THEPOWERGAME
Ο Όμιλος Motor Oil εξακολουθεί να αναζητεί ευκαιρίες εξαγορών στους νέους τομείς που δραστηριοποιείται, όπως οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), μέσω της MORE, αλλά παράλληλα συνεχίζει τις επενδύσεις για την οργανική του ανάπτυξη, είπε χθες ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής, Πέτρος Τζαννετάκης.
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022, ο κ. Τζαννετάκης αναφέρθηκε στα απανωτά ρεκόρ του 2022 (σε επίπεδο εσόδων, κερδοφορίας, παραγωγής, μερίσματος κ.λπ.), με τις ερωτήσεις των αναλυτών να επικεντρώνονται στους νέους τομείς.
«Αναζητούμε ευκαιρίες στις ΑΠΕ και παράλληλα αναπτυσσόμαστε οργανικά. Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου θα δώσω περισσότερα στοιχεία για το τμήμα του χαρτοφυλακίου που αναπτύσσουμε», τόνισε. Η εγκατεστημένη ισχύς της MORE, μετά την εξαγορά της ΕΛΛΤΕΧ Ανεμος, φτάνει τα 772 MW, με τον κ. Τζαννετάκη να υποστηρίζει πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα προστεθούν άλλα 60 MW μονάδων ΑΠΕ, που αναπτύσσονται αυτήν την περίοδο. Η ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος είχε πέρυσι κέρδη 84 εκατ. ευρώ, αμελητέο τμήμα των οποίων αποτυπώθηκε στα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου Motor Oil, αφού η εξαγορά ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο.
Για τον πλωτό τερματικό σταθμό φυσικού αερίου (FSRU) στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου τόνισε πως «ακόμα εξετάζουμε κάποιες λεπτομέρειες, επειδή το περιβάλλον αλλάζει». Όπως εξήγησε, «τα πλοία (σ.σ.: που χρησιμοποιούνται ως δεξαμενές) είναι πιο ακριβά και πιο δύσκολο να τα βρεις». Συνεπώς, «θα χρειαστούμε λίγο περισσότερο χρόνο για την Τελική Επενδυτική Απόφαση», η οποία, όπως είπε, θα είναι θετική μόνο «αν έχουμε τις αποδόσεις που θέλουμε».
Οι εργασίες για την κατασκευή της μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Κομοτηνή, από την κοινή εταιρεία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προχωρούν κανονικά, είπε ο κ. Τζαννετάκης και στις αρχές του μήνα υπεγράφη η συμφωνία χρηματοδότησης της επένδυσης. Τον Φεβρουάριο ο όμιλος υπέγραψε συμφωνία δανείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του φιλόδοξου σχεδίου ανάπτυξης δικτύου φορτιστών από τη θυγατρική NRG. Η τελευταία διέθετε στα τέλη του 2022 780 σημεία φόρτισης, από μόλις 145 στα τέλη του 2021.
Οι συνολικές επενδύσεις του ομίλου ξεπέρασαν πέρυσι το ένα δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν τις εξαγορές του 30% της Ελλάκτωρ, του 70% της ΕΛΛΤΕΧ Άνεμος, της Θαλής, που δραστηριοποιείται στη διαχείριση απορριμμάτων (η συμφωνία ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα), και της Verd, που δραστηριοποιείται στα βιοκαύσιμα κ.λπ. Φέτος προβλέπονται επενδύσεις 270 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων και στους άλλους τομείς, χωρίς να περιλαμβάνουν πιθανές εξαγορές.
Για την ελληνική αγορά καυσίμων επισημάνθηκε πως η κατανάλωση βενζίνης βρέθηκε πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019 (στα 2,046 εκατ. μετρικούς τόνους από 2,27 εκατ. το 2019), ενώ η κατανάλωση ντίζελ επέστρεψε σε υψηλότερα επίπεδα, στα 2,72 εκατ. μετρικούς τόνους από 2,68 εκατ. στην τελευταία χρονιά πριν από την πανδημία. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται σε ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα. Ειδικά τα αεροπορικά καύσιμα επέστρεψαν το 2022 σε λίγο υψηλότερο επίπεδο έναντι του 2019, ενώ τα ναυτιλιακά κινούνται ακόμα σε χαμηλότερο επίπεδο.
Η Motor Oil θα διανείμει φέτος συνολικό μέρισμα 1,6 ευρώ ανά μετοχή, με τα 0,4 ευρώ να έχουν ήδη διανεμηθεί ως προμέρισμα.