THEPOWERGAME
Πριν από το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας υποστηρίζει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος. Αφορμή για την παρέμβαση Νίκου Ταχιάου, με σχόλιο στα κοινωνικά δίκτυα, ήταν οι δηλώσεις της διοίκησης της ΑΒΑΞ, την περασμένη Πέμπτη, πως τα έργα θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους.
Στην πραγματικότητα, όμως, τα έργα θα ξεκινήσουν εντός εβδομάδων αφού στις 29 Μαρτίου θα υπογραφεί η σύμβαση με την τεχνική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ του Γ. Ρωμοσιού που κέρδισε τελικά το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες στη γραμμή 4, με δαπάνη 33,5 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ). Η ΕΡΕΤΒΟ αναλαμβάνει στην ουσία να ανοίξει το δρόμο προκειμένου στη συνέχεια να εγκατασταθούν τα εργοτάξια της κοινοπραξίας υπό την ΑΒΑΞ που κέρδισε την κύρια σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
Η ΕΡΕΤΒΟ με βάση τη σύμβαση θα στήσει 22 εργοτάξια κατά μήκος της γραμμής και όπως εξηγεί ο κ. Ταχιάος, θα ξεκινήσουν «οι δοκιμαστικές τομές, οι σωστικές ανασκαφές και οι μετατοπίσεις των δικτύων, ώστε όλοι οι χώροι στους οποίους θα δημιουργηθούν φρέατα και σταθμοί του μετρό, να αποδοθούν «ελεύθεροι βαρών» στον κυρίως κατασκευαστή (σ.σ. στην κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ), στον προγραμματισμένο χρόνο». Με τις πρόδρομες εργασίες η διοίκηση της Αττικό Μετρό επιδιώκει να επιταχύνει την κύρια εργολαβία.
Ενώ η ΕΡΕΤΒΟ θα εκτελεί τα πρώτα έργα, η Αττικό Μετρό θα στείλει, εντός Μαρτίου, στο Ελεγκτικό Συνέδριο το φάκελο του διαγωνισμού για την κύρια εργολαβία. Η διοίκηση της ΑΒΑΞ ευελπιστεί πως «η σύμβαση θα υπογραφεί αφού περάσει και από τη Βουλή στο τέλος της Άνοιξης». Η έναρξη των μελετών θα γίνει Ιούνιο και Ιούλιο και η παραλαβή των πρώτων σταθμών (από την ΕΡΕΤΒΟ) ώστε να εγκατασταθούν τα εργοτάξια της ΑΒΑΞ στα τέλη του 2021.
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport που επικράτησε στον διαγωνισμό για την κύρια εργολαβία αναλαμβάνει «την εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), την κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, την προμήθεια, εγκατάσταση, τις δοκιμές και τη θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, τη συντήρηση του έργου, την εκπαίδευση του προσωπικού και την προμήθεια των ανταλλακτικών». Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων».
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.