THEPOWERGAME
Μικρό καλάθι κρατάει η επιχειρηματικότητα κοινότητα του Πειραιά ενόψει των υποσχέσεων που έδωσε η ΟΛΠ/Cosco κατά τη συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας. Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και παρευρέθηκαν σε αυτή εκπρόσωποι του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), του ΠΣΕΠΕ και της ΟΛΠ/Cosco.
Στη συνάντηση ο εκπρόσωπος της ΟΛΠ/Cosco, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) έδωσε δύο υποσχέσεις: η πρώτη, αφορά στην μη ίδρυση εταιρείας εφοδιασμού πλοίων όπως είχε εξαγγελθεί πριν μερικούς μήνες και η δεύτερη αφορά στην από κοινού εξέταση της μείωσης των τιμολογίων των χρηστών του λιμένα τουλάχιστον μέχρι τέλος του έτους, αν όχι και περισσότερο ανάλογα με τη διάρκεια και τις επιπτώσεις της πανδημίας.
Σχετικά με το τελευταίο, όπως αναφέρουν στελέχη του ΕΒΕΠ, παρά το γεγονός ότι λόγω της πανδημία τα ναύλα μεταξύ Κίνας-Ελλάδος έχουν τετραπλασιαστεί, η OΛΠ/Cosco δεν έχει μειώσει στο ελάχιστο τα τιμολόγια υπηρεσιών προς τους χρήστες του λιμένα. Οι μόνες μειώσεις που έγιναν αφορούν στα μισθώματα των ακινήτων που αξιοποιούν οι χρήστες. Έτσι οι δύο πλευρές συμφώνησαν το ΕΒΕΠ να υποβάλλει ένα αίτημα με τις υπηρεσίες και τις προτεινόμενες μειωμένες χρεώσεις που θα εξεταστούν από την κινεζική πλευρά προκειμένου να γίνουν αποδεκτές ή όχι.
Μεταξύ των υπηρεσιών που εξετάζεται η μείωση του κόστους, είναι το τίμημα της κάρτας εισόδου στο λιμάνι, η επέκταση της δωρεάν παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή, από τις επτά στις δώδεκα ημέρες, της επανεξέταση των χρεώσεων στη ναυπηγοεπισκευή και τους δεξαμενισμούς κ.ά.
Για το δεύτερο ζήτημα της μη ίδρυσης εταιρείας εφοδιασμού πλοίων από την πλευρά της ΟΛΠ/Cosco, η επιχειρηματική κοινότητα δεν έχει παρά να περιμένει την υλοποίηση της υπόσχεσης. Ωστόσο, καθώς η κινεζική εταιρεία στο παρελθόν είχε καταθέσει ανάλογες υποσχέσεις, π.χ. για την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος, η πλευρά του ΕΒΕΠ αλλά και του Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) κρατούν μικρό καλάθι.
Στη συνάντηση τέθηκαν και συζητήθηκαν και άλλα θέματα όπως η αποκατάσταση και η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της ΝΕΖ στο Πέραμα, οι οποίες, όπως αναφέρει το ΕΒΕΠ, αναμένεται να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια.
Τέλος, οι δύο πλευρές, ΟΛΠ και ΕΒΕΠ συμφώνησαν να δημιουργήσουν μια ad hoc ομάδα εργασίας για όλα τα εκκρεμή θέματα, καθώς και για τις κοινές μελλοντικές ενέργειες σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο και κυρίως το αποκαλούμενο «άνοιγμα των κοντέινερς» μεταφόρτωσης με τη δυνατότητα μέρους της μεταποίησης να γίνεται στη Χώρα μας, πριν προωθηθεί στον τελικό προορισμό.
Πάντως παρά το «σπάσιμο του πάγου» που σημειώθηκε την περασμένη Τρίτη, μετά από πολλούς μήνες εμφυλιοπολεμικού κλίματος στον Πειραιά σχετικά με τις πρακτικές της ΟΛΠ/Cosco, η επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά φαίνεται να διατηρεί σημαντικές επιφυλάξεις. Ενδεικτικό είναι ότι η ανακοίνωση των επαφών που έγιναν με πρωτοβουλία του ΥΝΑΝΠ χαρακτηρίστηκαν από το ΕΒΕΠ ως «εποικοδομητική συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου» και όχι με την ΟΛΠ/Cosco.
Στη συνάντηση της περασμένης Τρίτης, από την πλευρά του ΥΠΑΝΠ συμμετείχαν ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Κων/νος Κατσαφάδος, ενώ από την πλευρά του ΕΒΕΠ, ο πρόεδρός του Βασίλης Κορκίδης και τα μέλη του ΔΣ Ι. Θεοδωρόπουλος και Κ. Αχλαδίτης καθώς και ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων & Εξαγωγέων (ΠΣΕΠΕ) Νίκος Μαυρίκος. Από την πλευρά της ΟΛΠ/Cosco συμμετείχε ο αν. διευθύνων σύμβουλος Αγγ. Καρακώστας.