THEPOWERGAME
Το έλλειμα επενδύσεων στις υποδομές στην Ελλάδα, αλλά και η χαμηλή αποτίμηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων της ΑΒΑΞ στα 130 εκατ. (0,90 ευρώ ανά μετοχή) όταν η λογιστική του αξία υπολογίστηκε πρόσφατα στα 295 εκατ. ευρώ (2,05 ευρώ ανά μετοχή), αποτελούν -σύμφωνα με την EDISON- δύο από τα στοιχεία που μπορούν να στηρίξουν την καλή πορεία της μετοχής.
Στην έκθεση του διεθνούς οίκου τονίζεται, επίσης, πως τα αποτελέσματα του 2022, παρά την κάμψη εσόδων καθώς δεν έχουν ξεκινήσει τα νέα μεγάλα έργα, αποτυπώνουν την καλή πορεία της ΑΒΑΞ ειδικά στην εγχώρια αγορά, αφού τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 78% στα 39,3 εκατ. ευρώ.
Στην έκθεση τονίζεται πως το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΒΑΞ φτάνει σήμερα τα 2,2 δισ. ευρώ, με τη διοίκηση να υποστηρίζει προ ημερών πως θα αυξηθεί σύντομα στα τρία δισ. με την ανάληψη νέων έργων. Κατά την EDISON, η ανάληψη μεγάλων έργων όπως το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό (Άλσος Βεϊκού – Γουδή) «τονίζουν την ηγετική θέση της εταιρείας στον κατασκευαστικό κλάδο και την τεχνογνωσία της». Η ΑΒΑΞ, σύμφωνα με την έκθεση, έχει μπει στο 2023 με θετικό momentum, λόγω της βελτιωμένης λειτουργικής κερδοφορίας και της σημαντικής μείωσης του δανεισμού. Ταυτόχρονα η διοίκηση έχει ξεκαθαρίσει πως πλέον θα επικεντρωθεί στο δανεισμό ανά έργο (project finance) και όχι σε νέα μεγάλα δάνεια σε επίπεδο ομίλου. Η μείωση του δανεισμού, με την πώληση μη στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων, οδήγησε τον καθαρό δανεισμό στα 220 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022.
Στην πρόσφατη παρουσίαση στους αναλυτές, η διοίκηση της ΑΒΑΞ είχε ανακοινώσει πως σε κοινοπραξία με την ιταλική Rizzani de Eccher (κατέχει το 60% της κοινοπραξίας), είναι ο πιθανότερος ανάδοχος για ένα από τα μεγαλύτερα κτιριακά έργα της χώρας, το εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο Ελληνικό, στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Το σχήμα Rizzani – ΑΒΑΞ έχει επιλεγεί ως «αρχικός κατασκευαστής και μελετητής» με βάση το μοντέλο που είχε ακολουθήσει η Lamda και στην περίπτωση του πύργου κατοικιών και την κοινοπραξία Bouygues – Intrakat η οποία επελέγη και ως οριστικός κατασκευαστής προ ημερών.
Η ανάληψη σημαντικών έργων την τελευταία διετία, από τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας μέχρι τα έργα υποδομής στο Ελληνικό και τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα δεν θα αποτυπωθεί στα έσοδα του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, πάντως, αλλά σταδιακά από το δεύτερο εξάμηνο.