THEPOWERGAME
Εξελίξεις κυοφορούνται στη γαλακτοβιομηχανία «Φάρμα Κουκάκη», η οποία, έχοντας πετύχει τις καλύτερες επιδόσεις στην ιστορία της αμέσως μετά την πανδημία, ετοιμάζεται να αξιοποιήσει το θετικό momentum με επέκταση σε νέες δραστηριότητες, με προϊόντα εντός και εκτός ψυγείου, στους κλάδους αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής.
Η εταιρεία, που πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος -η μεγαλύτερη σε τζίρο κατηγορία που συμμετέχει-, αυτό το διάστημα βρίσκεται σε φάση δοκιμών για το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Δεν επιβεβαιώνει σχέδια για ανάπτυξη δικτύου γαλακτοπωλείων, αλλά κάνει σαφές ότι με τις κινήσεις της στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση τόσο στην τοπική αγορά, όσο και στο εξωτερικό, απ’ όπου αντλεί πλέον πάνω από 15% των εσόδων της. Στο πλαίσιο αυτό, επικαιροποίησε πρόσφατα το καταστατικό της, ενσωματώνοντας δραστηριότητες στην αρτοποιία, καθώς και σε παραγωγή, λιανικό και χονδρικό εμπόριο ειδών ζαχαροπλαστικής, παξιμαδιών, μπισκότων, τυροπιτών, σάντουιτς, γλυκόζης, σιροπιών και συναφών ειδών.
Αν και δεν έχει καταρτίσει πλήρες πλάνο, τα σχέδια της Φάρμας Κουκάκη ωριμάζουν και έχει τα εχέγγυα να τα υποστηρίξει, είτε αυτά αφορούν την παραγωγή, δεδομένων των συνεχών επενδύσεων στις εγκαταστάσεις της, είτε το εμπόριο. Εξάλλου, κερδίζει μερίδια από τον ανταγωνισμό στα ράφια των σούπερ μάρκετ και της μικρής λιανικής, χτίζοντας αξιοπιστία με τα προϊόντα της δίπλα σε μεγάλους παίκτες της αγοράς, όπως Δέλτα, Φάγε, Όλυμπος, Κρι-Κρι, αλλά και μικρότερους, όπως Στάμου και Δημητρίου, που αναπτύσσουν και αυτόνομα δίκτυα καταστημάτων.
Σημειώνεται ότι η Φάρμα Κουκάκη δεν διαθέτει καταστήματα στη λιανική, διατηρώντας μόλις ένα σημείο πώλησης στο εργοστάσιό της στους Κάτω Αποστόλους Κιλκίς. Έχει αυξήσει, ωστόσο, σημαντικά τη διανομή της τόσο στα σούπερ μάρκετ όσο και στη μικρή λιανική, ενώ έχει επεκταθεί γεωγραφικά στην ηπειρωτική και τη νησιωτική χώρα.
Η γαλακτοβιομηχανία από το Κιλκίς, που εντάσσεται στις δέκα μεγαλύτερες παραγωγικές εταιρείες του κλάδου στην Ελλάδα, έχει εγκαινιάσει από το 2022 νέο 5ετές επενδυτικό πλάνο ύψους περίπου 13 εκατ. ευρώ, με στόχο να επεκτείνει τις παραγωγικές της εγκαταστάσεις, να εκσυγχρονίσει τον τεχνολογικό της εξοπλισμό και τις παραγωγικές της διαδικασίες και να αναπτύξει τις κατάλληλες υποδομές, που θα συνεισφέρουν στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Απολαμβάνει αύξηση μεριδίων σε όσες κατηγορίες δραστηριοποιείται, ενώ στα κανάλια μικρής λιανικής και ho.re.ca. πετυχαίνει αύξηση πωλήσεων, αντίθετα με τη γενικότερη πτωτική τάση της αγοράς. Τα σήματα της Φάρμας Κουκάκη αποδεικνύονται επίσης ανθεκτικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ στο σύνολο των κατηγοριών, επιτυγχάνοντας άνοδο μεριδίων σε κατηγορίες όπως το σοκολατούχο γάλα, τα γιαούρτια ευρωπαϊκού τύπου στραγγιστού και αγελάδας, τα παιδικά κ.λπ.
Ειδικά στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος, που είναι η μεγαλύτερη σε τζίρο κατηγορία που συμμετέχει, η Φάρμα Κουκάκης αυξάνει σταθερά το μερίδιό της σε όλες τις περιοχές, παρά τη συρρίκνωση της κατηγορίας. Με βάση δημοσιευμένα στοιχεία για τα έτη 2020 και 2021, η κατηγορία υποχώρησε κατά 4,09% και 10,7% αντίστοιχα και η Φάρμα Κουκάκη αύξησε το μερίδιό της κατά 1% και 0,5% αντίστοιχα. Πρόκειται για τάση που διατηρήθηκε και το 2022.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει καθετοποιημένες δραστηριότητες με σταβλικές εγκαταστάσεις και φυτικές καλλιέργειες, όπου παράγει δικές της ζωοτροφές. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της, το 2021 έκλεισε με πωλήσεις 32,8 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 7,82%, με EBITDA 4,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 27,3%, κέρδη προ φόρων 2,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,8%, και εξαγωγές πάνω από 4 εκατ. ευρώ, με αύξηση 41% και με περαιτέρω αύξηση πάνω από 20% το 2022, σύμφωνα με εκτιμήσεις.