Γ.Δ.
1407.03 -0,97%
ACAG
-0,34%
5.8
CENER
-0,41%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,35%
8.5
NOVAL
+0,02%
2.72
OPTIMA
-1,16%
11.9
TITC
-0,69%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+4,30%
1.406
ΑΒΕ
-0,45%
0.442
ΑΔΜΗΕ
+1,82%
2.235
ΑΚΡΙΤ
-6,41%
0.73
ΑΛΜΥ
-1,48%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,51%
11.26
ΑΣΚΟ
-0,67%
2.95
ΑΣΤΑΚ
+1,22%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,41%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,72%
5.73
ΒΙΟΚΑ
+0,81%
2.48
ΒΙΟΣΚ
+0,78%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
-1,01%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,61%
16.4
ΔΑΑ
-1,68%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+0,92%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
-1,38%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.2
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+2,28%
2.24
ΕΛΛ
+0,38%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.49
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.84
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+1,07%
1.696
ΕΛΧΑ
-1,90%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,51%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,56%
1.26
ΕΤΕ
-3,10%
7.698
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-1,64%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,29%
2.07
ΕΧΑΕ
-1,12%
4.845
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.75
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
1.162
ΙΝΤΕΚ
-1,08%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-3,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+2,63%
1.365
ΚΕΠΕΝ
-9,00%
1.82
ΚΛΜ
+1,90%
1.61
ΚΟΡΔΕ
+0,42%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,75%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,90%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
-0,15%
6.74
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,69%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,29%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-4,26%
2.7
ΜΕΡΚΟ
-8,11%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.62
ΜΙΝ
+14,78%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,31%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,70%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-2,12%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+2,20%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
+1,22%
2.48
ΟΠΑΠ
-0,47%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,53%
0.902
ΟΤΕ
+0,37%
13.56
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
-2,01%
3.518
ΠΕΤΡΟ
+1,49%
8.18
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
-1,41%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
+7,53%
2
ΣΑΡ
+2,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,74%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+4,71%
1.555
ΣΠΕΙΣ
-0,91%
6.54
ΣΠΙ
+1,29%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

BOX, e-food και Wolt κυριαρχούν σε μία αγορά που στοχεύει τα 900 εκατ.

Στα 364,7 εκατ. ευρώ ανήλθε πέρυσι η αγορά του online delivery στη χώρα μας. Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας Stochasis, η ελληνική αγορά Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Παραγγελίας Άμεσης Παράδοσης αναπτύχθηκε πέρυσι κατά 65,7% σε σχέση με το 2021, ενώ σε σχέση με το 2018 η ανάπτυξή της ξεπέρασε το 729%.

Προς την κατεύθυνση αυτήν ασφαλώς βοήθησε η πανδημία, αλλά και η διάδοση των ψηφιακών τεχνολογιών και του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου από περίπου 40%, που ήταν το 2018, το 2021 εκτοξεύθηκε στο 58%, για να μειωθεί πέρυσι στο 53%.

Μέγεθος αγοράς online delivery © Eκτίμηση ΣΤΟΧΑΣΙΣ
Μέγεθος αγοράς online delivery © Eκτίμηση ΣΤΟΧΑΣΙΣ

Σύμφωνα με τον Αδάμ Ρεγκούζα, manager της Stochasis Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, οι Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Παραγγελίας Άμεσης Παράδοσης φαγητού -το online food delivery- ήταν η δεύτερη κατηγορία αγαθών που προμηθεύτηκε το 2022 ο Έλληνας καταναλωτής μέσω Διαδικτύου, σε ποσοστό 45%. Η πρώτη κατηγορία είναι τα είδη αθλητισμού, που προμηθεύτηκε σε ποσοστό περίπου 71%.

Η τρίτη κατηγορία αγαθών που αποκτούν οι online buyers στη χώρα μας είναι τα καλλυντικά και τα είδη ομορφιάς, σε ποσοστό 32%. Στην κατηγορία αγαθών περιλαμβάνονται τα προϊόντα εκείνα που είναι φυσικά και δεν μπορούν να παραδοθούν ψηφιακά. Πέρυσι η ανάπτυξη, όπως αναφέρει η μελέτη της Stochasis, προήλθε τόσο από τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του online food delivery, όσο και από την ανάπτυξη του grocery delivery και την επέκταση σε dark stores.

Αδάμ Ρεγκούζας © ΣΤΟΧΑΣΙΣ
Αδάμ Ρεγκούζας © ΣΤΟΧΑΣΙΣ

«Παρ’ όλο που η πανδημία Covid-19 βρίσκεται σε ύφεση και το καταναλωτικό κοινό έχει επανέλθει στους φυσιολογικούς ρυθμούς ζωής, οι εφαρμογές αυτές πλέον συνιστούν ένα χρήσιμο εργαλείο καθημερινότητας, η σημασία του οποίου ενισχύεται με την επέκταση σε άλλους τομείς delivery, όπως τα σούπερ μάρκετ και καταστήματα λιανικής, που διανέμουν εκτός συνήθους ωραρίου, τα λεγόμενα dark stores», σημειώνει η Κατερίνα Ματσούκα, υπεύθυνη των κλαδικών μελετών της Stochasis. H ίδια εκτιμά ότι τόσο η παράδοση προϊόντων super market, όσο και παράδοση προϊόντων των dark stores, θα οδηγήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη τη συγκεκριμένη αγορά 60% έως 66% στα επόμενα δύο χρόνια. Έτσι, η συγκεκριμένη αγορά δεν αποκλείεται να φτάσει μέχρι το 2024 τα 900 εκατ. ευρώ ή και να τα ξεπεράσει. Σημειώνεται ότι το 2018 η αγορά εκτιμήθηκε σε 50 εκατ. ευρώ.

Κατερίνα Ματσούκα © ΣΤΟΧΑΣΙΣ
Κατερίνα Ματσούκα © ΣΤΟΧΑΣΙΣ

Η αγορά του online delivery, παρ’ όλο το «νεαρό» της ηλικίας, θεωρείται ιδιαίτερα συγκεντρωμένη, αφού σε αυτήν κυριαρχούν τρεις εταιρείες. Η Online Delivery ΜAE με εμπορικό σήμα «e-food», η Wolt Τεχνολογίες Ελλάς Υπηρεσίες Παροχής Φαγητού ΑΕ, με εμπορικό σήμα «Wolt» και η «BOX» του ομίλου ΟΤΕ, η οποία δεν αποτελεί ξεχωριστή νομική οντότητα. Ειδικότερα, οι τρεις εταιρείες που κυριαρχούν στην παράδοση φαγητού, καφέ και προϊόντων super market κ.λπ. στην Ελλάδα είναι:

  • Online Delivery: Είναι θυγατρική της γερμανικής Delivery Hero από το 2015. Η μητρική επεκτάθηκε στην Ελλάδα μέσω των εξαγορών των Click Delivery AE (2017), Deliveras (2018) και Delivery GR (2021). Σύμφωνα με τη Stochasis, διαθέτει συνεργασίες με περίπου 21.000 καταστήματα σε 100 πόλεις της Ελλάδας και περισσότερους από 2 εκατ. χρήστες. Το 2021 η εταιρεία είχε έσοδα 112,8 εκατ. ευρώ και ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης την περίοδο 2029-2021 ήταν 57,7%. Παρ’ ότι ο κορμός της εταιρείας εξακολουθεί να είναι το food delivery, με βάση την εξαγορά εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη, αναπτύσσει δυναμικά το «e-food market», δηλαδή εξυπηρέτηση του κοινού από καταστήματα λιανικής (μανάβικα, ανθοπωλεία, κρεοπωλεία κ.λπ.), αλλά και σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης). «Βασικό πλεονέκτημα της υπηρεσίας αυτής είναι η διαθεσιμότητα στους καταναλωτές για αγορές εκτός ωραρίου της οργανωμένης λιανικής, τις Κυριακές και τις ημέρες αργιών», σημειώνει ο manager της Stochasis, Α. Ρεγκούζας.

 

  • Wolt: Μέχρι τα μέσα του 2022 ήταν θυγατρική της Wolt Enterprises Oy, ενώ από τον Ιούνιο του 2022 αποτελεί μέρος της αμερικανικής DoorDash Inc. Ακολουθώντας την εξέλιξη του κλάδου διεθνώς, η Wolt το 2021 ξεκίνησε νέα δραστηριότητα με τη θυγατρική Wolt Market (WOLT Market Greece Μονοπρόσωπη ΙΚΕ), όπου παρέχει υπηρεσίες μικρής λιανικής για μεμονωμένα καταστήματα και αλυσίδες (Cellier, Intersport, Φούρνοι Βενέτη, Lego), αλλά και είδη σούπερ μάρκετ. Η εταιρεία έχει να δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία από το 2020, όταν παρουσίασε έσοδα 12,8 εκατ. ευρώ.

 

  • BOX (Όμιλος ΟΤΕ): Ξεκίνησε το 2018 με το εμπορικό σήμα «11888 giaola». Το 2019 άλλαξε την εμπορική ονομασία σε Cosmote Box και 2020 εξαγόρασε τη Skroutz Food. Σήμερα διαθέτει συνεργασία με πάνω από 10.000 καταστήματα σε 64 πόλεις, καθώς και με τα super markets Κρητικός και Μασούτης και με ορισμένα καταστήματα μαναβικής και delicatessen.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!