Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Motor Oil: Κόντρα με ΔΕΣΦΑ για τη μεταφορά LNG με βυτιοφόρα

Τη σφοδρή αντίδραση της Motor Oil και άλλων παικτών της αγοράς έχει προκαλέσει απόφαση του ΔΕΣΦΑ, με την οποία σταματάει την υπηρεσία φόρτωσης βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα. Έτσι, όσοι μεταφέρουν σήμερα LNG με βυτιοφόρα σε πελάτες αδυνατούν να τους εξυπηρετήσουν! Όλα αυτά συμβαίνουν λίγες εβδομάδες μετά την πανηγυρική έναρξη της υπηρεσίας και λίγους μήνες μετά τα εγκαίνια του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων, στα τέλη Οκτωβρίου, παρουσία δύο υπουργών!

Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ επικαλείται, για την αναστολή της υπηρεσίας, αποφάσεις του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας και του Λιμεναρχείου Ελευσίνας, με τις οποίες αρνούνται να χορηγήσουν τις αναγκαίες εγκρίσεις ώστε τα βυτιοφόρα που φορτώνουν στη Ρεβυθούσα να χρησιμοποιούν το λιμάνι της Ελευσίνας. Οι δύο φορείς παραπέμπουν στις σφοδρές αντιδράσεις και τα έγγραφα διαβήματα που έχουν υποβάλει κάτοικοι της περιοχής και του Δήμου Ελευσίνας, ώστε να σταματήσει η χρήση του λιμανιού από βυτιοφόρα μεταφοράς LNG.

Ωστόσο, όπως αναφέρεται σε χθεσινή επιστολή της Motor Oil προς τη διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, ο διαχειριστής έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει εναλλακτικό λιμάνι για τη διέλευση των βυτιοφόρων μεταφοράς LNG. Κατά τη Motor Oil, «η παροχή της σχετικής υπηρεσίας δύναται να πραγματοποιηθεί μέσω της προβλήτας “Ικόνιο” Κερατσινίου, από την οποία έγινε και η πρώτη δοκιμή καλής λειτουργίας, έως ότου λυθεί το όποιο πρόβλημα έχει προκύψει με τον λιμένα της Ελευσίνας».

Γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία ζητεί την άμεση επανέναρξη της παροχής υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών LNG, «ακόμα και εντός της τρέχουσας εβδομάδας», με «φόρτωση από το λιμάνι “Ικόνιο” Κερατσινίου ή από εναλλακτικό λιμάνι» που θα επιλέξει ο ΔΕΣΦΑ. Υπενθυμίζει, μάλιστα, πως η επίλυση του προβλήματος είναι επείγουσα, αφού πρέπει να παραδώσει φορτία LNG με βυτιοφόρα σε πελάτες με τους οποίους έχει υπογράψει σχετικά συμβόλαια. Οι τελευταίοι πιέζουν «για άμεσες παραδόσεις». Στην επιστολή της Motor Oil επισημαίνεται πως ο όμιλος υφίσταται σημαντική οικονομική και εμπορική ζημία, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει «αρνητική δημοσιότητα σχετικά με την αξιοπιστία της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας ssLNG, γεγονός που πλήττει τόσο τις εμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όσο και τον ίδιο τον ΔΕΣΦΑ».

Προσθέτει, επίσης, πως ο όμιλος, προκειμένου να δραστηριοποιηθεί στην αγορά μεταφοράς LNG με βυτιοφόρα, «έχει δαπανήσει ήδη ποσά άνω των δύο εκατ. ευρώ για αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού και έχει προβεί σε εμπορικές συμφωνίες με πελάτες του εσωτερικού και του εξωτερικού, προκειμένου να τους προμηθεύει σημαντικές ποσότητες LNG», τις οποίες συμφωνίες δεν μπορεί πλέον να τηρήσει, «λόγω της άρνησης παροχής της συγκεκριμένης υπηρεσίας από την πλευρά σας» (σ.σ.: του ΔΕΣΦΑ).

Στη Motor Oil αναρωτιούνται για ποιον λόγο πραγματοποιήθηκε με ευρύτατη δημοσιότητα, στις 29 Μαρτίου, η έναρξη λειτουργίας του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων με LNG στη Ρεβυθούσα, αφού ο ΔΕΣΦΑ δεν είχε λάβει «όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις από τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας». Αναρωτιούνται, τέλος, αφού πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η πλήρωση του πρώτου βυτιοφόρου LNG από γειτονικό λιμένα (σ.σ.: στο Ικόνιο), «γιατί πρέπει υποχρεωτικά η δυνατότητα περαιτέρω φορτώσεων να γίνει από την Ελευσίνα και να αναστείλετε μονομερώς την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας».

Υπενθυμίζεται πως ο ΔΕΣΦΑ και η Motor Oil έχουν κι άλλα ανοικτά μέτωπα, με επίκεντρο τοn τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) που σχεδιάζει η τελευταία στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει λάβει τελική επενδυτική απόφαση (FID).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!