THEPOWERGAME
Υπεραποδίδει το efood, ναυαρχίδα των δραστηριοτήτων της Delivery Hero στην Ελλάδα, πετυχαίνοντας το 2022 νέα ισχυρή αύξηση εσόδων κατά 20,2% (σε συνέχεια ανάπτυξης 75% το 2021), με διεύρυνση συνεργαζόμενων καταστημάτων, αύξηση παραγγελιών και ανάπτυξη του efood market -ως βασικής πλέον υπηρεσίας.
Ο γερμανικός κολοσσός διαφοροποιείται στην ελληνική αγορά, καθώς έχει ενεργοποιήσει υβριδικό επιχειρηματικό μοντέλο μετά την εξαγορά πέρυσι τον Ιούλιο θυγατρικών του Ομίλου Μούχαλη σε λιανική και χονδρική, φυσικά καταστήματα και online. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η ενσωμάτωση των πλατφορμών παραγγελιοληψίας e-table και delivery.gr (που αποτυπώνεται στα μεγέθη του 2022) και απομένει η ενσωμάτωση των INKAT και AΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ.
«Από την πρώτη στιγμή της τυπικής ολοκλήρωσης της εξαγοράς, έχουμε σχεδιάσει ένα πλάνο, το οποίο προβλέπει την προοδευτική απορρόφηση των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη. Η πρώτη φάση προέβλεπε την απορρόφηση του delivery.gr, του οποίου οι χρήστες εξυπηρετούνται πλέον μέσα από την πλατφόρμα του efood. Βάσει του σχετικού πλάνου, προχωρούμε σταδιακά και στις υπόλοιπες εταιρείες και θα είμαστε σε θέση να κάνουμε σχετικές ανακοινώσεις μόνο αφού ολοκληρώσουμε την απορρόφησή τους», εξηγούν στο powergame.gr στελέχη του ομίλου.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της Online Delivery, θυγατρικής της Delivery Hero, η οποία συνδέεται με όλες τις δραστηριότητες της πολυεθνικής στην Ελλάδα, το efood έκλεισε το 2022 με κύκλο εργασιών 135,6 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 20,2%, ΕΒΙΤDA 36,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 27%, και καθαρά κέρδη 25,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,6% σε σχέση με το 2021.
Στελέχη της εταιρείας αναφέρονται στη συμβολή σημαντικών επενδύσεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί ή υλοποιηθεί σε υποδομές, ανθρώπινο δυναμικό και νέες υπηρεσίες. Είναι ενδεικτικό ότι το ενεργητικό, σύνολο καθαρής θέσης και υποχρεώσεων, διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, ήτοι 49,4 εκατ. ευρώ, από 50,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Συνολικά τα μεγέθη της efood επιβεβαιώνουν την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αγορά της Delivery Hero. Η διοίκηση της εταιρείας σημειώνει ότι η αύξηση των εσόδων βασίζεται στη συνολική αύξηση των παραγγελιών, στη μεγαλύτερη χρήση των υπηρεσιών της εταιρείας από τα καταστήματα (b2b), που αφορούν τις δυνατότητες προβολής των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους στην πλατφόρμα, και στη συνολική αύξηση των online αγορών από τους καταναλωτές.
Ειδικότερα, τα έσοδα του efood έρχονται κατά βάση από προμήθειες συνεργαζόμενων καταστημάτων, οι οποίες ξεπέρασαν πέρυσι τα 88,2 εκατ. ευρώ, σχεδόν 11 εκατ. ευρώ πάνω από τα 77,15 εκατ. ευρώ του 2021. Σημαντικά είναι και τα έσοδα από υπηρεσίες σε πελάτες της πλατφόρμας, που ανήλθαν σε 32 εκατ. ευρώ, από 24,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα υπόλοιπα έσοδα έρχονται από υπηρεσίες σε συνδεδεμένες οντότητες (3,8 εκατ. ευρώ) και άλλες υπηρεσίες (11,5 εκατ. ευρώ).
Οι καλές επιδόσεις επιτρέπουν στην εταιρεία να προσφέρει στους μετόχους της μέρισμα ύψους 22 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2022, ενώ για τη χρήση 2021 διένειμε μερίσματα ύψους 20 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια σχετικής έγκρισης από τη γενική συνέλευση των μετόχων στις 18 Οκτωβρίου 2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις της Online Delivery η ύπαρξη δανειακών υποχρεώσεων 7 εκατ. ευρώ. Αφορούν ανάληψη εγγυήσεων για υφιστάμενες δανειακές υποχρεώσεις των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη, που εξαγοράστηκαν, προς αντικατάσταση των παλιών εγγυητών. Η εταιρεία, όπως τονίζεται, έχει μηδενικές δανειακές υποχρεώσεις και αυξημένη ρευστότητα, παρά την αύξηση των εξόδων.
Πάντως, τα έξοδα αυξήθηκαν σε 78,4 εκατ. ευρώ, από 66,8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ακολουθώντας τον ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών, λόγω αύξησης των εξόδων διαφήμισης, αλλά και λόγω της αύξησης των υπηρεσιών διανομής. Η αύξηση των παραγγελιών συνεπάγεται αύξηση της δραστηριότητας διανομής και άρα των εξόδων για αμοιβές των διανομέων μέσω της συνδεδεμένης εταιρείας Go Delivery. Σημειώνεται ότι ο μέσος αριθμός μισθωτών στην εταιρεία ανέρχεται σε 660, από 576 στο τέλος του 2021.
Τέλος, μια νέα δραστηριότητα της Delivery Hero στην Ελλάδα, πέραν του efood και του efood market, που μπήκε στον τρίτο χρόνο λειτουργίας του, είναι οι ηλεκτρονικές πληρωμές. Από τον Οκτώβριο του 2022 λειτουργεί η συνδεδεμένη εταιρεία Delivery Hero Payments, η οποία αδειοδοτήθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος για εξυπηρέτηση και εκκαθάριση ηλεκτρονικών πληρωμών για την εξόφληση προϊόντων μέσω της πλατφόρμας. Σχεδιάζει, μάλιστα, νέα εγχειρήματα στον τομέα του Fintech.