείσουν δεκάδες καταστήματα, ανέφερε ο de Selliers. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 1.300 καταστήματα παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 400 βρίσκονται στο Βέλγιο.
«Σε ορισμένα καταστήματα, εξακολουθούμε να πουλάμε 80% λιγότερο από το συνηθισμένο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος. Για το τρέχον οικονομικό έτος, που λήγει τον Ιούνιο, η εταιρεία αναμένει ότι η πτώση του κύκλου εργασιών θα διαμορφωθεί στο -20%. «Υπολογίζουμε σε πωλήσεις 80 εκατ. ευρώ φέτος και, όπως και πέρυσι, θα είμαστε κερδοφόροι. Αν και πέρυσι χάσαμε περίπου 8 εκατ. ευρώ σε μικτό λειτουργικό κέρδος (EBITDA)».
Το ηλεκτρονικό κατάστημα αντιπροσωπεύει το 2% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η εκτίμηση είναι πως σε πέντε χρόνια, αυτό θα αγγίξει το 5%.
Η βασική μέτοχος της εταιρείας, η Βασιλική Κεστεκίδου απασχόλησε προ τριετίας τις πιστώτριες Τράπεζες λόγω των «κόκκινων» δανείων που είχε και της άρνησής της να τα εξυπηρετήσει.
Το Leonidas είναι σήμα κατατεθέν της βελγικής εταιρείας Confiserie Leonidas S.A., που ιδρύθηκε το 1913 από τον Λεωνίδα Κεστεκίδη που γεννήθηκε στην Καππαδοκία το 1876. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του φέρεται ότι έζησε κάποιο διάστημα στην Κωνσταντινούπολη, στη συνέχεια βρέθηκε στην Ελλάδα και τελικά πήγε στην Ιταλία όπου ασχολήθηκε με το εμπόριο κρασιού. Από το 1893 μέχρι το 1898 έζησε στη Νέα Υόρκη όπου δούλεψε ως ζαχαροπλάστης. Το 1898 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, ενώ το 1910 συμμετείχε στη Παγκόσμια Έκθεση, στις Βρυξέλλες, όπου η σοκολατοποιία του βραβεύτηκε με το χάλκινο μετάλλιο, και τρία χρόνια αργότερα στη Παγκόσμια Έκθεση, στη Γάνδη.
Το σήμα Leonidas δημιουργήθηκε το 1937, ενώ η γραμματοσειρά και το λογότυπο της μάρκας επιλέχθηκαν από τον Βασίλη Κεστεκίδη προς τιμήν των ελληνικών ριζών του θείου του. Χρησιμοποίησε το ομοίωμα του Βασιλιά της Σπάρτης, Λεωνίδα Α’.