THEPOWERGAME
Σημαντική αύξηση σημείωσαν τα έσοδα της Danone, ενισχυμένα από την αύξηση τιμών σε προϊόντα της από τα γιαούρτια Activia έως το νερό Evian.
Οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 7,8% το 2022, ανακοίνωσε η εταιρεία σήμερα, ξεπερνώντας τις αναλύσεις των επενδυτών. Η μετοχή της εταιρείας κέρδιζε 1,8% στις συναλλαγές της Τετάρτης.
Ο CEO Antoine de Saint-Affrique εφαρμόζει σχέδιο αναδιάρθρωσης της γαλλικής εταιρείας τροφίμων σε μια στιγμή ιδιαίτερων προκλήσεων: ο πληθωρισμός αυξήθηκε σε υψηλά 40 ετών το προηγούμενο έτος στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Ο ίδιος αγωνίζεται να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων της εταιρείας, που σημειώνουν πτώση επί επτά συναπτά έτη, καθώς και το λειτουργικό περιθώριό της, το οποίο πέρσι συρρικνώθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και άνω της δεκαετίας το περασμένο έτος.
Η Danone έχει αυξήσει τις τιμές της κατά το μεγαλύτερο ποσοστό από τη δεκαετία του 1980, ακολουθώντας τους ανταγωνιστές της, ωστόσο και πάλι δεν έχει καλύψει δι’ αυτού του τρόπου τα επιπλέον πληθωριστικά κόστη. Η μεν απορρόφηση κόστους πρώτων υλών κινδυνεύει να πλήξει την κερδοφορία, ενώ μια υπερβολική αύξηση των τιμών θα μπορούσε να διώξει πελάτες και να μειώσει το μερίδιο αγοράς της εταιρείας.
Οι όγκοι πωλήσεων της εταιρείας υποχώρησαν κατά 0,8%, ενώ η αύξηση τιμών της κινήθηκε περί το 8,7%.
Η Danone προβλέπει αύξηση πωλήσεων μεταξύ 3% και 5% το τρέχον έτος, με ήπια βελτίωση του λειτουργικού περιθωρίου. Εάν επιτευχθεί, θα πρόκειται για την πρώτη βελτίωση κερδοφορίας από το 2019.