THEPOWERGAME
Στην τελική ευθεία για τα εγκαίνια καταστήματος που θα φιλοξενήσει το νέο concept Naterial, με δραστηριότητα στην κατηγορία ειδών κήπου, είναι η Leroy Merlin, η οποία αυτό το διάστημα προωθεί επίσης πρόγραμμα ανακαινίσεων στα καταστήματά της, παράλληλα με την ανάπτυξη logistics center στον Ασπρόπυργο.
Σύμφωνα με πηγές στην εταιρεία, οι επενδύσεις που έχουν δρομολογηθεί φέτος κυμαίνονται σε 10 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη αρχίζουν να παραδίδονται στο καταναλωτικό κοινό σημαντικά projects, που αναμένεται να συνεισφέρουν περαιτέρω στις πωλήσεις. Οι πληροφορίες θέλουν την ελληνογαλλικών συμφερόντων SGB Ελληνική Εταιρεία Ιδιοκατασκευών, που αναπτύσσει την αλυσίδα, να κλείνει το οικονομικό έτος 2022 με κύκλο εργασιών στα 198,203 εκατ. ευρώ. Η επίδοση είναι πάνω από τον στόχο των 191 εκατ. ευρώ (+24% σε σχέση με το 2021), που είχε ανακοινώσει πέρυσι το φθινόπωρο ο Olivier Arduin, επί σειρά ετών γενικός διευθυντής της Leroy Merlin για την Ελλάδα και την Κύπρο, που παρέδωσε τη σκυτάλη της ηγεσίας της ελληνικής θυγατρικής του γαλλικού ομίλου Adeo στην Agathe Monpays.
Οι νέες επενδύσεις εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν περαιτέρω τις πωλήσεις, ευνοώντας την αποτελεσματικότητα της εταιρείας και την επιστροφή της σε κερδοφορία στα προσεχή έτη.
Σημειώνεται ότι μόλις αυτήν την εβδομάδα η Leroy Merlin εγκαινίασε από το κατάστημα της Θεσσαλονίκης το νέο μοντέλο «one stop» προορισμού, που αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά και στο υπόλοιπο δίκτυο. Στο πλαίσιο πλάνου ανακαινίσεων που έχει σχεδιαστεί δίνεται έμφαση και στα δύο κοινά-στόχους, τους ιδιώτες καταναλωτές και τους τεχνίτες. Στελέχη της εταιρείας μιλούν για «νέα εποχή της Leroy Merlin και δομικές αλλαγές που εξασφαλίζουν καλύτερη εμπειρία και για τα δύο κοινά».
Οι «δομικές» αλλαγές στα καταστήματα
Για τους απλούς καταναλωτές τα καταστήματα εστιάζουν σε projects ανακαίνισης (εκθέσεις μπάνιου, κουζίνας, δαπέδων, κουφωμάτων κ.ά.), σε συνδυασμό με συμβουλές από ειδικούς στο πλαίσιο της υπηρεσίας «ανακαινίζω». Για τους τεχνίτες έχουν γίνει προσαρμογές στα καταστήματα, ώστε να εισέρχονται από άλλη είσοδο, να εξυπηρετούνται από ειδικό ταμείο και να έχουν πρόσβαση σε parking ακριβώς δίπλα στο κατάστημα. Πρόκειται για δυνατότητες επιπλέον όσων προσφέρονταν νωρίτερα, όπως οι προσαρμοσμένες γκάμες προϊόντων και η εξυπηρέτηση από το πρωί στις 7:00. Η εταιρεία λανσάρει πρώτα στη Θεσσαλονίκη και το νέο πρόγραμμα προνομίων Club Pro, που δίνει εκπτώσεις στους επαγγελματίες ανάλογα με τον τζίρο και άλλα κριτήρια.
Ανοίγει το 1ο Naterial
Το επόμενο project για τη Leroy Merlin, μετά τη Θεσσαλονίκη, είναι το νέο κατάστημα Naterial. Σύμφωνα με πληροφορίες, ολοκληρώθηκε η συμφωνία για τη δέσμευση του χώρου στον Άλιμο και είναι σε εξέλιξη η ανάπτυξη, προκειμένου το νέο κατάστημα να ανοίξει στο προσεχές διάστημα. Η Νότια Αττική θα φιλοξενήσει το πρώτο και μοναδικό κατάστημα Naterial στην Ελλάδα. Εξάλλου, στον κόσμο λειτουργούν συνολικά 3-4 καταστήματα. Πρόκειται για ένα νέο εγχείρημα για τον γαλλικό όμιλο, που εξυπηρετεί τη στόχευσή του στην εξειδίκευση και στον τομέα του κήπου, ό,τι δηλαδή επιχειρεί με την ανάπτυξη γκάμας υπηρεσιών και προϊόντων σε τομείς που δίνουν αξία στην ανακαίνιση σπιτιού.
Το ψηφιακό κανάλι και τα logistics
Η εταιρεία ενισχύει και το online κανάλι, όπου διαθέτει όλη την γκάμα προϊόντων της, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων υπό την ομπρέλα της μάρκας Naterial. Στα σχέδια της διοίκησης είναι επίσης η ανάπτυξη marketplace, αν και δεν προβλέπεται να λειτουργήσει πριν από το 2025, καθώς απαιτεί ειδικό σχεδιασμό και τεχνικές υλοποίησης. Στο πρόσφατο διάστημα ενεργοποιήθηκαν πλατφόρμες σε Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και έπονται Βραζιλία, Ρουμανία και Πολωνία. Η Ελλάδα θα ακολουθήσει αργότερα.
Εν τω μεταξύ, προς το τέλος του 2023 -αν όχι αρχές του 2024- δρομολογείται η ολοκλήρωση της επένδυσης σε μεγάλο logistics center στον Ασπρόπυργο. Η διοίκηση της Leroy Merlin είχε ανακοινώσει πέρυσι τον Σεπτέμβριο τα σχέδιά της να επενδύσει σε last mile και κέντρο logistics σε 35.000-38.000 τ.μ.. Η επένδυση εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 3 εκατ. ευρώ.