THEPOWERGAME
Μπορεί πολλοί στην Ελλάδα να σνομπάρουν την ξενόφερτη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, ωστόσο υπάρχουν πολλοί ακόμη που την αντιμετωπίζουν ως μια καλή αφορμή για να γιορτάσουν τον έρωτά τους. Εκτός από ανθοπωλεία, ζαχαροπλαστεία και εστιατόρια, την τιμητική τους έχουν και τα ξενοδοχεία, για τα οποία η 14η Φεβρουαρίου αποτελεί μια ευκαιρία να τονωθεί η πελατεία τους στο «νεκρό» διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πάσχα.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γεμίσει εδώ και μέρες με πακέτα που περιλαμβάνουν διαμονή, ρομαντικό δείπνο για το ζευγάρι και συχνά έξτρα υπηρεσίες που μπορεί να διαθέτει το ξενοδοχείο (όπως θεραπείες spa). Οι σεφ των ξενοδοχείων ετοιμάζουν μενού για δύο, συνήθως πέντε πιάτων με κρασί και σαμπάνια, και οι αναρτήσεις διαφημίζουν παράλληλα τη θέα που μπορεί να διαθέτουν τα εστιατόρια, για να συνθέσουν την κατάλληλη ατμόσφαιρα για τους ερωτευμένους. Τα δωμάτια στολίζονται με λουλούδια και μπαλόνια και τελευταία έκπληξη είναι το πλούσιο πρωινό στο κρεβάτι.
Το businessblog της trivago συστήνει στους ξενοδόχους να εξετάσουν τα δυνατά σημεία του καταλύματός τους και ειδικά την τοποθεσία του και να επιλέξουν να συνεργαστούν με τοπικές επιχειρήσεις, αν δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν σπα ή ρομαντικό δείπνο για δύο. Και προτείνει μερικές απλές κινήσεις, όπως να προσφέρουν στους πελάτες τους μερικά «αφράτα καλούδια φτιαγμένα με αγάπη, ένα δωρεάν ρόφημα κατά το check-in ή ακόμα και τη δυνατότητα δωρεάν χρήσης του mini bar».
Οι νέες συνήθειες στις ρομαντικές αποδράσεις
Με βάση τις νέες τάσεις, πάντως, τα ξενοδοχεία (αλλά και οι προορισμοί) μπορούν να προσφέρουν κι άλλου τύπου επιλογές. Πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα της Huawei, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 2.500 άτομα, αποκάλυψε πώς αλλάζουν οι συνήθειες των ζευγαριών για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι «βαριούνται τα παραδοσιακά ραντεβού και αναζητούν πιο συναρπαστικές εμπειρίες» με τους συντρόφους τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 69% των ερωτηθέντων δήλωσε πως για το ιδανικό ραντεβού θα προτιμούσε μια κοινή εμπειρία, όπως μια υπαίθρια δραστηριότητα ή ένα μάθημα μιας νέας δεξιότητας, για να αποκτήσουν περισσότερες κοινές αναφορές.
Από την άλλη, ο ρομαντισμός δεν φαίνεται να περιορίζεται σε μια συγκεκριμένη ημερομηνία και τα ταξίδια είναι πάντα στο επίκεντρο των επιλογών των ζευγαριών. Μάλιστα, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως ο «πιο ρομαντικός προορισμός» από την Airbnb, έχοντας το μεγαλύτερο ποσοστό ζευγαριών που ταξιδεύουν εκεί. Η Ελλάδα έρχεται επίσης στη δεύτερη θέση παγκοσμίως ως προς τους «πιο ρομαντικούς ταξιδιώτες», με κριτήριο το ποιοι ταξιδεύουν περισσότερο ως ζευγάρια.
«Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η Ελλάδα, που φημίζεται για την καταγάλανη θάλασσα και τις πανέμορφες παραλίες της, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας», σημειώνει η Airbnb, με το top 10 των ρομαντικών προορισμών να διαμορφώνεται ως εξής:
- Ελλάδα
- Ουγγαρία
- Πορτογαλία
- Ιταλία
- Φιλιππίνες
- Ολλανδία
- Κόστα Ρίκα
- Κορέα
- Ινδία
- Αργεντινή
Η Αθήνα, άλλωστε, κατατάσσεται στις οκτώ πιο ρομαντικές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ενοικίασης γιοτ Catamaran Charter Croatia, που βασίστηκε σε δεδομένα της Tripadvisor. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Αθήνα, με συνολικά 367 ρομαντικά εστιατόρια και 63 ρομαντικά ξενοδοχεία σε επιφάνεια 39 τ. χλμ., βάσει του πληθυσμού της (637.798 κάτοικοι), διαθέτει 575 εστιατόρια και 99 ξενοδοχεία ανά 1 εκατ. κατοίκους.
Ως η πιο ρομαντική πόλη στην Ευρώπη αναδείχθηκε η Λισαβόνα, η οποία διαθέτει 1.077 εστιατόρια ανά 1 εκατ. ανθρώπους και 278 ξενοδοχεία. Ακολούθησαν το Μονακό, το Παρίσι, το Σαν Μαρίνο, η Ρώμη, η Andorra la Vella, το Άμστερνταμ, η Αθήνα, η Πράγα και το Ρέικιαβικ.
Και για την πρόταση γάμου… στη Σαντορίνη
Και επειδή ο έρωτας ενδέχεται να καταλήξει και σε πρόταση γάμου, η Σαντορίνη είναι ανάμεσα στους 10 πιο δημοφιλείς προορισμούς για πρόταση γάμου, σύμφωνα με την πλατφόρμα της Holidu. Πρώτο είναι το Παρίσι και ακολουθούν το Λονδίνο, η Σαντορίνη, η Βενετία, η Ρώμη, η λίμνη Κόμο, η Βαρκελώνη, η Ίμπιζα, η Βουδαπέστη και η Πράγα.
Ακόμη τρεις ελληνικοί προορισμοί βρίσκονται στη συνολική κατάταξη, με τη Μύκονο στη 12η θέση, την Κρήτη στην 20ή και την Αθήνα στην 22η θέση.