THEPOWERGAME
Από αύριο, Τετάρτη 22 Μαρτίου, θα ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια των τρένων και του Προαστιακού. Μαζί με τα νέα μέτρα που θα ισχύουν ως προς την ταχύτητα, το προσωπικό και τα νυχτερινά δρομολόγια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 συμπολίτες, έρχονται και οι 9 προτάσεις των μηχανοδηγών για επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου.
Μετά τη συνεδρίασή του, το ΔΣ του σωματείου θέτει υπόψιν των εμπλεκομένων τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Επισημαίνουν δε ότι χωρίς την επίλυσή τους δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία:
Οι εννέα προτάσεις των μηχανοδηγών για επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου
1. Για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.
2. Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα επάνδρωση σταθμού πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών. Έλεγχος της υποδομής στο χλμ. σημείο 142.000, βραδυπορία 40 χλμ., λόγω κατολισθήσεων.
3. Γραμμή Θεσσαλονίκη γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες.
4. Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (π.χ. Ορφανά Ευαγγελισμός).
5. Προαστιακός Πειραιάς σήραγγες όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα τον τελευταίο έλεγχό της (με πιστοποιημένο σύστημα)
6. Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)
7. Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία
8. Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλο προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση προβλημάτων αυτών. H Ηellenic πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση λειτουργικό για την ασφάλεια όλων
9. Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.
Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και ημερών για τον σχεδιασμό του για την όλη την σιδηροδρομική υποδομή.
Σημειώνεται πως οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν, σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.
Σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, θα υπάρχουν αυστηρά, δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.
Δείτε την ανακοίνωση εδώ
Τα δρομολόγια που εκκινούν από την Τετάρτη 22 Μαρτίου
- Ο Προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα
- Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα & Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- ο Προαστιακός Πάτρα – Ρίο
Παράλληλα θα ξεκινήσουν δύο ζεύγη εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων
Θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).
Από αύριο θα υπάρχουν σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας όπως σε Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο, Πλατύ.
Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.