THEPOWERGAME
Με ένα συντηρητικό guidance για το 2023, καθώς δεν περιλαμβάνει τα μεγέθη της υπό εξαγορά Stella Pack, επανήλθε χθες ενώπιον των θεσμικών επενδυτών η διοίκηση του Ομίλου Σαράντη, έπειτα από μια πενταετία σχεδόν που δεν διακινδύνευε προβλέψεις.
Για το 2023 προβλέπει αύξηση πωλήσεων 7,8%, στα 480 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω αύξησης όγκου, με αύξηση καθαρών κερδών στα 28,44 εκατ. ευρώ, από 26,27 εκατ. ευρώ το 2022. Αναμένει επίσης ανάπτυξη περιθωρίων κέρδους 18,4% σε επίπεδο EBITDA, στο 11,2% από 10,2% το 2022, ως αποτέλεσμα και της αποσυμπίεσης που παρατηρείται στις πληθωριστικές πιέσεις, κυρίως σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.
Για τον ίδιο λόγο αναμένεται αύξηση EBIT margin σε 8,3% από 7,2% αντίστοιχα. Η εταιρεία έχει προϋπολογίσει φέτος ένα κόστος λόγω της εξαγοράς της Stella Pack, γύρω στα 2 εκατ. ευρώ. Με βάση τις πληροφορίες και τους υπολογισμούς του powergame.gr, η αξία του deal εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ. Για τη χρηματοδότησή του θα χρησιμοποιηθεί μέρος της ρευστότητας που διαθέτει ο όμιλος, περί τα 60-65 εκατ. ευρώ συνολικά.
Η συμφωνία αναμένεται να αυξήσει τα κέρδη ανά μετοχή της μητρικής εταιρείας. Ειδικότερα, αναμένεται να έχει ένα αποτύπωμα στα κέρδη EBITDA του 2023 περί το 1 εκατ. ευρώ κι επιπλέον 2,5 εκατ. ευρώ το 2024.
Είναι το deal της χρονιάς για τον Όμιλο Σαράντη, που τελεί εν αναμονή εγκρίσεων από την πολωνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σημειώνεται ότι η Stella Pack είναι πολωνική εταιρεία που παράγει συσκευασίες τροφίμων, σακούλες απορριμμάτων και εργαλεία καθαρισμού, με τζίρο 73 εκατ. ευρώ και EBITDA 8,5 εκατ. ευρώ το 2022.
Η ολοκλήρωση της συναλλαγής έχει καθυστερήσει αρκετούς μήνες σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αλλά «δεν αναμένονται εκπλήξεις», σύμφωνα με την Ελένη Παππά, επικεφαλής της Διεύθυνσης Επενδυτικών Σχέσεων και Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου Sarantis, που υπενθύμισε ότι και η εξαγορά του τοπικού σήματος Luksia το 2019 ολοκληρώθηκε μέσα σε 8-10 μήνες. Εκτίμησε, δε, ότι η συμφωνία για τη Stella Pack θα κλείσει εντός του β’ τριμήνου του 2023.
Πρόκειται για ενδεικτικό project ως προς τις συνέργειες που επιδιώκει ο όμιλος με τις εξαγορές που προωθεί, σε επιχειρησιακό επίπεδο, εφοδιαστική αλυσίδα, παραγωγικές και εμπορικές διαδικασίες. Ας σημειωθεί ότι η Stella Pack είναι ο 2ος μεγαλύτερος παίκτης στην πολωνική αγορά, όπου ο Όμιλος Σαράντη έχει παρουσία και μέσω της Polipak. Και οι δύο μονάδες είναι ελεγχόμενες από την τοπική θυγατρική Sarantis Polska και παράγουν παρόμοια προϊόντα. Ως εκ τούτου, οι συνέργειες είναι μεγάλες. Οπότε η διοίκηση του ελληνικού ομίλου μελετά βελτιστοποίηση των διαδικασιών. Σημειώνεται, επίσης, ότι η Stella Pack διαθέτει δραστηριότητα και στη Ρουμανία, όπου ο Όμιλος Σαράντη «βολιδοσκοπεί» και νέα εξαγορά τοπικού brand από την κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας.
Ο Κώστας Ροζακέας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής του Ομίλου Sarantis, αναφέρθηκε επίσης στις επιδόσεις του ομίλου στο α’ τρίμηνο του 2023, όταν σημειώνεται ανάπτυξη πάνω από 20% ή 17% like for like, συνυπολογίζοντας ότι το Πάσχα πέφτει νωρίτερα φέτος. Παρατηρεί αποσυμπίεση του κόστους, μέρος του οποίου χρειάστηκε να απορροφηθεί το 2022, για να διατηρήσει η εταιρεία το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα και να μη χάσει μερίδιο αγοράς.
Όσον αφορά την προσδοκώμενη μείωση τιμών, στον βαθμό που τα κόστη θα αποκλιμακωθούν οριζόντια, σημείωσε ότι αυτή θα είναι έμμεση και θα υλοποιηθεί μέσω προωθητικών ενεργειών και προσφορών.
Τέλος, σημειώνεται ότι για το 2023 οι επενδύσεις θα είναι συντηρητικές και δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τα 3-4 εκατ. ευρώ, καθώς το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack και στις διαπραγματεύσεις για την κυοφορούμενη εξαγορά νέου brand στη Ρουμανία.
Η διοίκηση του ομίλου υποσχέθηκε δημιουργία αξίας για τους μετόχους μέσα από οργανική ανάπτυξη, εξαγορές και επανεπένδυση ταμειακών ροών, διατηρώντας σταθερό ενδιαφέρον για τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης στις δύο βασικές κατηγορίες προϊόντων του χαρτοφυλακίου του ομίλου: καλλυντικά, όπου ελέγχει το 15%-20% της αγοράς, και προϊόντα οικιακής φροντίδας, όπου ηγείται της κατηγορίας, ενώ αναπτύσσει δραστηριότητα και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που αντιστοιχούν σε περίπου 10% του τζίρου του.