THEPOWERGAME
Σημαντική αύξηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου από τα 2,2 δισ. στα 3 δισ. ευρώ περιμένει τους επόμενους μήνες η ΑΒΑΞ, με την ανάληψη νέων έργων σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, στη χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών.
Μεταξύ άλλων, η εισηγμένη, σε κοινοπραξία με την ιταλική Rizzani de Eccher (κατέχει το 60% της κοινοπραξίας), είναι ο πιθανότερος ανάδοχος για ένα από τα μεγαλύτερα κτιριακά έργα της χώρας, το εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο Ελληνικό, στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Το σχήμα Rizzani – ΑΒΑΞ έχει επιλεγεί ως «αρχικός κατασκευαστής και μελετητής», με βάση το μοντέλο που είχε ακολουθήσει η Lamda, και στην περίπτωση του πύργου κατοικιών και την κοινοπραξία Bouygues – Intrakat, η οποία επελέγη και ως οριστικός κατασκευαστής προ ημερών.
Η ανάληψη σημαντικών έργων την τελευταία διετία, από τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας μέχρι τα έργα υποδομής στο Ελληνικό και τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, δεν θα αποτυπωθεί στα έσοδα του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, πάντως. Ο κ. Μιτζάλης είπε πως αρκετά από τα έργα που προκηρύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν είχαν ωριμάσει επαρκώς σε τεχνικό επίπεδο, χρειάζονται πρόσθετες μελέτες και γι’ αυτόν τον λόγο καθυστερεί η έναρξή τους. Ωστόσο, όπως είπε και ο πρόεδρος του ομίλου, Χρ. Ιωάννου, τα έργα θα προχωρήσουν και θα αποτυπωθούν στον κύκλο εργασιών. «Το ξέρουμε το άθλημα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ και πρόσθεσε πως «ποτέ κατά την τελευταία δεκαετία δεν ήμαστε καλύτερα σε σχέση με σήμερα».
Η διοίκηση κλήθηκε χθες να απαντήσει για το τίμημα από την πώληση του εμπορικού βραχίονα της θυγατρικής Volterra στον χώρο της ενέργειας. Περιορίστηκε να αναφέρει πως η λογιστική αξία του προσεγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως τα αιολικά πάρκα της Volterra πωλήθηκαν πέρυσι στη ΔΕΗ Ανανεώσιμες, ενώ είναι θέμα εβδομάδων, όπως φαίνεται, και η μεταβίβαση του εμπορικού βραχίονα. Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με τον Όμιλο Mytilineos, ο οποίος φαίνεται πως θα πραγματοποιήσει τη δεύτερη εξαγορά πελατολογίου στη λιανική αγορά ενέργειας μετά τη Watt & Volt.
Ο κ. Ιωάννου είπε πως δεν σχεδιάζονται πωλήσεις άλλων συμμετοχών με την εξαίρεση του μειοψηφικού ποσοστού που κατέχει η ΑΒΑΞ στη μαρίνα Λεμεσού, όπου, όπως εξήγησε, «θα συζητήσουμε διάφορες εναλλακτικές με τους συνεταίρους μας». Στη μαρίνα Λεμεσού εκκρεμεί η πώληση περίπου 10 πολυτελών κατοικιών. Ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ είπε πως μέσω της θυγατρικής Avax Development εξετάζονται διάφορες ευκαιρίες στον οικιστικό κλάδο και στις παραθεριστικές κατοικίες σε νησιά, ενώ ο όμιλος έχει ενδιαφερθεί και για οικιστικές αναπτύξεις εντός του Ελληνικού. Σημειώνεται πως το χαρτοφυλάκιο συμμετοχών σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ αποτιμήθηκε στις αρχές του 2023 σε 400 εκατ. ευρώ.
Για την Αττική Οδό, η διοίκηση της ΑΒΑΞ είπε πως έχει λαμβάνειν περί τα 100 εκατ. μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης, ενώ διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης σε κοινοπραξία με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και τη γαλλική Ardian. Η τελευταία φέρεται να αποχωρεί από την κοινοπραξία και στην αγορά κυκλοφορούν ήδη φήμες πως θα αντικατασταθεί από τις Egis και Meridiam, με τις οποίες η ΑΒΑΞ διεκδικεί ήδη τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Ο κ. Ιωάννου είπε περιορίστηκε χθες να αναφέρει πως η νέα σύμβαση δεν προσφέρει την απόδοση που έχει η υφιστάμενη σύμβαση, η πρώτη παραχώρηση οδικού άξονα στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του ’90.
Σημαντικό θέμα για τον κατασκευαστικό κλάδο και για την ΑΒΑΞ είναι οι εγγυητικές επιστολές, λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων που έχουν οι ελληνικές τράπεζες, οι οποίες κλήθηκαν να διαχειριστούν τεράστιο όγκο διαγωνισμών και συμβάσεων. Η διοίκηση της ΑΒΑΞ είπε πως στο παιχνίδι των εγγυητικών έχουν μπει πλέον και οι ασφαλιστικές εταιρείες (οι οποίες περιόρισαν τις απαιτήσεις τους σε σχέση με το παρελθόν για την έκδοση εγγυητικών), ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση με ξένες τράπεζες, οι οποίες, μάλιστα, προσφέρουν καλύτερους όρους.