THEPOWERGAME
Ξίφη για την κατάκτηση μεριδίων στην ελληνική αγορά τηλεόρασης διασταυρώνουν τα μεγάλα brands, με τις Samsung και LG να είναι οι δύο μεγάλες κερδισμένες εταιρείες στις… τηλεμαχίες της εγχώριας αγοράς. Νερό στον μύλο του ανταγωνισμού για τις πωλήσεις στην Ελλάδα ρίχνει ο τουρισμός, με τις πωλήσεις συσκευών για επαγγελματική χρήση -π.χ. στα ξενοδοχεία- να αυξάνονται συστηματικά, ενώ αναμένεται και νέα άνοδός τους.
Στη μάχη της τηλεόρασης, Samsung και LG συγκεντρώνουν περίπου τα 2/3 των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, αποσπώντας αθροιστικά μερίδιο της τάξης του 65%. Η Samsung προπορεύεται της αγοράς, με την LG να ακολουθεί με μερίδιο 28%. Τρίτη, σε μεγάλη απόσταση, βρίσκεται η Sony, με μερίδιο 12%, με τους μικρότερους παίκτες να ελέγχουν πολύ μικρά μερίδια.
Συνολικά, πάντως, οι πωλήσεις τηλεοράσεων στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 2% σε αξία το 2022. Ωστόσο, παρά την ελαφρά μείωση των πωλήσεων σε απόλυτα μεγέθη, η Ελλάδα, ακολουθώντας τη διεθνή τάση, στρέφεται σε πιο premium προϊόντα για την κατανάλωση τηλεοπτικού περιεχομένου στο σπίτι. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον το 12% των τηλεοράσεων που πουλιούνται στην Ελλάδα είναι τεχνολογίας OLED.
Στροφή σε premium προϊόντα
Κερδισμένη από αυτήν τη στροφή φιλοδοξεί να βγει η LG Electronics, η οποία αλλάζει το προϊοντικό μείγμα με το οποίο τοποθετείται στην ελληνική αγορά. Όπως τόνισε χθες ο γενικός διευθυντής της εταιρείας στην Ελλάδα, Άρης Κουτελός, σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, η LG αποσύρεται σταδιακά από προϊοντικές κατηγορίες που είναι entry και όχι premium και στρέφεται σε συσκευές τηλεόρασης με εξελιγμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και ασφαλώς μεγαλύτερη οθόνη.
«Η Ελλάδα ξαναμπαίνει σε mood ζήτησης καλύτερων προϊόντων. Πρέπει να βοηθήσουμε ώστε να βγει ο καταναλωτής από προϊόντα με basic χαρακτηριστικά, μικρές οθόνες και παλαιότερες τεχνολογίες», σχολίασε χθες ο γενικός διευθυντής της LG.
Ο ίδιος σημείωσε ότι το 2022 το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην Ελλάδα στις πωλήσεις τηλεοράσεων μειώθηκε από το 30,5% το 2021 σε περίπου 28% το 2022, ακριβώς λόγω της αποχώρησής της από τις basic κατηγορίες συσκευών, ενώ το μερίδιό της στις πωλήσεις OLED τηλεοράσεων κινείται στο 70%.
Για την LG το 2023 αναμένεται να είναι έτος μετάβασης στα premium προϊόντα, με την εταιρεία να φεύγει τελείως από τις τηλεοράσεις κάτω από 43 ίντσες και τα TV monitors που είναι κάτω από 32 ίντσες. Ήδη, μάλιστα, η εταιρεία έχει φέρει και στην Ελλάδα τη νέα προϊοντική της πρόταση για τις τηλεοράσεις, με τις νέες συσκευές να βγαίνουν σταδιακά στα καταστήματα.
Τα ψυγεία «ζεσταίνουν» τις πωλήσεις
Για την LG το 2022 ήταν μια καλή χρονιά από πλευράς πωλήσεων στην Ελλάδα, με τον κ. Κουτελό να εκτιμά ότι και το 2023 θα είναι μια επίσης καλή χρονιά. Η εταιρεία είδε τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά να αυξάνονται κατά 2%, διαμορφούμενες στα 162 εκατ.ευρώ από 158 εκατ. το 2021.
Η αύξηση προήλθε κυρίως από κατηγορίες όπως τα ψυγεία, με τις πωλήσεις να τρέχουν με 40%, και τις αντλίες θερμότητες, οι πωλήσεις των οποίων κατέγραψαν αύξηση 100%, επιδόσεις που ισορρόπησαν τις απώλειες από τις πωλήσεις τηλεοράσεων και προϊόντων ήχου και εικόνας.
Συνολικά οι πωλήσεις ψυγείων στην Ελλάδα «έτρεξαν» με 100% στο δεύτερο εξάμηνο του 2022, ενώ στο σύνολο του έτους η αγορά κινήθηκε ανοδικά κατά 50%, λόγω του προγράμματος επιδότησης που ξεκίνησε τον Αύγουστο, ενώ πολύ καλά κινήθηκαν, για τον ίδιο λόγο, και οι πωλήσεις κλιματιστικών.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Κουτελό, η συγκεκριμένη αγορά κινείται θετικά και το πρώτο τρίμηνο του 2023, ενώ αυξητική αναμένεται να είναι η πορεία της για το σύνολο του έτους.