THEPOWERGAME
Πάνω από 20% του ετήσιου τζίρου του εκτιμάται ότι θα στοιχίσει η πανδημία στο brand ΜΕΤΑΧΑ (ΜΕΤΑΞΑ), που δημιούργησε ο Ψαριανός Σπύρος Μεταξάς το 1888 και στα 133 χρόνια της ιστορίας του κατάφερε να επιβιώσει από την ποτοαπαγόρευση και δύο Παγκόσμιους Πολέμους.
Ήδη το γνωστό, με ελληνικό dna brandy, που πέρασε στον έλεγχο της Remy Cointreau το 2000, έχει χάσει το 7,7% του όγκου των πωλήσεών του στην οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου του 2020, δηλαδή όταν η πανδημία είχε έρθει στην Ευρώπη και η μία μετά την άλλη χώρα σε παγκόσμιο επίπεδο επέβαλαν lockdown.
Αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών του να μειωθεί κατά 4% στα 22,315 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων του υποχώρησαν στα 2,072 εκατ. ευρώ από 3,046 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 1,481 εκατ. ευρώ από 2,087 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν στα 3,052 εκατ. ευρώ από 2,412 εκατ. ευρώ.
Βασικός στόχος σε αυτή τη μεταβλητή περίοδο παραμένει η ανάπτυξη των πωλήσεων των προϊόντων ΜΕΤΑΧΑ και του ούζου ΜΕΤΑΧΑ. Μέχρι στιγμής πάντως η διοίκηση της εταιρείας έχει κάνει πρόβλεψη για απώλεια 20% του τζίρου, ενώ παρά την αναμενόμενη μείωση των πωλήσεων, η χρήση εκτιμάται ότι θα είναι κερδοφόρα και θα υπάρχει επαρκή ρευστότητα για να καλύψει τις υποχρεώσεις της εταιρείας για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών.
Σημειώνεται πως αποκλειστικός παραγωγός του συνόλου των προϊόντων ΜΕΤΑΧΑ βάσει μακροπρόθεσμής συνεργασίας με τη Remy Cointreau είναι η εταιρεία «ΟΠΤΙΜΑΛ ΣΑΠΛΑΪ ΤΣΕΪΝ Α.Ε.», η οποία προσπάθησε μεν δεν κατάφερε δε το περασμένο καλοκαίρι να αποκτήσει τη Οινοποιία Μαλαματίνα.
Σήμερα 8 στα 10 μπουκάλια ΜΕΤΑΧΑ που παράγονται στην Κάτω Κηφισιά, εξάγονται σε περίπου 60 χώρες, με σημαντικότερες αυτές της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Αγγλίας, της Ρωσίας, της Τσεχίας, της Πολωνία και των Η.Π.Α. -τα τελευταία χρόνια, επεκτείνεται σε νέες αγορές και ειδικά στην premium κατηγορία, με αιχμή του δόρατος το ΜΕΤΑΞΑ 12 αστέρων– αλλά και στην αγορά της Κίνας.
Εξαγωγικός προσανατολισμός που υπήρχε από τα πρώτα χρόνια δημιουργίας του ΜΕΤΑΧΑ. Οι πρώτες εξαγωγές του γνωστού ποτού ξεκίνησαν το 1900 και μάλιστα στις ΗΠΑ, ενώ ο αστικός μύθος υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο ποτό ήταν ένα από τα αγαπημένα του Φιντέλ Κάστρο.