Γ.Δ.
1549.32 -0,09%
ACAG
-1,17%
5.91
AEM
+0,61%
4.6245
BOCHGR
+0,40%
5.08
CENER
-0,94%
9.51
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+1,49%
8.2
EVR
+2,01%
1.52
NOVAL
-1,01%
2.445
OPTIMA
0,00%
13.4
TITC
+4,10%
45.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,53%
1.93
ΑΒΕ
-0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+3,48%
4.315
ΑΛΦΑ
-1,44%
1.784
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.87
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.27
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,73%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,64%
0.738
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΙΟ
-1,80%
6.01
ΒΙΟΚΑ
-1,35%
1.83
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
+9,57%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,71%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+2,10%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,19%
18.68
ΔΑΑ
-0,12%
8.57
ΔΑΙΟΣ
-1,16%
3.4
ΔΕΗ
-0,60%
13.19
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.715
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,12%
0.337
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.925
ΕΕΕ
-0,89%
33.4
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
1.776
ΕΛΒΕ
+3,77%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,82%
2.16
ΕΛΛ
-0,34%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,89%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.49
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,90%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,71%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.175
ΕΤΕ
-0,07%
8.38
ΕΥΑΠΣ
+1,20%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+3,04%
6.1
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.423
ΕΧΑΕ
0,00%
4.965
ΙΑΤΡ
+1,05%
1.92
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.352
ΙΛΥΔΑ
+2,60%
1.775
ΙΝΚΑΤ
-0,58%
5.15
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+1,75%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-1,48%
6.01
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.15
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.11
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-1,09%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+1,33%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,43%
1.38
ΚΟΥΕΣ
+2,27%
6.32
ΚΡΙ
+1,58%
16.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
+1,05%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
+2,38%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+8,02%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,62%
3.23
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+2,63%
2.34
ΜΕΡΚΟ
+2,07%
39.4
ΜΙΓ
0,00%
2.895
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-1,02%
21.36
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,35%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,87%
26.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,80%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+2,17%
2.35
ΜΠΤΚ
+9,22%
0.77
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.76
ΝΑΚΑΣ
+3,16%
3.26
ΝΑΥΠ
-0,25%
0.786
ΞΥΛΚ
+2,51%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,37%
27.3
ΟΛΠ
-0,66%
29.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,18%
16.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,61%
0.783
ΟΤΕ
-1,88%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
10.94
ΠΑΙΡ
+3,94%
1.055
ΠΑΠ
+0,78%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,55%
4.381
ΠΕΡΦ
0,00%
5.5
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.18
ΠΛΑΘ
+1,75%
4.07
ΠΛΑΚΡ
+1,36%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,79%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,34%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.69
ΣΑΡ
-0,87%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
+1,33%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,65%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+5,53%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.105
ΧΑΙΔΕ
-0,73%
0.68

Γιατί η Coca-Cola 3E λέει ναι στον εσπρέσο και όχι στον ελληνικό καφέ

Πρωταγωνιστικό ρόλο και στην αγορά του εσπρέσο θέλει να παίξει η Coca-Cola 3Ε, λανσάροντας μετά τον Costa Coffee ένα δεύτερο, πιο premium σήμα, τον Caffe Vergnano της ομώνυμης ιταλικής οικογένειας, που έχει παράδοση στον εσπρέσο από το 1882. Η Coca Cola 3E, η οποία πέρα από στρατηγική συμφωνία με την ιταλική εταιρεία έχει αποκτήσει και το 30% των μετοχών της, έχει ήδη τοποθετήσει το σήμα σε 12 χώρες που δραστηριοποιείται και από την άνοιξη σε Τσεχία και Σλοβακία.

Όπως ανέφερε χθες σε δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας συνεργασίας η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, η γενική διευθύντρια της Coca-Cola 3Ε για Ελλάδα και Κύπρο, η κατηγορία του καφέ, στην οποία ο όμιλος εισήλθε πριν από επτά χρόνια, είναι στρατηγικής σημασίας. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του powergame για πιθανή επέκταση σε άλλες κατηγορίες καφέ πέρα από τον εσπρέσο (σ.σ.: ελληνικό, στιγμιαίο, φίλτρου), ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον, καθώς ο όμιλος θα συνεχίσει να είναι επικεντρωμένος στον εσπρέσο. Όπως εξήγησε: «Η αγορά του εσπρέσο, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, παρουσιάζει μία σταθερά ανοδική πορεία, όταν οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφανίζουν μια πτωτική τάση».

Η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, Γενική Διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα και Κύπρο © Coca Cola 3E
Η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola 3Ε για Ελλάδα και Κύπρο © Coca Cola 3E

Στόχος η ηγετική θέση

Στην αγορά του λιανεμπορίου, όπου υπάρχουν μετρήσεις ήδη, με τον Costa Coffee έχει καταφέρει να αποσπάσει μερίδιο της τάξης του 5,5% στην κάψουλα και πάνω από 8% στον αλεσμένο καφέ, θεωρώντας εφικτό να σπάσει το ψυχολογικό φράγμα του 10% αρκετά σύντομα. Ο Costa Coffee, πέρα από το λιανεμπόριο, έχει τοποθετηθεί και στην ευρύτερη αγορά του HoReCa, από πρατήρια καυσίμων και εργασιακούς χώρους μέχρι ξενοδοχειακές μονάδες, με τον Caffe Vergnano να έρχεται ως ένα πιο premium προϊόν, να τοποθετηθεί αρχικά στην επαγγελματική αγορά.

Το ιταλικό σήμα βρίσκεται ήδη σε 100 σημεία HoReca, ενώ στόχος για την τρέχουσα χρονιά είναι φτάσει τα 300 και σε βάθος πενταετίας να ξεπεράσει τα 1.000. Στην ελληνική αγορά θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα μια αξιόλογη επένδυση -οι εκπρόσωποι της Coca-Cola 3Ε απέφυγαν να δώσουν συγκεκριμένα ποσά- για την τοποθέτηση του προϊόντος στην αγορά, καθώς η είσοδος στον χώρο του ΗοReCa θα γίνεται με χρησιδάνεια στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε επαγγελματικές μηχανές παρασκευής εσπρέσο.

Caffe Vergnano © ΔΤ
Caffe Vergnano © ΔΤ

Σε πρώτη φάση, στην ελληνική αγορά κυκλοφορεί μία πλήρης γκάμα επαγγελματικών μεγεθών, τόσο σε κόκκο καφέ όσο και σε αλεσμένο, ενώ, όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, η σειρά θα εμπλουτιστεί το επόμενο διάστημα με περισσότερες ποικιλίες, καθώς και με παρεμφερή προϊόντα, όπως είναι η σοκολάτα. Σε δεύτερη, το σήμα αναμένεται να μπει και στα σούπερ μάρκετ, τόσο σε επίπεδο κάψουλας, όσο και σε συσκευασία αλεσμένου καφέ, μια κίνηση που χρονικά τοποθετείται μετά το 2023.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Caffe Vergnano προϋπήρχε στην ελληνική αγορά της στρατηγικής συνεργασίας της Coca Cola 3Ε με την ιταλική εταιρεία, καθώς εισαγόταν μέσω τοπικού αντιπροσώπου. Μάλιστα, όπως ανέφερε η Carolina Vergnano, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, που βρέθηκε χθες στην Αθήνα για την εκδήλωση: «Η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που απευθυνθήκαμε όταν αποφασίσαμε να βγούμε εκτός Ιταλίας, καθώς μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και την ίδια αγάπη για τον καφέ».

Η Carolina Vergnano, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Caffe Vergnano © ΔΤ
Η Carolina Vergnano, διευθύνουσα σύμβουλος του Caffe Vergnano © ΔΤ

Το 2017 είχε ανοίξει στο Κολωνάκι, στον αριθμό 7 της Βαλαωρίτου, Caffe Vergnano 1882, στα πρότυπα της αλυσίδας που έχει αναπτύξει η μητρική στην Ιταλία. Στους στόχους της Coca-Cola 3Ε δεν είναι να εισέλθει στην συγκεκριμένη αγορά -άλλωστε, δεν το έκανε και με τα Costa Coffee, που είναι πιο αναγνωρίσιμο σήμα-, όμως δεν αποκλείστηκε να δημιουργηθούν με συνεργάτες κάποια καταστήματα στη λογική της καλύτερης παρουσίας της γκάμας των προϊόντων και της κουλτούρας του Caffe Vergnano.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!