THEPOWERGAME
Μέχρι τα τέλη Μαρτίου θα ξεκινήσει να ανοίγει τη σήραγγα της Γραμμής 4 του μετρό Αθηνών, από την πλευρά της Κατεχάκη, ο πρώτος από τους δύο μετροπόντικες που φέρνει η κοινοπραξία υπό την ΑΒΑΞ, όπως είπε χθες η διοίκηση της εταιρείας κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους δημοσιογράφους. Ο δεύτερος μετροπόντικας, που θα ξεκινήσει από τη λεωφόρο Βεΐκου, έχει καθυστερήσει, καθώς υπήρξαν ζητήματα που συνδέονται με τη μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας. Μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν οι εργασίες και για τους πρώτους 4-5 σταθμούς του δικτύου. Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκού – Γουδή), ύψους περί το 1,5 δισ. ευρώ, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται σήμερα στην Ελλάδα.
Χθες ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΑΒΑΞ, Χρήστος Ιωάννου, ο διευθύνων σύμβουλος, Κων/νος Μιτζάλης, και ο αναπληρωτής πρόεδρος και συνιδρυτής, Κώστας Κουβαράς, υποστήριξαν πως τα μεγάλα έργα που εκτέλεσε τα τελευταία χρόνια η εταιρεία επέτρεψαν τη διατήρηση ενός σοβαρού μηχανισμού παραγωγής (στελέχη και εξειδικευμένο προσωπικό). Έτσι, έχει σήμερα πλεονέκτημα έναντι των περισσότερων ανταγωνιστών στην εκτέλεση των έργων που έχει αναλάβει. Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων φτάνει τα 2,2 δισ. ευρώ. Μάλιστα, σχεδόν το 90% είναι ήδη συμβασιοποιημένο (εκκρεμούν συμβάσεις για έργα περί τα 80 εκατ.).
Ο κ. Μιτζάλης και ο κ. Κουβαράς τόνισαν πως υπάρχει πράγματι ζήτημα με έλλειψη υπεργολάβων και εργατικών χεριών, αλλά θεωρούν πως τελικά θα αντιμετωπιστεί χωρίς την εισαγωγή εργαζομένων.
Ο κ. Ιωάννου υποστήριξε πως με την πρόσφατη μεταβίβαση του ποσοστού της ΑΒΑΞ στην κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) έκλεισε ο κύκλος των πωλήσεων συμμετοχών. Όπως φαίνεται, όμως, εξετάζεται και η πώληση του ποσοστού στη μαρίνα Λεμεσού, όπου ο όμιλος κατείχε 31% στην κοινοπραξία παραχώρησης. Για τη θυγατρική Volterra στον τομέα της ενέργειας, ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ υπενθύμισε πως πωλήθηκαν ήδη τα αιολικά πάρκα. Ωστόσο, ο τομέας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας (που απέμεινε) παραμένει προς πώληση, αν και προς το παρόν δεν επιβαρύνει τον όμιλο με νέες ζημίες. Ο κ. Ιωάννου αναφέρθηκε «στην κρυμμένη αξία του ομίλου τόσο στις παραχωρήσεις/ΣΔΙΤ όσο και στον Τομέα Ακινήτων και Μαρίνων, όπου η αξία του χαρτοφυλακίου είναι γύρω στα 500 εκατ. ευρώ».
Η διοίκηση υποστήριξε πως θα αξιοποιήσει την εμπειρία από την εκτέλεση μεγάλων έργων αγωγών ενέργειας (όπως ο ΤΑΡ και ο IGB), προκειμένου να «να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών έργων αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Παράλληλα, σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής του σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση του στη σχετική αγορά».
Για το θέμα που είχε ανακύψει με τον διαγωνισμό για τα τρία νοσοκομεία που προωθούνται με δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», που ακυρώθηκε, στην ΑΒΑΞ υποστηρίζουν πως το υψηλό κόστος των προσφορών που υποβλήθηκαν συνδέεται με τις προδιαγραφές που είχαν θέσει οι σύμβουλοι του Ιδρύματος. Η διοίκηση του Ιδρύματος είχε ανακοινώσει πως ο διαγωνισμός δεν θα προχωρήσει, καθώς οι προσφορές για το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης ΙΣΝ, το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής ΙΣΝ και το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ήταν πολύ υψηλότερες του προϋπολογισμού. Στην ΑΒΑΞ, που είχε καταθέσει μία από τις προσφορές, ευελπιστούν πως θα βρεθεί τρόπος για να προχωρήσει η διαδικασία.