THEPOWERGAME
Τέσσερα χρόνια συμπληρώνονται αυτές τις ημέρες από τότε που ο όμιλος Σκλαβενίτη μέσω της εξαγοράς του δικτύου καταστημάτων Carrefour – Μαρινόπουλος βρέθηκε στην κορυφή του λιανεμπορίου της χώρας. Τα τέσσερα αυτά χρόνια κύλησαν με πρωταρχικό στόχο την ομογενοποίηση του δικτύου στα πρότυπα των καταστημάτων της Σκλαβενίτης, την ανακαίνιση των καταστημάτων και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Για όσους έχουν παρακολουθήσει την πορεία από κοντά πρόκειται για μία επίπονη και μεθοδική διαδικασία που η πρώτη φάση της διήρκεσε σχεδόν δύο χρόνια. Σε αυτή την φάση κατ’ αρχάς έπρεπε να πεισθούν οι προμηθευτές για το εγχείρημα, να γεμίσουν ξανά τα ράφια και στην συνέχεια να ενημερωθούν οι πελάτες (σ.σ. πάντα χωρίς διαφήμιση) για την ομαλοποίηση στην τροφοδοσία των καταστημάτων και στην αναγνώριση τους σήματος Σκλαβενίτης στην ελληνική επαρχία καθώς έως τότε η αλυσίδα αναπτύσσονταν αποκλειστικά στον νομό Αττικής. Ταυτόχρονα η διοίκηση το διάστημα αυτό κατάφερε να κερδίσει και τους εργαζόμενους της εξαγοραζόμενης αλυσίδας μέσω μισθολογικής ενοποίησης, προσλήψεων και διατήρηση της κυριακάτικης αργίας.
Το επόμενο διάστημα που ο όμιλος είχε καταφέρει να βρει τον βηματισμό του και να επιλύσει «δευτερεύουσας» σημασίας προβλήματα, ήρθε αντιμέτωπος – όπως και το σύνολο του εμπορίου – με την πανδημία και οι προτεραιότητες ανατράπηκαν. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού επιταχύνθηκε η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και η δημιουργία e-shop. Στα πλαίσια αυτά πέρυσι την άνοιξη ξεκίνησε η συνεργασία με το e-food και από τα τέλη του 2020 προστέθηκε και το ηλεκτρονικό κατάστημα sklavenitis.gr και η δημιουργία του πρώτου darkstore στην Πέτρου Ράλλη. Τα επόμενα βήματα σε αυτό το μέτωπο περιλαμβάνουν την δημιουργία ενός ακόμη darkstore στα Βόρεια προάστια, την επέκταση του κέντρου εξυπηρέτησης πελατών στα κεντρικά της εταιρείας στον Κηφισό και την επέκταση του sklavenitis.gr στην Θεσσαλονίκη μέσα στην Άνοιξη.
Σκλαβενίτης: Οι επόμενες κινήσεις
Εάν δεν προκύψει άλλη «τρικλοποδιά» η διοίκηση της Σκλαβενίτης θα στρέψει τις δυνάμεις της στην ενδυνάμωση του τμήματος διαρκών αγαθών που έχει αναπτύξει στις υπεραγορές τόσο σε αυτές που είχε ο όμιλος όσο και σε αυτές που “κληρονόμησε” από την εξαγορά της Μαρινόπουλος. Πρόκειται για τα προϊόντα που φιλοξενούνται συνήθως στον επάνω όροφο των υπερμάρκετ και αφορά τις κατηγορίες καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, ένδυσης – υπόδησης, επίπλων, ειδών σπιτιού, ηλεκτρικών, ειδών αυτοκινήτου κ.α.
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr η διοίκηση έχει εντοπίσει ότι ο συγκεκριμένος χώρος αποτελεί τον αδύναμο κρίκο των πωλήσεων και επεξεργάζεται εναλλακτικές ώστε να τον ενδυναμώσει. Ένα από τα σενάρια θέλει τις στρατηγικές συνεργασίες με εξειδικευμένες εταιρείες του χώρου ακόμη και την ανάληψη master franchise αλυσίδων του εξωτερικού από την πλευρά της Σκλαβενίτης ώστε να γίνουν οι χώροι των διαρκών αγαθών πιο ελκυστικοί και να αυξηθούν οι πωλήσεις από τις συγκεκριμένες κατηγορίες.
Κύκλοι κοντά στην διοίκηση της Σκλαβενίτης ξεκαθαρίζουν ότι στις προθέσεις τους δεν είναι να επινοικιαστούν οι συγκεκριμένοι χώροι και κατηγορίες αλλά η ανάπτυξη μίας εναλλακτικής πρότασης από την υπάρχουσα η οποία θα είναι υπό τον έλεγχο της.
Στα πλαίσια αυτά σύμφωνα με πληροφορίες το βλέμμα είναι στραμμένο προς αγορές του εξωτερικού τόσο για την ανάληψη master franchise ενός ή και περισσότερων μοντέλων ή ακόμη και την συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία που θα αναλάβει την τροφοδοσία με προϊόντα από τις συγκεκριμένες κατηγορίες.