Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Airbnb vs Ξενοδοχείων: Η μάχη των τιμών και οι νέες υπηρεσίες

Το 2022, το Airbnb είχε κερδοφορία 2 δισ. δολαρίων, από τα οποία τα 319 εκατομμύρια προήλθαν από το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Καθώς έρχεται η καλοκαιρινή σεζόν, η πλατφόρμα επιδιώκει να επαναλανσαριστεί ως οικονομικότερη λύση από τον ξενοδοχειακό τουρισμό. Για το λόγο αυτό, προωθεί πρωτοβουλίες όπως το Airbnb Rooms, μία νέα κατηγορία που βασίζεται στην επιλογή διαμονής σε ένα δωμάτιο στο σπίτι του οικοδεσπότη. Η πλατφόρμα επιδιώκει να επαναπροσδιοριστεί στη βάση της οικονομίας διαμοιρασμού (sharing economy), προσφέροντας πιο οικονομικές λύσεις. Προσφέρει επίσης το Host Passport, δηλαδή το «διαβατήριο του οικοδεσπότη», που δίνει στοιχεία ως προς το πόσο θέλει να κοινωνικοποιηθεί με τον ενοικιαστή ο άνθρωπος που εκμισθώνει το δωμάτιό του. Τέλος, δίνει την επιλογή να φαίνεται το συνολικό κόστος από τη διαμονή (μαζί με τα έξοδα καθαρισμού) από την αναζήτηση του δωματίου και όχι μόνο όταν γίνει η κράτηση.

36% επάνω στην ημερήσια μίσθωση σε σχέση με το 2019

Από μία άποψη, η Airbnb δεν είχε ίσως την… ανάγκη να προσφέρει νέα χαρακτηριστικά, καθώς δείχνει να πηγαίνει καλύτερα από ποτέ. Το 2022, στην εταιρεία προστέθηκαν 900.000 νέες καταχωρήσεις, μια αύξηση της τάξης του 16%, που είχε ως αποτέλεσμα το σύνολο των καταχωρήσεων να φτάνει πλέον τα 6,6 εκατομμύρια. Και την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Airbnb Μπράιαν Τσέσκι, ο οποίος παρουσίασε τα νέα χαρακτηριστικά στην ετήσια αναθεώρηση των προϊόντων της εταιρείας, που γίνεται τον Μάιο, αναφέρθηκε στα κέρδη των 2 δισεκατομμυρίων. Σύμφωνα όμως με όσα είπε ο οικονομικός διευθυντής Ντέιβ Στίβενσον, στην ενημέρωση των επενδυτών αυτή την εβδομάδα, το μέσο ημερήσιο μίσθωμα της Airbnb αυξήθηκε κατά 36% από το 2019 ως σήμερα.

Να σημειωθεί πως αντίστοιχα, η μέση ημερήσια τιμή δωματίου του Marriott στο τέλος του 2022 ήταν 12,8% αυξημένη σε σχέση με το 2019 και στο Hilton μόνο 7,8% αντίστοιχα. Όμως τα στελέχη της πλατφόρμας υπεραμύνθηκαν των αυξήσεων, υποστηρίζοντας πως η Airbnb εξακολουθεί να προσφέρει στους ταξιδιώτες μία πιο οικονομική εμπειρία σε σχέση με τη διαμονή σε ξενοδοχείο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η πλατφόρμα είδε μία έκρηξη στην δημοτικότητά της τα τελευταία χρόνια, και ειδικά στη διάρκεια της πανδημίας (σε σχέση πάντα με τα ξενοδοχεία), όπου η επιλογή του ελέγχου του χώρου που προσφέρει της έδωσε συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τη διαμονή κλίμακας των ξενοδοχείων, που δεν ευνοούσε το social distancing. Από την άλλη, χαρακτηριστικά όπως η χρέωση καθαρισμού μπορεί να αυξήσουν το budget της διαμονής, κάτι που η εταιρεία προσπαθεί τώρα να μετριάσει με διορθωτικά μέτρα. Έτσι τονίζει την επιλογή του upfront pricing, όπου κάθε χρέωση εμφανίζεται εκ των προτέρων στην καταχώρηση.

«Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το συνέδριο ταξιδιωτικών εταιρειών δείχνει χαμηλό κόστος βάσης, και μετά όταν πηγαίνει κανείς στο check out, εμφανίζονται επιπρόσθετες χρεώσεις. Ακούσαμε γι΄αυτά από τους επισκέπτες μας. Αρκετοί από αυτούς θέλουν να είναι σε θέση να βλέπουν την συνολική χρέωση εκ των προτέρων» σημείωσε ο Μπράιαν Τσέσκι.

«Έμεινα για έναν χρόνο σε Airbnb»

Ο διευθύνων σύμβουλος υπογράμμισε άλλωστε το γεγονός πως δοκίμασε από πρώτο χέρι την εμπειρία της διαμονής στις καταχωρήσεις της πλατφόρμας, για να διαπιστώσει και ο ίδιος τυχόν ανάγκες για διορθωτικές ενέργειες. «Πέρυσι, ξεκίνησα να μένω σε Airbnb, και έμεινε σε περίπου 18 σε διάστημα ενός εξαμήνου» είπε ο Τσέσκι μιλώντας στο Fortune.

Στην προσπάθεια να ανανεώσουν την πλατφόρμα, τα στελέχη δίνουν έμφαση στην εμπειρία των Airbnb Rooms. Όπως αναφέρει ο παγκόσμιος επικεφαλής πολιτικής και επικοινωνίας, Τζέι Κάρνεϊ, τα Airbnb Rooms επαναφέρουν τις ρίζες της εταιρείας, και τη συνδέουν με την εποχή εκείνη που οι άνθρωποι ήθελαν να εξοικονομήσουν χρήματα στη διάρκεια ενός ταξιδιού. Ωστόσο υπάρχει και το αντεπιχείρημα: Πως η κατηγορία απευθύνεται σε νεώτερα άτομα, που ταξιδεύουν με πιο μικρό budget και επιδιώκουν και την κοινωνικοποίηση στη διάρκεια της διαμονής, ωστόσο δεν έχει πολλά να δώσει σε ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας, που επιδιώκουν την ξεκούραση και την αποφόρτιση παράλληλα με ένα πιο οικονομικό μίσθωμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!