THEPOWERGAME
Τα οικονομικά αποτελέσματα, χρήσης 2022, δημοσιεύει η ΕΛΤΟΝ ΑΕΒΕ. Όπως αναφέρει, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 194,6 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για αύξηση 28,43% σε σχέση με έναν χρόνο πριν (151,5 εκατ. ευρώ το 2021).
Την ίδια στιγμή, ο κύκλος εργασιών της μητρικής διαμορφώθηκε στα 116,44 εκατ. ευρώ, από 93,21 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένος κατά 24,93%.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, η Ουκρανία ήταν η μοναδική αγορά που σημειώθηκε κάμψη των πωλήσεων (-36,8%) λόγω του πολέμου.
Η ανακοίνωση της ΕΛΤΟΝ ΑΕΒΕ
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της ΕΛΤΟΝ ΑΕΒΕ στη χρήση του 2022 ανήλθε σε 194,6 εκατ. ευρώ έναντι 151,5 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας αύξηση 28,43%. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής διαμορφώθηκε στα 116,44 εκατ. ευρώ από 93,21 εκατ. ευρώ το 2021 σημειώνοντας αύξηση κατά 24,93%.
Σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες πιέσεις στην διαθεσιμότητα, στην διακύμανση τιμών και την συνεχιζόμενη αρνητική οικονομική συγκυρία, η επίδοση των εσόδων κρίνεται απολύτως ικανοποιητική, καθώς και τα μεγέθη πωλήσεων υπερκέρασαν τις προσδοκίες αλλά και υπήρξε ισορροπημένη ανάπτυξη από όλες τις χώρες και όλες τις διαφορετικές κατηγορίες.
Η Ουκρανία υπήρξε η μοναδική αγορά που λόγω του πολέμου σημειώθηκε κάμψη των πωλήσεων (κατά -36,8%), κυρίως λόγω των δραματικών εξελίξεων των πρώτων μηνών (βομβαρδισμός και καταστροφή των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων τον Μαρ’22). Από τον Μάιο υπήρξε ομαλοποίηση και επαναφορά των πωλήσεων και πλέον υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία για την αναπτυξιακή πορεία του κύκλου εργασιών στην χώρα για το 2023. Παρόλα αυτά οι όποιες εξελίξεις θα επηρεάσουν πολύ λίγο την συνολική οικονομική ευρωστία του Ομίλου λόγω του μικρού μεγέθους της θυγατρικής της Ουκρανίας στο συνολικό κύκλο εργασιών του Ομίλου (1,0%) καθώς και στη μικτή κερδοφορία (1,2%).
Το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε παρουσιάζοντας αύξηση τόσο στην eταιρεία με 17,77% όσο και στον Όμιλο με 18,36% (τα αντίστοιχα ποσοστά το 2021 ήταν 17,04% στην eταιρεία και 18,18% στον Όμιλο). Το βελτιωμένο αποτέλεσμα προέκυψε από την εστίαση στην παρακολούθηση των τιμών αγοράς, στην έγκαιρη αποθεματοποίηση και τις συνεχιζόμενες προσπάθειες βελτίωσης του μίγματος πωλήσεων με πιο εξειδικευμένα προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες και τους καταναλωτές.