Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Mετρό Θεσσαλονίκης: Mε ιταλο-γαλλικό άρωμα και προδιαγραφές Κοπεγχάγης

Τέλος στην αναμονή. Προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης ανακηρύχθηκε η σύμπραξη των ATM – ΕGIS, oι οποίες μέχρι τις 20 Ιουνίου θα πρέπει να καταθέσουν τα δικαιολογητικά που τους έχει ζητήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ (μέχρι χθες Αττικό Μετρό), η οποία και διενεργεί τον διαγωνισμό. Aυτό αποκάλυψε σήμερα η «Μακεδονία».

Σημειώνεται ότι στην επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του Μετρό, πριν από τις εκλογές της 21ης Μαΐου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δηλώσει ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάζεται σε Ελληνικό Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η ιταλο-γαλλική σύμπραξη κερδίζει την κούρσα του διαγωνισμού, επειδή η οικονομική προσφορά της ήταν κατά περίπου 34 εκατ. ευρώ χαμηλότερη από εκείνη του έτερου υποψηφίου, δηλαδή της σύμπραξης των εταιρειών ΑΚΤΩΡ-ΝΕΟ TRANS, ενώ και η τεχνική προσφορά της ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των όρων του διαγωνισμού.

Mε την επιλογή του προσωρινού αναδόχου γίνεται το επόμενο μεγάλο βήμα σε αυτήν την πολύ σημαντική διαγωνιστική διαδικασία, που ξεκίνησε στις 2/9/2022, συνάντησε προσφυγές από ενδιαφερομένους, που τελικά κατέπεσαν, μέχρι που έφτασε στις 28/2/2023 στο στάδιο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών και, στη συνέχεια, στην επιλογή του ιδιώτη που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στη χώρα μας, λειτουργία και συντήρηση συστήματος μετρό, αλλά και την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Με το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ, ύψους 292 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ και συνολικής διάρκειας 11 ετών (μαζί με την προπαρασκευαστική περίοδο), ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει, όταν βεβαίως υπογράψει τη σχετική σύμβαση, να λειτουργεί και να συντηρεί το αυτόματο, υπερσύγχρονο Μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα τη βασική γραμμή, αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά.

Tα επόμενα βήματα έως την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης

Και εδώ ερχόμαστε στο επόμενο κρίσιμο σημείο για τη συνέχιση και ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Οι ΑΤΜ και EGIS θα υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους έως τις 20 Ιουνίου, τα οποία και θα ελεγχθούν από την επιτροπή του διαγωνισμού. Μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών από την αρμόδια επιτροπή και την κοινοποίηση στους υποψηφίους του πρακτικού του ΔΣ της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η σύμπραξη των ΑΚΤΩΡ και Neo Trans θα αποκτήσει πρόσβαση σε όλα τα κατατεθειμένα δικαιολογητικά, έχοντας περιθώριο δέκα ημερών για την υποβολή ενστάσεων.

Εάν υποβληθούν ενστάσεις, η όλη διαδικασία θα πάει πίσω. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, θα ακολουθήσει ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης.

Όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, ο προσωρινός ανάδοχος θα ιδρύσει εταιρεία ειδικού σκοπού, στην οποία, βάσει πληροφοριών, η ΑΤΜ θα έχει μετοχικό μερίδιο 51% και η EGIS 49%. Aυτή η εταιρεία, που θα είναι και ο φορέας λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα στηριχθεί στην πολυετή εμπειρία των εταίρων, στη λειτουργία σιδηροδρομικών έργων και δη αυτόματων συστημάτων μετρό, στην Ευρώπη αλλά και στη Μέση Ανατολή και την Ασία, όπως επίσης και στη δάνεια εμπειρία που μπορεί να έχει από τη Metro Service, θυγατρική του Ομίλου ΑΤΜ, που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του επίσης αυτόματου μετρό της Kοπεγχάγης, μαζί με τη Hitachi Rail.

Τα προφίλ των ΑΤΜ και EGIS

H Ιταλική ATM (Azienda Trasporti Milanesi) είναι ο ανάδοχος λειτουργίας και συντήρησης του μετρό της Κοπεγχάγης από το 2002, όπως επίσης των επεκτάσεων προς το αεροδρόμιο (2007) αλλά και των νέων γραμμών Μ3 και Μ4, που τέθηκαν σε λειτουργία το 2019. Επίσης, λειτουργεί το σύστημα μετρό που υπάρχει στο εκτεταμένο campus του Πανεπιστημίου Princess Noura του Ριάντ (με τρένα και συστήματα Hitachi Rail), τη γραμμή M5 του μετρό του Μιλάνου από το 2013 (τρένα και συστήματα Hitachi Rail) και τη γραμμή M4 του Μιλάνου, από το 2022.

Η αποκτηθείσα εμπειρία στη λειτουργία συστημάτων και τρένων της Hitachi Rail σημειώνεται, καθώς και το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τροχαίο υλικό και συστήματα της Ηitachi Rail.

Ο γαλλικός όμιλος EGIS επίσης διαθέτει τεράστια εμπειρία στα συστήματα μετρό. Παρέδωσε τις πρώτες γραμμές μετρό στη Γαλλία τη δεκαετία του 1970 (Λιόν και Μασσαλία), το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο μετρό το 1991 (στη Λιόν), ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλά έργα μετρό, άνευ οδηγού, σε όλο τον κόσμο (γραμμή Canarsie της Νέας Υόρκης, γραμμή 9 της Βαρκελώνης, γραμμή Circle της Σιγκαπούρης).

Ο όμιλος EGIS Rail αυτήν την περίοδο συμμετέχει σε πολλά έργα μετρό στην Ευρώπη (π.χ. Grand Paris Metrο, Μασσαλία, Λωζάνη), στη Μέση Ανατολή (Ριάντ, Ντόχα, Ντουμπάι), στην Ασία (Σιγκαπούρη, Μπανγκόκ, Μανίλα, Καλκούτα), στη Βόρεια και Νότια Αμερική (Καναδάς, Μεξικό, Βραζιλία) και στο Ισραήλ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η EGIS PROJECTS μαζί τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος της πολυετούς παραχώρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!