Γ.Δ.
1605.47 -0,78%
ACAG
-2,76%
5.99
AEM
-0,58%
4.5185
AKTR
-2,02%
5.34
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-1,26%
9.38
CNLCAP
-2,07%
7.1
DIMAND
+0,61%
8.29
EVR
-2,58%
1.7
NOVAL
-0,39%
2.53
OPTIMA
-0,14%
14.02
TITC
-1,92%
40.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,78%
2.29
ΑΒΕ
-1,86%
0.421
ΑΔΜΗΕ
+0,18%
2.82
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,93%
4.27
ΑΛΦΑ
-2,17%
1.849
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-2,72%
11.09
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.3
ΑΤΕΚ
-3,97%
1.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.694
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΙΟ
-0,17%
5.82
ΒΙΟΚΑ
-3,90%
1.85
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,55%
1.53
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,95%
18.72
ΔΑΑ
+7,31%
8.92
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-2,48%
13
ΔΟΜΙΚ
-2,66%
2.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,63%
0.37
ΕΒΡΟΦ
-1,28%
1.93
ΕΕΕ
+2,50%
40.18
ΕΚΤΕΡ
-1,46%
2.03
ΕΛΒΕ
-0,91%
5.45
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.26
ΕΛΠΕ
-2,11%
7.87
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-1,40%
1.832
ΕΛΧΑ
-2,08%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,78%
1.105
ΕΤΕ
-2,64%
8.42
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.44
ΕΥΔΑΠ
-0,33%
6.04
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.479
ΕΧΑΕ
-0,51%
4.925
ΙΑΤΡ
-1,95%
2.01
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,85%
1.75
ΙΝΛΙΦ
-1,24%
4.79
ΙΝΛΟΤ
-0,56%
1.066
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.88
ΙΝΤΕΤ
-3,13%
1.085
ΙΝΤΚΑ
-2,17%
3.16
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-2,35%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,96%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-1,07%
1.296
ΚΟΥΕΣ
-2,22%
6.16
ΚΡΙ
-0,91%
16.35
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,97%
0.796
ΛΑΜΔΑ
-2,43%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+2,61%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
3.35
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-1,52%
39
ΜΙΓ
-0,35%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,63%
22.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
-1,42%
2.785
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,50%
27.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.8
ΜΠΡΙΚ
-1,24%
2.39
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,87%
36.64
ΝΑΚΑΣ
+1,27%
3.18
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.264
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,40%
28.9
ΟΛΠ
-1,49%
33.15
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,11%
16.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.797
ΟΤΕ
-0,60%
14.91
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.1
ΠΑΙΡ
-3,48%
0.97
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,56%
4.733
ΠΕΡΦ
-2,04%
5.29
ΠΕΤΡΟ
-1,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-2,10%
3.965
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,78%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+5,13%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,71%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-0,95%
12.46
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,98%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,81%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,54%
1.32
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,96%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-2,22%
4.185
ΧΑΙΔΕ
-7,50%
0.74

Πότε αρχίζουν οι εργασίες στη γραμμή 4 του Μετρό

Πριν από το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεϊκού – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας υποστηρίζει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος. Αφορμή για την παρέμβαση Νίκου Ταχιάου, με σχόλιο στα κοινωνικά δίκτυα, ήταν οι δηλώσεις της διοίκησης της ΑΒΑΞ, την περασμένη Πέμπτη, πως τα έργα θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους.

Στην πραγματικότητα, όμως, τα έργα θα ξεκινήσουν εντός εβδομάδων αφού στις 29 Μαρτίου θα υπογραφεί η σύμβαση με την τεχνική εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ του Γ. Ρωμοσιού που κέρδισε τελικά το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες στη γραμμή 4, με δαπάνη 33,5 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ). Η ΕΡΕΤΒΟ αναλαμβάνει στην ουσία να ανοίξει το δρόμο προκειμένου στη συνέχεια να εγκατασταθούν τα εργοτάξια της κοινοπραξίας υπό την ΑΒΑΞ που κέρδισε την κύρια σύμβαση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, ύψους 1,8 δισ. ευρώ.

Η ΕΡΕΤΒΟ με βάση τη σύμβαση θα στήσει 22 εργοτάξια κατά μήκος της γραμμής και όπως εξηγεί ο κ. Ταχιάος, θα ξεκινήσουν «οι δοκιμαστικές τομές, οι σωστικές ανασκαφές και οι μετατοπίσεις των δικτύων, ώστε όλοι οι χώροι στους οποίους θα δημιουργηθούν φρέατα και σταθμοί του μετρό, να αποδοθούν «ελεύθεροι βαρών» στον κυρίως κατασκευαστή (σ.σ. στην κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ), στον προγραμματισμένο χρόνο». Με τις πρόδρομες εργασίες η διοίκηση της Αττικό Μετρό επιδιώκει να επιταχύνει την κύρια εργολαβία.

Ενώ η ΕΡΕΤΒΟ θα εκτελεί τα πρώτα έργα, η Αττικό Μετρό θα στείλει, εντός Μαρτίου,  στο Ελεγκτικό Συνέδριο το φάκελο του διαγωνισμού για την κύρια εργολαβία. Η διοίκηση της ΑΒΑΞ ευελπιστεί πως «η σύμβαση θα υπογραφεί αφού περάσει και από τη Βουλή στο τέλος της Άνοιξης». Η έναρξη των μελετών θα γίνει Ιούνιο και Ιούλιο και η παραλαβή των πρώτων σταθμών (από την ΕΡΕΤΒΟ) ώστε να εγκατασταθούν τα εργοτάξια της ΑΒΑΞ στα τέλη του 2021.

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport που επικράτησε στον διαγωνισμό για την κύρια εργολαβία αναλαμβάνει «την εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), την κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, την προμήθεια, εγκατάσταση, τις δοκιμές και τη θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, τη συντήρηση του έργου, την εκπαίδευση του προσωπικού και την προμήθεια των ανταλλακτικών». Επίσης στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων».

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!