THEPOWERGAME
Η Μινέρβα ήταν για χρόνια ο χρήσιμος… δεύτερος. Επρόκειτο για τη χρυσή εποχή της περιόδου Δεσύλλα, οπότε η Unilever EΛΑΪΣ πολύ απλά δεν μπορούσε να χτυπηθεί, όμως η Μινέρβα κατόρθωνε από τη δεύτερη θέση να την ανταγωνίζεται ήπια. Να, όμως, που μια σειρά στρατηγικών επιλογών της ολλανδικής πολυεθνικής, έδωσαν χώρο και χρόνο στη Μινέρβα και πλέον πρωταγωνιστεί.
Για την ακρίβεια, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas χάνει (ή για την ακρίβεια αφήνει να χαθεί) μέρος του τζίρου της με την πώληση των brands Pummaro – Pelargos με την πάλαι ποτέ άσπονδη Μινέρβα να ενισχύεται καταλυτικά. Η Μινέρβα που ελέγχεται από τη Deca Investments, επένδυσε στο χαρτοφυλάκιο ελληνικών προϊόντων έναντι της Κίκιζας, ενισχύοντας τη θέση της στο ράφι, τη διαπραγματευτική της ισχύ, την προϊοντική της γκάμα στα τρόφιμα, καθώς και την ελληνική παραγωγή.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως πέραν φυσικά των μετόχων που γνωρίζουν το τρόφιμο και που έχουν επιλέξει να επενδύσουν, σημαντική είναι η συμβολή της διευθύνουσας συμβούλου τη Μινέρβα Χρύσας Μπόνου, μιας γυναίκας που γνωρίζει το μάρκετινγκ στα τρόφιμα και τα έλαια και που εδώ και τρία χρόνια δίνει αγώνα σοβαρό υπέρ της πολυεθνικής. Η εξαγορά του Pummaro ήταν δική της έμπνευση όπως και της βιομηχανικής μονάδας στη Γαστούνη. Η ίδια ήδη από το 2018 είδε τα κενά που δημιουργούνται από την αποχώρηση τμήμα – τμήμα της ΕΛΑΪΣ Unilever και δίχως κόμπλεξ έσπευσε να καλύψει τα κενά. Η Χρύσα Μπόνου γνωρίζει άριστα το μάρκετινγκ και τη Μινέρβα στην οποία βρίσκεται εξάλλου από το 2001 συμπληρώνοντας 20 χρόνια. Βρέθηκε πίσω από την επιτυχία του σήματος ΤΟΠ και θεωρείται στέλεχος από τα σπάργανα της πολυεθνικής που έχει έδρα στη Βρετανία και μια από τις ελάχιστες γυναίκες που πέτυχαν τόσα πολλά και τόσο γρήγορα.
Έχοντας εισέλθει στην αγορά τοματικών προϊόντων με το brand Χωριό, που παράγει η Damavand, της οποίας το 75% ελέγχει η Deca (που διαχειρίζεται το Diorama, ένα growth capital private equity fund με βασικό επενδυτή τον Δημήτρη Δασκαλόπουλο), ενισχύει τη θέση της.
Υπενθυμίζεται ότι στο μετοχικό κεφάλαιο της Mινέρβα, πέρα από το Diorama fund, συμμετέχει επίσης το EOS fund του Απόστολου Ταμβακάκη και το fund Ellikonos 2 SCA Sicar, με partners τους Παντελή Παπαγεωργίου και Tάκη Σολωμό. Έχοντας ολοκληρώσει ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα την προηγούμενη διετία, η Mινέρβα εισέρχεται στη νέα εποχή δυναμωμένη, με στόχους για επέκταση των δραστηριοτήτων της στο ευρύτερο φάσμα του κλάδου των τροφίμων.
Με ισχυρά brand names όπως Χωριό, ΤΟΠ, Φαστ, Benecol, με γκάμα προϊόντων στα βιολογικά προϊόντα και λειτουργικά τρόφιμα και με την προσθήκη των Pummaro – Pelargos ενισχύει τη θέση της στο «ράφι» παράλληλα με τη διαπραγματευτική της δύναμη στις συμφωνίες με τους λιανέμπορους.