THEPOWERGAME
Το εκλογικό αποτέλεσμα, αλλά και η αναμενόμενη ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, έλυσαν τα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ, που ανεβάζει ταχύτητα για την υλοποίηση των μεγάλων αποκρατικοποιήσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Αθήνα έχουν καταφθάσει τις τελευταίες ημέρες υψηλόβαθμα στελέχη των ενδιαφερομένων για την Αττική Οδό, τόσο των μεγάλων funds (Macquire), όσο και των στρατηγικών εταίρων (Brisa, Abertis κ.ά.).
Επιδίωξη είναι να ενημερωθούν για τη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα, η παράδοση της οποίας στους ενδιαφερόμενους επενδυτές αναμένεται να γίνει σήμερα, Πέμπτη. Αυτό σημαίνει ότι το ορόσημο της 10ης Ιουλίου για υποβολή δεσμευτικών προσφορών όχι μόνον παραμένει «ζωντανό», αλλά και ότι η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα επιδιώξει να το ικανοποιήσει στο ακέραιο.
Ούτως ή άλλως, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές είναι ήδη κοινωνοί για το μεγαλύτερο μέρος της σύμβασης παραχώρησης κι επομένως το διάστημα των 40 ημερών που δίνεται για να υποβάλουν τις τελικές τους προσφορές κρίνεται υπεραρκετό.
Η επιτάχυνση των διαδικασιών στην Αττική Οδό, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, έχει να κάνει αφενός μεν με τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί στη διαδικασία, αφετέρου δε με την αλλαγή κλίματος στην ελληνική οικονομία. Η μείωση του spread του 10ετούς ελληνικού έναντι του αντίστοιχου γερμανικού ομολόγου αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον και, καθώς όλοι θεωρούν σχεδόν σίγουρη την απόδοση επενδυτικής βαθμίδας στην Ελλάδα, έχουν κάθε λόγο να επιδιώκουν μια τοποθέτηση για τον πιο σημαντικό οδικό άξονα της χώρας όσο το δυνατόν πιο σύντομα.
Το ίδιο διαπιστώνεται και στην περίπτωση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Σήμερα, Πέμπτη, αναμένεται η υπογραφή του μνημονίου μεταξύ των μετόχων του ΔΑΑ (ΤΑΙΠΕΔ, Υπερταμείο, AviAlliance, Όμιλος Κοπελούζου), με στόχο τη μεταβολή των κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης. Σημειώνεται ότι βάσει της αρχικής σύμβασης παραχώρησης του 1995, κάθε σημαντική αλλαγή επικυρώνεται απ’ όλους τους μετόχους της επιχείρησης.
Την υπογραφή του μνημονίου αναμένεται ν’ ακολουθήσει η κατάλληλη τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης μέσω της Βουλής, έτσι ώστε ο «νέος» ΔΑΑ να καταφέρει να αποκτήσει το καταστατικό εκείνο που επιβάλλει μια διαπραγμάτευση των μετοχών του σε χρηματιστηριακή αγορά. Υπενθυμίζεται ότι στόχος του ΤΑΙΠΕΔ (κατέχει το 30% των μετοχών ΔΑΑ) είναι να διαθέσει το 20% (μείον μια μετοχή) στο ευρύ κοινό μέσω δημόσιας εγγραφής και το 10% (συν μια μετοχή) στην AviAlliance μεσω ιδιωτικής τοποθέτησης. Στη δεύτερη περίπτωση η τιμή διάθεσης των μετοχών θα περιλάβει υπερτίμημα, το οποίο θα προστεθεί στην αρχική τιμή διάθεσης των μετοχών της δημόσιας εγγραφής. Η AviAlliance θα κατέχει πλέον το 50% (συν μία μετοχή) του ΔΑΑ.
Το υπερτίμημα δικαιολογείται από το γεγονός ότι η καναδογερμανική AviAlliance αποκτά τον πλήρη έλεγχο της επιχείρησης, ελέγχοντας τα έξι από τα 11 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και διορίζοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο. Το Ελληνικό Δημόσιο, από την πλευρά του, κάτοχος του 20% των μετοχών μέσω του Υπερταμείου, θα ορίζει τον πρόεδρο του ΔΣ του ΔΑΑ, όπως συμβαίνει και σήμερα.