Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Motor Oil: Κόντρα με ΔΕΣΦΑ για τη μεταφορά LNG με βυτιοφόρα

Τη σφοδρή αντίδραση της Motor Oil και άλλων παικτών της αγοράς έχει προκαλέσει απόφαση του ΔΕΣΦΑ, με την οποία σταματάει την υπηρεσία φόρτωσης βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα. Έτσι, όσοι μεταφέρουν σήμερα LNG με βυτιοφόρα σε πελάτες αδυνατούν να τους εξυπηρετήσουν! Όλα αυτά συμβαίνουν λίγες εβδομάδες μετά την πανηγυρική έναρξη της υπηρεσίας και λίγους μήνες μετά τα εγκαίνια του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων, στα τέλη Οκτωβρίου, παρουσία δύο υπουργών!

Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ επικαλείται, για την αναστολή της υπηρεσίας, αποφάσεις του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας και του Λιμεναρχείου Ελευσίνας, με τις οποίες αρνούνται να χορηγήσουν τις αναγκαίες εγκρίσεις ώστε τα βυτιοφόρα που φορτώνουν στη Ρεβυθούσα να χρησιμοποιούν το λιμάνι της Ελευσίνας. Οι δύο φορείς παραπέμπουν στις σφοδρές αντιδράσεις και τα έγγραφα διαβήματα που έχουν υποβάλει κάτοικοι της περιοχής και του Δήμου Ελευσίνας, ώστε να σταματήσει η χρήση του λιμανιού από βυτιοφόρα μεταφοράς LNG.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται σε χθεσινή επιστολή της Motor Oil προς τη διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, ο διαχειριστής έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει εναλλακτικό λιμάνι για τη διέλευση των βυτιοφόρων μεταφοράς LNG. Κατά τη Motor Oil, «η παροχή της σχετικής υπηρεσίας δύναται να πραγματοποιηθεί μέσω της προβλήτας “Ικόνιο” Κερατσινίου, από την οποία έγινε και η πρώτη δοκιμή καλής λειτουργίας, έως ότου λυθεί το όποιο πρόβλημα έχει προκύψει με τον λιμένα της Ελευσίνας».

Γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία ζητεί την άμεση επανέναρξη της παροχής υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών LNG, «ακόμα και εντός της τρέχουσας εβδομάδας», με «φόρτωση από το λιμάνι “Ικόνιο” Κερατσινίου ή από εναλλακτικό λιμάνι» που θα επιλέξει ο ΔΕΣΦΑ. Υπενθυμίζει, μάλιστα, πως η επίλυση του προβλήματος είναι επείγουσα, αφού πρέπει να παραδώσει φορτία LNG με βυτιοφόρα σε πελάτες με τους οποίους έχει υπογράψει σχετικά συμβόλαια. Οι τελευταίοι πιέζουν «για άμεσες παραδόσεις». Στην επιστολή της Motor Oil επισημαίνεται πως ο όμιλος υφίσταται σημαντική οικονομική και εμπορική ζημία, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει «αρνητική δημοσιότητα σχετικά με την αξιοπιστία της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας ssLNG, γεγονός που πλήττει τόσο τις εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όσο και τον ίδιο τον ΔΕΣΦΑ».

Προσθέτει, επίσης, πως ο όμιλος, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στην αγορά μεταφοράς LNG με βυτιοφόρα, «έχει δαπανήσει ήδη ποσά άνω των δύο εκατ. ευρώ για αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού και έχει προβεί σε εμπορικές συμφωνίες με πελάτες του εσωτερικού και του εξωτερικού, προκειμένου να τους προμηθεύει σημαντικές ποσότητες LNG», τις οποίες συμφωνίες δεν μπορεί πλέον να τηρήσει, «λόγω της άρνησης παροχής της συγκεκριμένης υπηρεσίας από την πλευρά σας» (σ.σ.: του ΔΕΣΦΑ).

Στη Motor Oil αναρωτιούνται για ποιον λόγο πραγματοποιήθηκε με ευρύτατη δημοσιότητα, στις 29 Μαρτίου, η έναρξη λειτουργίας του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων με LNG στη Ρεβυθούσα, αφού ο ΔΕΣΦΑ δεν είχε λάβει «όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας». Αναρωτιούνται, τέλος, αφού πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η πλήρωση του πρώτου βυτιοφόρου LNG από γειτονικό λιμένα (σ.σ.: στο Ικόνιο), «γιατί πρέπει υποχρεωτικά η δυνατότητα περαιτέρω φορτώσεων να γίνει από την Ελευσίνα και να αναστείλετε μονομερώς την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας».

Υπενθυμίζεται πως ο ΔΕΣΦΑ και η Motor Oil έχουν κι άλλα ανοικτά μέτωπα, με επίκεντρο τοn τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) που σχεδιάζει η τελευταία στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει λάβει τελική επενδυτική απόφαση (FID).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!