THEPOWERGAME
Σε τουριστικά θέρετρα και δημοφιλή νησιά αναζητούν θέση τα εμπορικά σήματα, από luxury brands μέχρι αλυσίδες ένδυσης αλλά και τροφίμων, με στόχο να επωφεληθούν από την τουριστική κίνηση και -ορισμένα από αυτά- να αντισταθμίσουν απώλειες από την τάση των εγχώριων καταναλωτών να περιορίζουν δαπάνες σε μη βασικά αγαθά.
Μάρκες διάσημων σχεδιαστών και πολυτελείς μπουτίκ έχουν γίνει ήδη σήμα κατατεθέν σε resort ενώ εμπορικά σήματα που απευθύνονται στο ευρύ κοινό επεκτείνουν την παρουσία τους στα ελληνικά νησιά.
Louis Vuitton, Missoni, Gucci, Loewe, Christian Louboutin και άλλοι γνωστοί οίκοι επενδύουν σε παρουσία εντός ξενοδοχείων και mall, σε αυτόνομες μπουτίκ ή pop-up store. Πλέον όμως, όλο και περισσότερα εμπορικά σήματα που απευθύνονται στο ευρύ κοινό τοποθετούνται σε multibrand καταστήματα λίγων τ.μ. που συναντά κανείς σε πολλά τουριστικά συγκροτήματα. Πρόκειται για τάση, όπως αναφέρουν στο Powergame.gr επιχειρηματίες από το χώρο της ένδυσης εξηγώντας γιατί οι πωλήσεις στα resort είναι δέλεαρ. Μιλούν για μια αναδυόμενη αγορά για το retail που μπορεί να στοχεύσει καταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης.
Καθώς αναβαθμίζεται η ποιότητα των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα και επιμηκύνεται η τουριστική περίοδος, σε συνδυασμό και με την αύξηση των επενδύσεων σε υφιστάμενες και νέες ξενοδοχειακές υποδομές και καταλύματα, δημιουργείται καταναλωτική ζήτηση. Έτσι αναδύονται ευκαιρίες και καλλιεργούνται προσδοκίες στον εμπορικό κόσμο ευρύτερα. Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούνται επενδύσεις τόσο από ξένους όσο και από εγχώριους παίκτες. Για παράδειγμα, το προσεχές διάστημα, αρχές Ιουνίου, η ελληνική Attrattivo ανοίγει κατάστημα στη Σύρο, στο κέντρο της Ερμούπολης κι ένα ακόμη ετοιμάζεται να εγκαινιάσει στη Χαλκίδα. H αλυσίδα αθλητικών ειδών Zakcret επεκτείνεται στην Καλαμάτα και ο Κωτσόβολος ετοιμάζεται να ανοίξει κατάστημα στην Κρήτη. Επίσης στην Κρήτη άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα η πολωνική Sinsay ενώ παρουσία στο νησί εγκαινίασε και η τουρκική LC Waikiki.
Η στροφή των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου σε σημεία με τουριστική κίνηση περιλαμβάνει σχεδόν όλο το φάσμα των κλάδων συμπεριλαμβανομένων των σούπερ μάρκετ και της εστίασης. Ενδεικτικά σημειώνεται η παρουσία της ΑΒ Βασιλόπουλος στο αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, αλλά και της Μασούτης, που επεκτείνει την παρουσία της σε Σαντορίνη, Μύκονο, Κρήτη, μέσω συμφωνιών και εξαγορών τοπικών αλυσίδων. Η Lidl επεκτάθηκε στη Σύρο ενώ ενδεικτικές είναι επίσης οι κινήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, της Carrefour αλλά και της Μetro που προωθεί επέκταση των My Market με το μοντέλο franchise.
Με την τουριστική κίνηση να καταγράφεται ήδη αυξημένη σε σχέση με πέρυσι πριμοδοτώντας τις προβλέψεις για νέο ρεκόρ σε αφίξεις, πληρότητες καταλυμάτων και έσοδα, δεν κάνει εντύπωση ότι η στρατηγική των εμπορικών επιχειρήσεων προσμετρά τα οφέλη από την αύξηση της επισκεψιμότητας τουριστών σε νησιωτικές περιοχές και πόλεις που αποτελούν ενδιάμεσους προορισμούς. Είναι ενδεικτικό άλλωστε ότι στο κέντρο της Αθήνας τα καταστήματα βλέπουν το μερίδιο του τζίρου τους από αγορές tax free να αυξάνεται. Ως αποτέλεσμα προσαρμόζουν την εμπορική τους πολιτική και τις συνεργασίες τους. Τα πολυκατάστημα Attica ενισχύουν το χαρτοφυλάκιό τους με νέα σήματα όπως Marni, JW Anderson, Ganni, AMI Paris ενώ αναπτύσσουν ειδικό χώρο για εποχιακά είδη. Επίσης η Νότος δημιουργεί στο πολυκατάστημα notos galleries της Αθήνας ειδικό τμήμα για μαγιό και αξεσουάρ παραλίας προκειμένου να αξιοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση από τουρίστες που κινούνται στην Ομόνοια και ευρύτερα στο ιστορικό κέντρο.