Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Airbnb vs Ξενοδοχείων: Η μάχη των τιμών και οι νέες υπηρεσίες

Το 2022, το Airbnb είχε κερδοφορία 2 δισ. δολαρίων, από τα οποία τα 319 εκατομμύρια προήλθαν από το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Καθώς έρχεται η καλοκαιρινή σεζόν, η πλατφόρμα επιδιώκει να επαναλανσαριστεί ως οικονομικότερη λύση από τον ξενοδοχειακό τουρισμό. Για το λόγο αυτό, προωθεί πρωτοβουλίες όπως το Airbnb Rooms, μία νέα κατηγορία που βασίζεται στην επιλογή διαμονής σε ένα δωμάτιο στο σπίτι του οικοδεσπότη. Η πλατφόρμα επιδιώκει να επαναπροσδιοριστεί στη βάση της οικονομίας διαμοιρασμού (sharing economy), προσφέροντας πιο οικονομικές λύσεις. Προσφέρει επίσης το Host Passport, δηλαδή το «διαβατήριο του οικοδεσπότη», που δίνει στοιχεία ως προς το πόσο θέλει να κοινωνικοποιηθεί με τον ενοικιαστή ο άνθρωπος που εκμισθώνει το δωμάτιό του. Τέλος, δίνει την επιλογή να φαίνεται το συνολικό κόστος από τη διαμονή (μαζί με τα έξοδα καθαρισμού) από την αναζήτηση του δωματίου και όχι μόνο όταν γίνει η κράτηση.

36% επάνω στην ημερήσια μίσθωση σε σχέση με το 2019

Από μία άποψη, η Airbnb δεν είχε ίσως την… ανάγκη να προσφέρει νέα χαρακτηριστικά, καθώς δείχνει να πηγαίνει καλύτερα από ποτέ. Το 2022, στην εταιρεία προστέθηκαν 900.000 νέες καταχωρήσεις, μια αύξηση της τάξης του 16%, που είχε ως αποτέλεσμα το σύνολο των καταχωρήσεων να φτάνει πλέον τα 6,6 εκατομμύρια. Και την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbnb Μπράιαν Τσέσκι, ο οποίος παρουσίασε τα νέα χαρακτηριστικά στην ετήσια αναθεώρηση των προϊόντων της εταιρείας, που γίνεται τον Μάιο, αναφέρθηκε στα κέρδη των 2 δισεκατομμυρίων. Σύμφωνα όμως με όσα είπε ο οικονομικός διευθυντής Ντέιβ Στίβενσον, στην ενημέρωση των επενδυτών αυτή την εβδομάδα, το μέσο ημερήσιο μίσθωμα της Airbnb αυξήθηκε κατά 36% από το 2019 ως σήμερα.

Να σημειωθεί πως αντίστοιχα, η μέση ημερήσια τιμή δωματίου του Marriott στο τέλος του 2022 ήταν 12,8% αυξημένη σε σχέση με το 2019 και στο Hilton μόνο 7,8% αντίστοιχα. Όμως τα στελέχη της πλατφόρμας υπεραμύνθηκαν των αυξήσεων, υποστηρίζοντας πως η Airbnb εξακολουθεί να προσφέρει στους ταξιδιώτες μία πιο οικονομική εμπειρία σε σχέση με τη διαμονή σε ξενοδοχείο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η πλατφόρμα είδε μία έκρηξη στην δημοτικότητά της τα τελευταία χρόνια, και ειδικά στη διάρκεια της πανδημίας (σε σχέση πάντα με τα ξενοδοχεία), όπου η επιλογή του ελέγχου του χώρου που προσφέρει της έδωσε συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τη διαμονή κλίμακας των ξενοδοχείων, που δεν ευνοούσε το social distancing. Από την άλλη, χαρακτηριστικά όπως η χρέωση καθαρισμού μπορεί να αυξήσουν το budget της διαμονής, κάτι που η εταιρεία προσπαθεί τώρα να μετριάσει με διορθωτικά μέτρα. Έτσι τονίζει την επιλογή του upfront pricing, όπου κάθε χρέωση εμφανίζεται εκ των προτέρων στην καταχώρηση.

«Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το συνέδριο ταξιδιωτικών εταιρειών δείχνει χαμηλό κόστος βάσης, και μετά όταν πηγαίνει κανείς στο check out, εμφανίζονται επιπρόσθετες χρεώσεις. Ακούσαμε γι΄αυτά από τους επισκέπτες μας. Αρκετοί από αυτούς θέλουν να είναι σε θέση να βλέπουν την συνολική χρέωση εκ των προτέρων» σημείωσε ο Μπράιαν Τσέσκι.

«Έμεινα για έναν χρόνο σε Airbnb»

Ο διευθύνων σύμβουλος υπογράμμισε άλλωστε το γεγονός πως δοκίμασε από πρώτο χέρι την εμπειρία της διαμονής στις καταχωρήσεις της πλατφόρμας, για να διαπιστώσει και ο ίδιος τυχόν ανάγκες για διορθωτικές ενέργειες. «Πέρυσι, ξεκίνησα να μένω σε Airbnb, και έμεινε σε περίπου 18 σε διάστημα ενός εξαμήνου» είπε ο Τσέσκι μιλώντας στο Fortune.

Στην προσπάθεια να ανανεώσουν την πλατφόρμα, τα στελέχη δίνουν έμφαση στην εμπειρία των Airbnb Rooms. Όπως αναφέρει ο παγκόσμιος επικεφαλής πολιτικής και επικοινωνίας, Τζέι Κάρνεϊ, τα Airbnb Rooms επαναφέρουν τις ρίζες της εταιρείας, και τη συνδέουν με την εποχή εκείνη που οι άνθρωποι ήθελαν να εξοικονομήσουν χρήματα στη διάρκεια ενός ταξιδιού. Ωστόσο υπάρχει και το αντεπιχείρημα: Πως η κατηγορία απευθύνεται σε νεώτερα άτομα, που ταξιδεύουν με πιο μικρό budget και επιδιώκουν και την κοινωνικοποίηση στη διάρκεια της διαμονής, ωστόσο δεν έχει πολλά να δώσει σε ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας, που επιδιώκουν την ξεκούραση και την αποφόρτιση παράλληλα με ένα πιο οικονομικό μίσθωμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!