THEPOWERGAME
Δυναμική επιστροφή από τρεις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες στην Ασία, οι οποίες έρχονται με φόρα να καλύψουν τις ζημίες από τη λαίλαπα του κορονοϊού στις αερομεταφορές. Πριν από λίγες ημέρες η Singapore Airlines ανακοίνωσε τα υψηλότερα ετήσια κέρδη εδώ και οκτώ δεκαετίες λειτουργίας, ήτοι 2,16 δισ. δολάρια.
Η ιαπωνική All Nippon Airways εμφάνισε καθαρά κέρδη 89,4 δισ. γεν (650,3 εκατ. δολάρια) για το οικονομικό έτος 2022 που έληξε τον Μάρτιο (έναντι καθαρής ζημίας 143,6 δισ. γεν για τη χρήση 2021). Η συγκεκριμένη επίδοση ξεπερνά τα προ της πανδημίας επίπεδα, καθώς το οικονομικό έτος 2019 (σ.σ.: έληξε τον Μάρτιο του 2020, δύο μήνες μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού στην Ασία) τα καθαρά κέρδη ήταν μόλις 28 δισεκατομμυρίων γεν (σ.σ.: λιγότερο από το 1/3 του τρέχοντος καθαρού κέρδους της).
Η ιαπωνική Japan Airlines είναι η αεροπορική εταιρεία που συμπληρώνει το «τρίπτυχο» της επιτυχίας στον τομέα των αερομεταφορών στην Ασία, με βάση τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα. Για το οικονομικό έτος 2022 ο ιαπωνικός αερομεταφορέας παρουσίασε καθαρό κέρδος 34,4 δισ. γεν, σε σύγκριση με ζημία 177,5 δισ. γεν για την περσινή χρήση.
Η Κίνα φέρνει ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία
Όπως μετέδωσε το CNBC, οι τρεις ασιατικοί γίγαντες των αερομεταφορών αναμένουν ακόμα καλύτερες ημέρες λόγω Κίνας. Ο τερματισμός της αμφιλεγόμενης «zero covid policy», με τα σκληρά lockdowns και τους ασφυκτικούς περιορισμούς στις μετακινήσεις εντός και εκτός Κίνας, ανήκουν πλέον στο παρελθόν, με τις Singapore Airlines, All Nippon Airways και Japan Airlines να προσβλέπουν σε σημαντική ενίσχυση των εσόδων τους, καθώς σχεδιάζουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» από τις αερομεταφορές στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.
Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος για εμπορικούς σκοπούς της Singapore Airlines, Lee Lik Hsin, δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του για την «επανένταξη» της Κίνας στον χάρτη των αεροπορικών μετακινήσεων, προβλέποντας ότι μόλις οι tour operators αυξήσουν τις κρατήσεις για την Κίνα, η επιβατική κίνηση θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο, ενισχύοντας την κερδοφορία της εταιρείας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της Singapore Airlines, από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο 2023 «η ταξιδιωτική ζήτηση παραμένει ισχυρή σε όλες τις κατηγορίες καμπίνας, με σημαντική ανάκαμψη να παρατηρείται για τις αεροπορικές μετακινήσεις σε Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα».
Άνεμος αισιοδοξίας και στην Japan Airlines για τις δυνατότητες που προσφέρει η αγορά της Κίνας. Ήδη ο τομέας των εγχώριων μετακινήσεων ενισχύθηκε το 2022 και πλέον αναμένεται να συμβεί το ίδιο και στις διεθνείς πτήσεις προς άλλες χώρες της Ασίας, δεδομένης της κατάργησης των περιοριστικών μέτρων κορονοϊού στην Κίνα.
Η All Nippon Airways βλέπει συνεχή βελτίωση στις αερομεταφορές, με τις εσωτερικές πτήσεις της να ενισχύονται το οικονομικό έτος 2022, ελπίζοντας σε ανάλογη εικόνα και στις διεθνείς πτήσεις. «Η ανάκαμψη από την Ευρώπη και την Κίνα συνεχίζει να καθυστερεί», δήλωσε ο CEΟ της ΑΝΑ, Koji Shibata, προσθέτοντας, όμως, ότι η Κίνα μπορεί να λειτουργήσει ως αντίβαρο. «Η ζήτηση από Κινέζους τουρίστες το καλοκαίρι θα επηρεάσει περαιτέρω τα κέρδη μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.