THEPOWERGAME
Στην ανάπτυξη των πωλήσεων και στη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους επικεντρώνεται η διοίκηση της Estee Lauder, που προβλέπει νέα μείωση πωλήσεων το 2023, καθώς αντιμετωπίζει προκλήσεις, κυρίως λόγω του πληθωρισμού, αλλά και της αργής ανάκαμψης των εισροών από Ασιάτες τουρίστες.
Οι προκλήσεις αφορούν όλη την περιοχή Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, όπου ο αμερικανικός κολοσσός καλλυντικών πλήττεται από την επιβράδυνση των πωλήσεων travel retail.
Ειδικά στην Ελλάδα, όπου ο πλήρης έλεγχος της Estee Lauder Hellas έχει περάσει στον όμιλο Estee Lauder Companies Inc. –μετά την απόφαση στις 16.6.2022 να αγοράσει το 49% που κατείχε σε κοινή εταιρεία η Γρ. Σαράντης– οι πωλήσεις γράφουν ισχυρή πτώση, που ξεπερνά σωρευτικά το 20% την τελευταία διετία. Στην οικονομική χρήση Ιούλιος 2021-Ιούνιος 2022 η Estee Lauder Hellas εμφάνισε κύκλο εργασιών 68,13 εκατ. ευρώ, από 83,6 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, με πτώση 18,5%, ενώ είχε προηγηθεί μια πτώση περίπου 3% όταν ξέσπασε η πανδημία, στη χρήση 2020-2021.
Τα αποθέματα σημείωσαν μείωση 15% το 2022, στα 7,13 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα της σημαντικής μείωσης των πωλήσεων της χρήσης, αλλά και της εκτίμησης για αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων και στη χρήση του 2023.
Η εταιρεία πέρασε σε αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα, ήτοι ζημίες 3,8 εκατ. ευρώ πέρυσι, από κέρδη 7,4 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με ζημίες προ φόρων 2,3 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 9,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει τη μείωση τόσο στη σημαντική μείωση των πωλήσεων, όσο και στην αύξηση των παροχών σε εργαζομένους (κατά 13%), καθώς είχαν προηγηθεί τα μέτρα στήριξης για την πανδημία, που περιόρισαν τις λειτουργικές δαπάνες. Σημειώνεται ότι πέρυσι απασχολούσε κατά μέσο όρο 709 εργαζομένους, από 764 έναν χρόνο πριν.
Η εταιρεία διατηρεί ισχυρή καθαρή θέση, αν και λόγω των ζημιών τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν σε 15,5 εκατ. ευρώ στις 30.6.2022, από 19,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Τα μεγέθη της Estee Lauder επηρεάστηκαν από τις επιπτώσεις της πανδημίας, τις αυξήσεις σε ρεύμα και καύσιμα και τη μείωση των αφίξεων τουριστών από ασιατικές χώρες, αλλά υπήρξαν επιπτώσεις και από τις εσωτερικές αλλαγές στη δομή και τη διοίκηση της εταιρείας.
Πάντως, οι επιδόσεις της Estee Lauder δοκιμάζονται και σε διεθνές επίπεδο, αν και ο Fabrizio Freda, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της πολυεθνικής, τις θεωρεί καλύτερες των προσδοκιών. Η εταιρεία, που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της μερικές από τις πιο δημοφιλείς μάρκες καλλυντικών, όπως Clinique, Bobbi Brown, La Mer, έχει προβλέψει ότι οι πιέσεις θα διατηρηθούν το 2023. Τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε πωλήσεις 3,75 δισ. δολ. για το γ’ τρίμηνο, με πτώση 12% και με καθαρά κέρδη 156 εκατ. δολ., σημαντικά μειωμένα σε σχέση με τα 558 εκατ. δολ. του γ’ τριμήνου του περασμένου έτους.