Γ.Δ.
1401.58 0,00%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
0,00%
4.36
CENER
0,00%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.31
OPTIMA
0,00%
12.72
TITC
0,00%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.396
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.58
ΑΣΚΟ
0,00%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.19
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.9
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.29
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
0,00%
33.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.632
ΕΛΠΕ
0,00%
6.675
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
6.924
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
4.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.89
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.41
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.02
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
0,00%
0.719
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.25
ΟΠΑΠ
0,00%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
0,00%
15.21
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
0,00%
0.952
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.589
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.86
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.595
ΣΑΡ
0,00%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.327
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.525
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
0,00%
3.55
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Tesla: Οραματίζεται ηλεκτρικά οχήματα χωρίς σπάνιες γαίες

Η φιλοδοξία της Tesla να αφαιρέσει τις σπάνιες γαίες από μελλοντικά μοντέλα έχει αναστατώσει τους παραγωγούς του κλάδου, αλλά αναμένεται επίσης να τονώσει τις παγκόσμιες προσπάθειες για την παροχή εναλλακτικών λύσεων για κινητήρες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που επί του παρόντος βασίζονται στα εν λόγω υλικά.

Η κατανάλωση βαρέων σπάνιων γαιών, έχει ήδη μειωθεί στους κινητήρες των Model 3 και Model Y κατά 25% και το επόμενο μοντέλο της Tesla περιλαμβάνει έναν κινητήρα που δεν χρησιμοποιεί κανένα από αυτά τα υλικά, σύμφωνα με δηλώσεις του Colin Campbell, αντιπροέδρου μηχανικής κινητήρων.

Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να συνεχίσει να μειώνει το κόστος, να αποφύγει διαδικασίες που έχουν περιβαλλοντικούς και υγειονομικούς κινδύνους και να μειώσει την εξάρτηση από εμπορεύματα που μπορεί να είναι πιο ευαίσθητα στις μεγάλες διακυμάνσεις των τιμών.

Οι σπάνιες γαίες – οι οποίες χρησιμοποιούνται σε μαγνήτες για οτιδήποτε, από τηλέφωνα μέχρι ανεμογεννήτριες και μαχητικά αεροσκάφη – είναι εδώ και καιρό ένα ευαίσθητο σημείο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον τομέα της καθαρής ενέργειας, λόγω των απρόβλεπτων τιμών και της στενής δέσμευσης της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού, σύμφωνα με το Bloomberg. Να σημειωθεί ότι η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα της εξόρυξης και το 85% της διύλισης των υλικών.

Οι κίνδυνοι εξάρτησης των εταιρειών από το Πεκίνο, επισημάνθηκαν το 2010, όταν οι τιμές εκτοξεύτηκαν λόγω της απόφασης της Κίνας να μειώσει τις εξαγωγές, και τη διετία 2019-2020 δεδομένων των εικασιών ότι οι αποστολές θα μπορούσαν να περιοριστούν ξανά εν μέσω εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ.

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BMW, Toyota και General Motors, προσπάθησαν επίσης να μειώσουν την εξάρτηση από τις σπάνιες γαίες.

Η χρήση μαγνητών φερρίτη είναι ο πιο πιθανός υποψήφιος για την καινοτομία της Tesla, ανέφερε η ερευνητική εταιρεία Adamas Intelligence, αν και η τεχνολογία αντιμετωπίζει μια πρόκληση καθώς παραδοσιακά συνοδεύεται από «σημαντικό βάρος ή ποινή απόδοσης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!