THEPOWERGAME
Σοβαρές παρενέργειες σε πλήθος διαγωνισμών, συνολικού ύψους αρκετών δισ. ευρώ, φέρνει η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat. Η συμφωνία αναμένεται να συζητηθεί σήμερα, Τετάρτη, στο διοικητικό συμβούλιο της τελευταίας, ενώ τη Δευτέρα το ΔΣ της Ελλάκτωρ εξουσιοδότησε τον διευθύνοντα σύμβουλο, Θύμ. Μπουλούτα, για να προχωρήσει τη διαδικασία.
Σε αρκετές περιπτώσεις διαγωνισμών, οι περισσότεροι από τους οποίους προωθούνται με ανταγωνιστικό διάλογο, οι δύο εταιρείες συμμετέχουν σε διαφορετικές κοινοπραξίες. Έτσι, με την ολοκλήρωση της εξαγοράς θα εμφανιστεί ο ίδιος όμιλος να διεκδικεί το ίδιο έργο μέσω δύο διαφορετικών προσφορών, κάτι που δεν επιτρέπει η νομοθεσία! Συνεπώς, θα χρειαστεί αναδιάταξη των κοινοπραξιών, προκειμένου να μην τιναχθούν στον αέρα οι διαγωνισμοί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι διαγωνισμοί της ΕΡΓΟΣΕ για τα νέα σιδηροδρομικά έργα σύνδεσης με τα λιμάνια, συνολικού ύψους άνω των τεσσάρων δισ. ευρώ, στα περισσότερα από τα οποία οι ΑΚΤΩΡ και Intrakat συμμετέχον σε διαφορετικές κοινοπραξίες. Το ίδιο ισχύει και σε ακόμα πιο κρίσιμους διαγωνισμούς, όπως η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ, όπου οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ έχουν συστήσει κοινοπραξία διεκδίκησης, ενώ η Intrakat μπήκε εκ των υστέρων στο παιχνίδι, μέσω συμφωνίας με άλλον υποψήφιο όμιλο.
Οι εξαγορές στον χώρο των κατασκευών έχουν δημιουργήσει και επιπλοκές σε άλλους διαγωνισμούς, όπως οι νέες μονάδες επεξεργασίας απορριμμάτων με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) σε Αττική και Θεσσαλονίκη, συνολικού ύψους περί το ένα δισ. ευρώ. Σε αυτούς τους διαγωνισμούς ο όμιλος της Motor Oil (που ελέγχει το 30% της Ελλάκτωρ) εμφανίζεται να διεκδικεί τα έργα μέσω δύο διαφορετικών κοινοπραξιών. Η μία είναι η κοινοπραξία Ελλάκτωρ – Ηλέκτωρ και η άλλη είναι η κοινοπραξία Motor Oil – ΑΒΑΞ – Θαλής. Τους τρεις διαγωνισμούς διεκδικούν άλλες τρεις κοινοπραξίες και συγκεκριμένα οι ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – ΤΙΤΑΝ, Μυτιληναίος – Μεσόγειος και Intrakat – Watt.