THEPOWERGAME
Δεκαεπτά ερωτήσεις προς την διοίκηση της MIG από το ράλι στη μετοχή μέχρι τις εκτιμήσεις της για την πορεία της τιμής του πετρελαίου και από την ανάμειξη της Τράπεζας Πειραιώς μέχρι τον ρόλο της Strix, πριν της απόφαση για αναβολή της ΓΣ, απηύθηνε η πλευρά του εφοπλιστή της SeaJets, Μάριου Ηλιόπουλου.
Και οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις διαβάστηκαν σχολαστικά στη δεύτερη επαναληπτική γενική συνέλευση, η οποία κλήθηκε να εγκρίνει την ανταλλαγή των δανείων της Attica Group με την Strinx, ύψους 443,8 εκατ. ευρώ. Το θέμα αυτό, όπως και το reverse split δεν πέρασαν, αφού η πλευρά του εφοπλιστή πρότεινε και πήρε, ως άλλωστε δικαιούται αφού κατέχει μετοχές άνω του 5%, αναβολή για τις 3 Μαρτίου και μάλιστα στις… 18.00 το απόγευμα!
Πριν από το αίτημα για αναβολή θα πρέπει να σημειωθεί ότι εκπροσωπούνταν μέτοχοι με το 42,33% των μετοχών.
Η πλευρά του εφοπλιστή και με τον ίδιο παρόντα βεβαίως, ζήτησε την αναβολή γιατί ήθελε χρόνο να μελετήσει τις απαντήσεις στα ερωτήματα που είχε θέσει προς το διοικητικό συμβούλιο της MIG.
H πλευρά της ΜΙG τόνισε ότι μετά από χρηματοοικονομική μελέτη την οποία εκπόνησε η KPMG, αλλά και η Euroxx Χρηματιστηριακή εντόπισαν το enterprise value της εταιρείας στα 980 εκατ. ευρώ, ενώ το fair value για την μετοχή εντοπίζεται στο 1,80 για την KPMG και στο 1,92 ευρώ για την Euroxx Χρηματιστηριακή.
Έχει ενδεχομένως νόημα αυτό που είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ο κ. Γιώργος Ευστρατιάδης, όπου με την συναλλαγή παραχώρησης των δανείων της Attica στην Strix, η MIG αποκτά πλέον ευέλικτη επενδυτική πολιτική χωρίς τις αγκυλώσεις του παρελθόντος. Το ζήτημα, όμως, είναι να εγκριθεί η ανταλλαγή των δανείων.
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Ευστρατιάδη, αν προχωρήσει η ανταλλαγή, η MIG γλιτώνει χρηματοδοτικό κόστος το χρόνο 23 – 28 εκατ. Ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια, τα οποία διαμορφώνονται στα 37 εκατ. ευρώ θα πάψουν να επιβαρύνονται από το κόστος εξυπηρέτησης των δανείων, ενώ δεν θα χρειαστεί αύξηση κεφαλαίου. Ή στην αντίθετη περίπτωση αν γινόταν αύξηση κεφαλαίου, αυτή δεν θα ήταν για αναπτυξιακούς σκοπούς, αλλά για την ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων.
Αποφεύγεται μία ακόμα συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς για την επιμήκυνση των δανείων που λήγουν το 2024. Ταυτόχρονα μέσα στην επόμενη διετία αποφεύγονται 50εκατ. Επιβάρυνση εξαιτίας της αύξησης των επιτοκίων που βρίσκεται σε εξέλιξη την περίοδο αυτή.
Aν δεν υπήρχε η πρόταση της Strix, όπως πριν από μερικά χρόνια της UBS, η οποία είχε απορριφθεί, η Attica θα είχε να αντιμετωπίσει την αύξηση στην τιμή των καυσίμων, την λεγόμενη ύφεσηστην διεθνή οικονομία που ενδεχομένως επηρεάσει το τουριστικό προϊόν, τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος που ενδεχομένως επηρεάσει την ζήτηση για ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Επίσης, η MIG βλέπει ότι «γλιτώνει» τον αθέμιτο, όπως τον χαρακτήρισε ανταγωνισμό, κυρίως στις γραμμές της Ιταλίας και βεβαίως ένα σοβαρό επενδυτικό πρόγραμμα που έχει να κάνει με το «πρασίνισμα» των πλοίων έως το 2030. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ευστρατιάδης, η MIG δεν θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τέτοιες επενδύσεις.
Σε κάποιο σημείο ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος παρενέβη και είπε ότι, «όσο γνωρίζω εγώ από διάδτημα, γνωρίζουν αυτοί (σ.σ. το Δ.Σ. της MIG;) από ακτοπλοϊα».