THEPOWERGAME
Περίοδος σημαντικών αλλαγών για την Miele Hellas, με την πιο πρόσφατη την αλλαγή έδρας, καθώς εγκατέλειψε μετά από δεκαετίες το στρατηγείο της στην Μεσογείων για να μεταφερθεί στο «δαχτυλίδι» στον Μαρούσι. Με αφορμή το νέο Experience Center αλλά και την επίσκεψη στην χώρας μας των Dr. Markus Miele και Dr. Reinhard Zinkann, απογόνων των ιδρυτών και σημερινών ηγετών της Miele παγκοσμίως, η εταιρεία άνοιξε μετά από χρόνια τα χαρτιά της και μίλησε και για το πρόσφατο «διαζύγιο» με την Κωτσόβολος αλλά και την εκρηκτική άνοδο των μεγεθών της που αναμένει μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Αλώβητη μετά την αποχώρηση από την Κωτσόβολος
Πριν από ενάμιση χρόνο, το καλοκαίρι του 2021, η διοίκηση της Miele Hellas και ο CEO της Θάνος Κυριαζής, έπαιρναν μία δύσκολη και με σχετικά υψηλό ρίσκο απόφαση: να αποχωρήσουν από την μεγαλύτερη αλυσίδα ηλεκτρικών της χώρας, την Κωτσόβολος. Όπως ανέφερε στο powergame.gr o κ. Κυριαζής μέσα από το δίκτυο της Κωτσόβολος πραγματοποιούνταν έως τότε περίπου το 1/3 των πωλήσεων της Miele στη χώρα μας. Παρά τις εσωτερικές προβλέψεις που έκαναν λόγο για απώλεια τζίρου της τάξης του 20% την πρώτη χρονιά μετά από την αποχώρηση, τα αποτελέσματα ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά.
Το 2022 οι πωλήσεις της Miele Hellas όχι μόνο δεν μειώθηκαν αλλά παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 4,5% και διαμορφώθηκαν στα 33 εκατ. ευρώ, ενώ όπως σημείωσε ο κ. Κυριαζής, η περασμένη χρονιά ήταν η καλύτερη για την εταιρεία την τελευταία εικοσαετία, καθώς βρίσκεται στην ισχυρότερη χρηματοοικονομική θέση των 52 χρόνων όπου έχει παρουσία στην ελληνική αγορά. Η ανοδική πορεία συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά όπου ο Ιανουάριος «έτρεξε» με μία αύξηση πωλήσεων της τάξης του 21%, ενώ για το σύνολο του έτους αναμένεται ισχυρή διψήφια άνοδο του κύκλου εργασιών.
Σε ό,τι αφορά στους λόγους που οδήγησαν στην αποχώρηση από την Κωτσόβολος, έχουν να κάνουν κυρίως με την περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής της εταιρείας για απευθείας επαφή με τον καταναλωτή και τη βελτίωση της εμπειρίας αγοράς. «Premium brands wants top experience» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στην τοποθέτησή του ο Dr. Reinhard Zinkann. Το κενό της Κωτσόβολος καλύφθηκε τόσο από τις υπόλοιπες συνεργασίες στο λιανεμπόριο, αλλά κυρίως από τα δύο experience centers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τα 21 αποκλειστικά καταστήματα που διαθέτει σε 14 πόλεις.
Στόχος τα 100 εκατ. ευρώ έως το 2030
Από τα 33 εκατ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις του 2022 η διοίκηση της Miele Hellas έχει βάλει ιδιαίτερα ψηλά τον πήχη για τα επόμενα χρόνια καθώς στόχος είναι στο γύρισμα της δεκαετίας οι πωλήσεις να τριπλασιαστούν και να φτάσουν τα 100 εκατ. ευρώ. Ο στόχος αυτός θεωρείται από τους ανθρώπους της Miele εφικτός για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τα χαμηλά μερίδια αγοράς που έχει σήμερα η εταιρεία στην ελληνική αγορά και διαμορφώνονται στα επίπεδα του 3,5% την ίδια στιγμή που στην Κύπρο – επίσης αγορά η οποία είναι κάτω από την ομπρέλα της Miele Hellas – είναι στα επίπεδα του 20%, ένα από τα υψηλότερα της γερμανικής εταιρείας στον κόσμο.
Πρώτος στόχος είναι η αύξηση των μεριδίων στην ελληνική αγορά όπου το σήμα Miele είναι από τα λεγόμενα love brands, δηλαδή τα σήματα που ο καταναλωτής θα ήθελε να έχει στο σπίτι του. Στα πλαίσια αυτά η εταιρεία θα έρθει πιο κοντά στους καταναλωτές με νέα σημεία καθώς στοχεύει τα επόμενα χρόνια να ανοίξει περίπου 10 νέα καταστήματα με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται αρχικά στα νότια προάστια και το κέντρο της Αθήνας. Σημαντική ανάπτυξη προβλέπεται – χάρη στην αύξηση των επενδύσεων στον τουριστικό τομέα – και για τον επαγγελματικό εξοπλισμό που σήμερα καλύπτει το 15% των συνολικών πωλήσεων της επιχείρησης.
Τέλος σημαντικό είναι και το στοίχημα των βαλκανικών αγορών όπου η Miele Hellas διαθέτει υποκαταστήματα σε Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσοβο. Όπως ανέφερε ο κ. Κυριαζής πρόκειται για αγορές που άνοιξαν πρόσφατα και έχουν αξιοπρόσεκτη δυναμική και μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης. Σήμερα καταλαμβάνουν το 10% του συνολικού τζίρου της εταιρείας (σ.σ. η Ελλάδα κατέχει το 70% και η Κύπρος το 20%) και τα επόμενα χρόνια αναμένεται να έχουν και αυτές ένα σημαντικό μερίδιο στην επίτευξη του στόχου των 100 εκατ. ευρώ.